{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
896 visninger | Oprettet:

Autolakere uddannelse {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens

jeg har sgu ramt et lille dilemma i livet nu..

Går på adgangskursus til Maskinemester uddannelse da jeg troede det var min drøm..
Jeg er uddannet smed, og ville gerne videre da der ikke var så meget smedejob at få.. nu når jeg så går derude, finder jeg ud af niveauet er SYGT højt, og jeg slet ikke kan følge hverken halvt eller helt med.. Det gør jeg får en røv nederen hverdag med stress, dårligt humør og idet hele taget nedtrykt..
Jeg overvejer derfor at droppe den retning, og måske gå i voksenlære istedet, da jeg ikke kan alt det skole der smiley
Jeg har derfor kig på autolakeren, og tænker det måske mere er mig.. men er det muligt at få læreplads, eller er de revet væk og 10års ventetid ?

håber i kan hjælpe lidt her (:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Autolakere uddannelse
  • Kenneth S
    Kenneth S Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Emner: 15 Svar: 29
    #2   29. mar 2013 Hey.

Er selv uddannet Autolakere i 09 og da jeg startede i 06 var det svært og få lære plads ( På Sjælland/ stor KBH) men fik dog en efter 4 måneders søgning og 36 ansøgninger smiley .. men det er dog muligt hvis du kan dit kram angående det fag.
    Men ja tag en søgning inden du starter får at være sikker på at få et sted.

• #3   29. mar 2013 Jamen jeg er kun på adgangskursus.. jeg har Mat og Fysik på B niveau.. det fair nok.. fysikken genere mig ikke.. men matematikken.. shit.. jeg har lige lært at lave gangske alm ligninger, og vi er ude i syg matematik.. timerne går med at sidde og tænke på alt muligt andet, fordi jeg ikke kan koncentrere mig det mindste.. helt seriøst, så tror jeg ligeså godt de kunne vise mig en film på russisk.. jeg fatter INTET af det de snakker om.. når man så søger hjælpe fra læreren så forklarer han det hele igen.. vi har en sygt dygtig lærer, og det giver også god logik det han siger, men kan bare ikke fange den gnist der nu er, og så er 4grads ligninger altså svære.. jeg kan ikke engang regne med Cos og Sin, og det er hele grundbasen for det vi laver.. dvs, det vi SKAL kunne for at kunne bare lidt af det vi laver, kan jeg ikke..

Jeg tog min sidste eksamen i 2004 på grundforløb som smed på Æ niveau, og nu sidder jeg og skal lære B Niveau.. jeg ved godt man bare skal hænge i så skal det nok komme, men føler virkelig jeg spilder min tid :S

• #5   29. mar 2013 Såvidt jeg husker kan man kun gå på autolakere i Jylland? Men er det bare mig der husker forkert?

• #6   29. mar 2013 Thomas K : Ja, men ting plejer at komme let til mig.. jeg kan bare slet ikke finde fokus til det :S Men har besluttet mig for jeg tager de sidste par måneder med og går til eksamen.. inkl re-eksamen hvis jeg dumper, og dumper jeg den også, så dropper jeg uddannelsen.. er normalt ikke en quitter, men det her siger mig bare ikke så meget som forventet.. kan godt være det bare er pga adgangskurset, for på uddannelsen bliver det straks noget mere interessant.. og ingen tvivl om det ville være lækkert at skrive på CV og inkassere lønnen bagefter, men syntes bare man fortjener bedre end at skulle tage en uddannelse og job man ikke kan li kun pga de to ting smiley

*Kongen : Jo skoleforløb, men det ville nu ikke genere mig (:

• #8   30. mar 2013 Thomas : Du misforstår..
    Med "Tingplejer at komme let til mig" mener jeg, at jeg er rimelig lærenem, og plejer at fange tingene rimelig hurtigt og derved kunne det.. Skal ikke høre tingene mere end 1-2 gange før jeg kan finde ud af det.. sådan er det desværre bare ikke med det her.. om det er fordi lysten ikke er der, eller om det er fordi jeg har fået svært ved det efter så mange år, aner jeg ikke smiley

• #9   30. mar 2013 Der er rimelig skarpe krav på Silkeborg tec!
    smiley

• #10   3. apr 2013 Jeg tvivler sgu på de overgår maskinmesterens krav smiley

• #11   4. apr 2013 På grundforløbet startede vi ca 20,
    Og kun 6 fuldførte !!!! smiley

• #12   4. apr 2013 Forstår dig godt, skulle selv starte på maskinmester, og manglede mat B, så det begyndte jeg på, på ingeniørenes ½ årlige adgangskursus. Gik der i 2-3 uger, så blev jeg nød til at droppe ud fordi det gik så stærkt og jeg ikke kunne følge med, da jeg aldrig havde lavet en ligning før jeg startede der.

Det lyder faktisk ret meget som det samme problem jeg havde. Kunne godt se det når læreren gennemgik det, men når jeg så kom hjem og sad med lektier og der lige var lidt som var ændret i opgaverne, som ikke var som det vi havde gennemgået, stod jeg helt af og ku bare sidde og glo på det i flere timer.

Jeg valgte så at skifte uddannelse til markedsføringsøkonom, da jeg elsker at købe/sælge som fritidsinteresse også. Der skulle jeg desværre også bruge mat B eller EØ B, er så startet på EØ merkonomfag, som er omkring A-niveau, og det river satme også tænder ud, men der har lidt bedre forståelse for det, da der er en mening bag tallene.

• #13   8. apr 2013 Lowdog : Endelig en der forstod (:

Men nu hænger jeg i, og tager eksamen.. dumper jeg så søger jeg ind som autolakere.. det kan sgu ikke være svært (:
    Bestod min svendeprøve med 10tal som smed, bestod vagten med 0 fejl.. men den her skal jeg satme godt nok knokle bare for at hænge i..

Og så svært kan autolakere uddannelse sgu heller ikke være.. det er en almindelig erhversuddannelse, så man skal vel bare møde op og høre efter (:

• #14   8. apr 2013 Var for mange år siden i praktik hos en autolakør, og du skal lige indstille dig på at 80% af arbejdet nok er at stå og slibe ned = ikke ret spændende.

• #15   8. apr 2013 Jo det sgu fint med mig.. elsker at spartle og slibe (:

Kommentér på:
Autolakere uddannelse

Annonce