{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.027 visninger | Oprettet:

Hvad plejer i at svare? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Nu er jeg for tiende gang blevet kontaktet af en dum perker på min bil, med fuldkomment horribelt bud.- I dag fik jeg dig den værste.

"Hej. Kan gi 13000 til din bil hva sige du til det? Hilsen Ranj"

Mongolen byder halvdelen af prisen, som jeg i øvrigt synes er sat billigt fra min side af.

Hvad plejer i at svare tilbage til sådanne aber? For nu er jeg sgu ved at blive irriteret. Det ALTID perkere der henvender sig med så useriøst lort. Kan man tillade sig at skrive i annoncen, at der kun handles med danskere?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad plejer i at svare?
  • #1   31. mar 2013 plejer af sige af så mangler du bare resten,
    jeg blev os budt 6500 på en bil jeg havde til salg for 23000

• #2   31. mar 2013 Nu er det sådan i dagens danmark at folk tror alle har krise.
    Men jeg plejer og spørge om de ikke heller ville ha 5000kr incl. bilen
    Og enten få man et surt svar retur eller ingen. Men de plejer at forstå en hentydning

• #3   31. mar 2013 prøv at læs hvad han skriver, og vær dog glad for det.....

jeg syntes da det er pænt af ham, at vil give dig 13.000kr "til" din bil, for det er vel så du kan beholde den.. eller . . ? smiley

men ellers , så lad være med at svar ham...

mvh

• #4   31. mar 2013 Ja, det kan du da godt tillade dig. Det er din øse, så bestemmer du også hvem du vil sælge den til...

Desuden så er det dig der har grisen, så bestemmer du også prisen... smiley

• #5   31. mar 2013 Plejer at sætte prisen op hvis de ringer med sådan en lorte bud!! For hvert dumt spørgsmål i samtalen blir den 1000kr dyrere smiley

• #6   31. mar 2013 Min kammerat skulle af med sin bil hurtigt da han havde købt ny, sætter den til 40.000 (20 under den billigste magen til) og skriver FASTPRIS INGEN BYTTE!!!!!!

5 min efter er der10 der har skrevet, 15t, 20t osv. osv. haha folk er idioter :DDD

• #7   31. mar 2013 Sig at hvis han ikke har råd til bilen må han finde en anden.. der er nok en lada eller et æsel til salg et sted..

• #8   31. mar 2013 Lad værd med at svare helt simpelt , gør jeg heller aldrig ,bare glem det og lad være med at spilde tid på at svare og blive irr.

• #9   31. mar 2013 hvis de ringer og deres dansk er elendigt er varen ikke længer til salg eller solgt.
    skriver de sådanne bud få de intet svar...
    kort sagt handler ikke med indvandre der er kun problemer med dem optil, under og efter salget... kan lyde racistisk men det er det ikke. det er desvære bare erfaringer både personlige og mine venners...

• #10   31. mar 2013 ja det er jo grunden til at nogle af os slet ikke handler med dem... de vil aldrig betale prisen og der er ikke andet end ballade med dem

• #11   31. mar 2013 plejer at spørge om det kun var et billede de ville have hvis de byder en latterlig pris for det, så plejer de sjældent at svare

• #12   31. mar 2013 Og
    der er så nogle der vil kalde dette, en form for reklame for sin annonce . .

for klart du som en voksen mand ved hvad du skal og ikke skal i denne situation . .

men sådan er der jo så meget... smiley

mvh

• #13   31. mar 2013 når de siger fx 5000 ( hermed mener de self at de vil give 5000 KRONER )

svare du bare dumt igen smiley 5000 dadler?

• #14   31. mar 2013 Som cl skriver, så tag ham på ordet og tag samtidig så meget pis på ham at han ikke gider henvende sig igen. Du kunne skrive følgende:

"Hej Ranj. Tusinde tak for tilbudet, det vil jeg meget gerne tage imod. 13.000kr til at forbedre min bil vil virkelig gøre det nemmere at få den solgt. Tak for tilskuddet og jeg håber at det lykkedes dig at købe en bil andetsteds."

• #16   31. mar 2013 når jeg har noget til salg og folk giver mig latterlige bud plejer jeg at svare at jeg da godt kan sende et par billeder for de penge de byder

• #17   31. mar 2013 Ellers skriv: Tror ikke det er min bil du vil ha så:)

• #18   31. mar 2013 .

• #19   31. mar 2013 Har indtil videre ikke svaret. Men det kribler i fingrene.

• #22   31. mar 2013 fik et skambud op til jul på min bil.

Svarede sødt tilbage:

Det er ærgeligt i ikke holder jul , for jeg var ellers i gavehumør....
    Du behøver ikke kontakte mig mere da bilen bliver givet væk til anden side.

• #23   31. mar 2013 Meget god egentlig, Banko Ib.

• #24   31. mar 2013 lad være med at svare,

• #25   31. mar 2013 Jeg plejer bare at sige nej tak , når der kommer sdan nogle spørgsmål smiley ..

Men tror ikke du skal skrive i annoncen du kun handler med danskere , fordi så bliver de bare sure smiley

Mvh Bøvle

• #26   31. mar 2013 .

profilbillede
  • #27   31. mar 2013 Plejer blot svare ok.

Herefter afventer man lidt tid. Mange af dem der byder har jo alligevel ikke pengene selvom de de byder den halve pris.

Dem der så har pengene og stadigt vil købe lader man blot skrive en række nye beskeder. Når man har grint lidt af dem svarer man at man blot svarede ok til have set deres bud ... Ikke at man kunne drømme om sælge til den pris.

Det er dejlig underholdning

• #30   31. mar 2013 Æh nej Morten.
    For det skal nå nogen steder skal der klart stå at et bud accepteres.

At svare ok til nogen byder på en vare er ikke lig med accept.
    Spænd lige hjelmen inden du bliver alt for kløgtig og roder dig ud i noget du heller ikke har forstand på .. Her læs evt aftale loven ?

• #31   31. mar 2013 gør tit som jan,, det er mega sjovt, når de for det hele kort i stillen med en ven til at hente osv, skriver jeg altid bare, ja det var dig der bød xxx for min gamle golf eller anden som de ikke mente, hehe

• #33   31. mar 2013 Hvad sker der for folk!

Så er der en der vil gi 20. Siger det så er uden sommerfælgene. Nej dét kunne man ikke, man SKAL sælge som den er på billederne. Så svarer jeg, at det vel for fanden kræver man får den pris man har sat. Så får jeg denne besked;

"Ja, men når jeg betaler 20.000 kr. Så skal man som køber have i tankerne at der altid kan opstå uforventet omkostninger. Du får jo bare pengene i hånden, dermed siger du også at jeg er den første der giver et reelt bud. Og har set på en til 22500."

Hvad fanden fejler folk!!!? Det sgu da ikke mit problem hvad køber skal have i tankerne?! - Desuden sksl man sgu da ikke vurdere biler ud fra, hvad den billigste koster?! Jeg har fået bud hos forhandler på 20, uden fælgene. Vedkommende fatter ikke at jeg vil tabe på det. Nuuuuuuuuj!!!

• #34   31. mar 2013 den er jo ikke så svær. du har bilen han vil havde den.. vil han også havde sommerfælgene så må han jo give fuld pris...
    havde ikke brugt mere tid på at forklare ham det.

• #35   31. mar 2013 Du må lære se gennem fingrene med tåber - og lære ignorere dem, ellers ender dit salg i et knæk eller hjerneblødning i arrigskab.

Det er ikke længe siden jeg havde min gamle fars aflagte 406 til salg.
    Ærger mig jeg ikke tog et screen dump af nogen af henvendelserne.

Pillede den af markedet igen og lod den indgå i en byttehandel.
    Sælger kva erfaringer ej heller ikke noget til udlændinge igen.

Solgte engang en mobil i DBA i annonce stod defekt display, kostede 1/8 af andre lignende modeller. Desværre blev den købt af en der ikke forstod ordet defekt. Resultat at jeg blev kimet ned nat og dag med og fik at vide at jeg skulle dø osv.
    Spændende ... En erfaring rigere jeg blev.

• #36   31. mar 2013 Ham den sidste var dansker. Det bare sygt folk er så bløde i kasketten.

• #37   31. mar 2013 Muligvis. Men jeg lærte alligevel at stave...

• #38   31. mar 2013 Bare i orden. Beklager mit gensvar. (:

Valgte ikke at svare.

• #40   31. mar 2013 jan er du yoda´s fætter ?

folk har en ide om at du altid kan få prisen ned... og fred være med det.
    min bekendte fra teknisk skole. har engang sku sælge hans BMW fået et bud på en bil til 60.000kr. bilen stod til på 65000kr over sms. det var ok for min kami da lortet stod og fylde. gutten køre fra jylland til sjælland og ser på bilen (som fremstod som på billederne og med de fejl der var oplyst. så prøver tossen at byde mig 54000kr.. det blev et nej. så byder han 56000kr han sku jo også havde den hjem. igen det blev det et nej. så begynder han på at min bekendte sku give ham 1000kr for at dække hans rejseudgifter nu hvor han var kørt forgæves.
    igen det blev et nej. så blev han truende. (ikke skide smart at være i en fremmed by over for min bekendte)
    men han låste bilen i garagen og kørte vidre ud til sine gøremål. så ringer han 1 time efter og siger 7000kr. igen et nej. så en masse skældsord og nu vidste han jo hvor bilen stod og det ene og det andet... 2 timer efter stå min bekendteså med en anden køber og kigger på bilen. han snupper den for 63000kr da han havde søgt den bil med den motor og det udstyr længe.
    30min efter skriver idioten fra jylland "okey jeg giver 60000kr er der om 15min". min bekendte tilbage at bilen var solgt.
    1 time efter stod jyden på færgen til jylland med et blåt øje da han havde prøvet at slå min bekendte ned. nogle folk er bare ikke helt raske

har en anden ven som solgte en G3 for 18000kr der var nysynet. efter 6måneder ringer indvandrene og kræver 2 nye dæk da de var helt slidt ned. og at min ven sku betale for værkstedbesøget fordi koblingen sku skiftes... de lovede bål og brænd og prøvede at true sig til at få lavet deres bil. men denne ven har aldrig været bange for et lille slagsmål eller for folk der truer så det blev ikke til noget.
    køberen og hans fætre dukker så op hjemme hos min ven for at forsøge at true face to face. der gik 2 min så stod urobetjenten som er hans genbo og 2 hunde betjente som boede af vejen, samt min ven, hans storebror (som læser til betjent)lillebror. hans far, jeg og 3 andre han hans venner og snakker med dem.

ende med en anmeldelse for trusler på livet til til 1 af indvandren siden har vi ikke hørt fra dem. efter den episode stoppede jeg med at sælge til dem.

• #42   1. apr 2013 Tjaa.. hvis de ikke taler et forståeligt dansk.. så er bilen solgt.
    Hvis de skriver tåbeligte usammenhængende sms'er med lave bud.. så svarer jeg ikke.

• #43   1. apr 2013 Morten D en aftale er kun gyldig hvis det er accepteret og underskrevet på et stykke papir,aftaler der er skrevet på et internet forum eller lign har ingen gyldighed.

• #45   1. apr 2013 Det her!
    http://www.youtube.com/watch?v=fwNvIM2W9Aw

• Zidan B
    Zidan B Tilmeldt:
    feb 2013

Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 12
    #47   4. apr 2013 tja hvorfor bruger du overhovedet tid på at snakke med dem ? .. hvis han/hun giver dig et bud som er langt under det du forlanger, så siger du da bare den er solgt og kommer videre i dit liv.

• #48   4. apr 2013 Jeg ville hverken sælge til ham eller købe af dig.. for ingen af jer to lader til at have en trykkende studenterhue..

hvis man ikke kan klare skambud i denne verden så skal man bare køre lortet til skrot eller lade forhandleren købe (men han ville også skambyde)

• #49   4. apr 2013 Jaja Mirza. Sælger heller ikke til din indavlede type. Og køber SLET ikke. Så er det jo bare stjålet.

• #50   4. apr 2013 Så så ikke blive pigesur bette smiley

• #51   4. apr 2013 Jeg er top glad. Bliver en lækker dag i morgen med ny vogn.

Kommentér på:
Hvad plejer i at svare?

Annonce