{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.258 visninger | Oprettet:

Kompressor ydelse og sandblæsning {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at renovere min bil som er ved at være klar til lakering, jeg ville dog gerne lige have sandblæst bilen inden lakering, for at sikre mig at der ikke er noget tilbageblivende rust.

Desværre har jeg ikke pengene til at få den sandblæst ved en prof.. så ville selv tage de nødvendige områder, som kanter og kroge der er svære at komme ind i med sandpapir eller maskine.

Jeg er bare i tvivl om hvorledes min kompressor kan klare opgaven??

Det er en meget gammel 100 liters stenhøj kompressor med 3-4 HK som kan klare op til 10 bar.

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kompressor ydelse og sandblæsning
  • #1   3. maj 2013 for lille

  • #2   3. maj 2013 Det sagde hun også igår smiley

  • #3   3. maj 2013 sandblæsning kræver meget luft sandblæser og maler selv hverdag

  • #4   3. maj 2013 man kan sagtens med en lille kompressor, men det kræver nok en hel del mere tid og tålmodighed end med en stor....

    har en lillebitte kompressor, så jeg sandblæser kun småting der lige skal have en gang lak....


  • #5   3. maj 2013 hvor kommer du fra
    jeg har en industri/ sandblæser


  • #6   3. maj 2013 den når du ikke langt med, lej da en kompressor, der kan klare opgaven, eller et komplet anlæg

  • #7   4. maj 2013 Dan R
    Er fra Odense

    Brian L
    Er det ikke ret dyrt at leje?


  • #8   4. maj 2013 jeg kommer fra bogense

  • #9   4. maj 2013 Ja okay, bilen kan jo ikke køre, men går os ud fra at det ikke er gratis ved dig, så hvad skulle du ha hvis det var? smiley

  • #10   4. maj 2013 hvis det ikke er hele bilen du skal ha sandblæst, men bare små steder, ja så findes der jo sådan en hånd bandit til det, med en lille pose på, det kræver alligevel en go kompressor, denne kunne du jo leje. silvan lejer sådan en ud bla. eller jellebo og andre. tror en 3-400kr pr dag kan gøre det

  • #11   4. maj 2013 hvormeget skal du have sandblæst og hvornår

  • #12   4. maj 2013 du skal jo være klar over at alt bliver fyldt med sand hvordan står den er den total skilt ad eller?

  • #13   4. maj 2013 hurtigst muligt/inden for den næste uges tid, store dele af bilen, dvs. motorrum, dele af bagenden, og diverse små steder rundt omkring. Bilen er skilt ad, med motoren ude, alt beklædning og interiør taget ud på nær instrumentbordet, alle lygter og grill også fjernet, frontrude fjernet, det skal siges at det er en gammel cabriolet, og kalechen og stativet dertil er også fjernet fra bilen smiley

  • #14   4. maj 2013 hvis jeg var dig anders, så havde jeg brugt det sidste energi på at skille den helt af, så den er rå karosse, det bliver du mere flad for, ALT skal af, selv den mindste skrue og møtrik, der kommer sand over alt, så er det sagt, og er der en gummi slange eller ledning i motorrummet, bliver det ødelagt, hvis det rammes.. jeg havde skilt den helt af, og få den sandblæst over alt+ bunden også, det er også nemmere for dan R, hvis det er ham der skal blæse den. i stedet for skal tage hensyn til div. ting,

    jeg har selv gjort dette mange gange, og lad være med at springe over, der hvor der er lævest, men tage det hele på 1 gang. du bliver så meget mere tilfreds med arbejdet, når den står færdig, tænk hvis der lige er en rustplet du har overset, inde under noget maling/tekstyl...

    det eneste minus der er ved det, hvis den skal blæses er, at der ikke må være noget tekstyl nogen steder, men snak om din sandblæser om det.. mvh. brian


  • #15   4. maj 2013 Nu vil jeg ikke ligefrem kalde mit arbejde med den her bil, at springe over hvor gærdet er lavest. Men der er ting der skal tages hensyn til da der er mange ting på bilen som ikke lige kan skaffes igen, for det andet så er det under ret primitive forhold den her bil bliver lavet, det foregår i vores indkørsel, i et rækkehus kvarter, hvilket også har væsentligt meget at sige. Hvis jeg helt selv kunne vælge så blev den også splittet totalt ad, men der er også bare grænser for hvad der kan gøres i en indkørsel, og syns efterhånden der sket en del med det vrag som det var til at starte med, og ville selv sige at bilen er meget tæt på at være skilt totalt ad.

    Men kan godt følge dig i hvad du siger, er bare noget mere begrænset da jeg ikke har værksted og fint udstyr til rådighed.


  • #16   4. maj 2013 jeg kan kun give brian ret men jeg kan godt se at det er en lidt umulig opgave i en carport hvad er det for en bil ?
    jeg har ikke mulighed for at sandblæse den lige nu men du kan få lov til at sanblæse den selv hos mig jeg har udstyret og sand så hvis du betaler for sand diesel og selv rydder op efter dig så kan du gøre det hos mig vi kan også finde ud af at grunde bilen


  • #17   5. maj 2013 Ja som sagt kan jeg også sagtens se hvad Brian mener, men ja det er ret så besværligt i en indkørsel, vi har ikke engang karport, dvs. der er ikke nogen form for læ.

    Det er en Ford Escort MK3 Cabriolet. Har du nogen ide om hvad det Ca. ville koste hvis jeg selv skulle gøre det ved dig?? smiley


  • #18   5. maj 2013 nu er du kommet så langt, så tag det sidste skridt, du kan hurtig lave en garage ud af nogen lægter, samt en billig pressening, det havde jeg gjort.. men vildt du er kommet så langt, når du ikke har mere end du har, jeg har selv lavet en bil sån, dog havde jeg en carport, det hjælper på det

  • #19   5. maj 2013 Ja det måske rigtigt nok, men det der holder mig/os tilbage er nok os mest ledninger og at holde styr på dem, da det det ikke lige er elektronikken der er min eller min fars (som laver en stor del på bilen) stærke side.
    Men jo tak, det har heller ikke altid været lige nemt da smiley


  • #20   6. maj 2013 det er svært at sige da jeg ikke har set din bil men det er sikkert ikke så meget

Kommentér på:
Kompressor ydelse og sandblæsning

Annonce