{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
800 visninger | Oprettet:

Ny brugt bil. lidt hjælp tak {{forumTopicSubject}}

Hey BG. stå og er ret træt af min Opel Vectra b 1.6 16V
men er i sku i tvivl om hvad jeg skal gøre

bilen har nogle småfejl som samlet løber op i over 7500kr for at lave i dele.
intet slemt endnu men det skal dog laves inden syn til juni 2014. den har gået pt kørt 315.000km ca og ville inden næste syn havde rundet 345.000km
skal jeg lave den og køre i en bil jeg enlig ikke nyder eller skifte ?

hvis jeg skal skifte den ud er der nogle krav
1. anhængertræk (skal være muligt at monter)
2. SKAL VÆRE DRIFTSIKKER
3. skal helst holde sig under 5000kr årligt af afgift.
3. helst hvide plader
4. helst ikke en VAG da jeg har rigtig rigtig dårlige erfaringer med dem.
5. køre over 10Km/l (gerne længer)
6. havde lidt overskud. i motoren.
7. sæder med god sidestøtte. er ved træt af at flyve rundt i bilen nå jeg køre lidt friskt. eller bare tager en rundkørsel med over 10km/t :d

har pt 23.000kr til ny bil og kan ligge ca 2-3000kr tilside om måneden og køre ca.30.000km om året

ville jeg blive gladere for en bil til 40-60.000kr frem for mit normale område 15-20.000kr?

håber i kan hjælpe med at få mig afklaret lidt.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny brugt bil. lidt hjælp tak
  • #1   6. maj 2013 køb en Carina E 1.8 stationcar.

• #3   6. maj 2013 Du beskriver min baleno jeg har til salg. Sportskabine og det hele. Tjek den ud under mine annoncer

• #4   6. maj 2013 Køb en opel corsa 1,4 smiley Køre 14-18 km på literen alt efter hvordan du køre.. Og så en gevindundervogn så du kan komme helt ned til jorden smiley

• #5   6. maj 2013 Jeg har lige købt en 206'er efter at have kørt rundt i en gammel bil (Pug 205). Jeg er rigtig glad for 206'eren, og selvom det kun er en 1.4 virker den frisk. Ingen racer, men den er meget lavgearet så der sker da lidt når man træder på pedalen smiley Ved normal kørsel kan jeg køre 15 km/l, og det er mest bykørsel og ellers landevej. Det er en årgang 2005 og kostede mig 40k ved en forhandler. Jeg er i hvertfald glad for jeg valgte en lidt nyere bil.

• #8   6. maj 2013 patrick F
    har haft carina E stc med en 1.6 motor så bliver det en carina E igen så er det klart en 2.0´er. smiley

Meldgaard.
    har overvejet meget corolla men de sunde biler er der langt imellem.

dennis
    baleno er ikke mig. rent desingmæssigt.

• #9   6. maj 2013 ghetto adam
    eneste minus er at Saab er bygget på en Vectra platform. bygget en del bedre ja men stadig meget af det samme. :S

Morten C
    også sådan jeg har det.
    ville rigtig gerne skifte til en Mini cooper fra 2002 men de koster 80.000kr og op efter.

Jeppe S
    har kigget på 206 men GTI eller 2.0HDI mere motorkraft. er ikke ude efter en økoslæde for har klaret mig fint med biler der har gået 11-12.5km/l i flere år. og gider ikke mangle motorkraft.

• #10   6. maj 2013 Køb sådan en lille sparegris som min.. smiley

På størrelse med en morris mascot ca.

56hk.
    700kg.
    omdr. begrænser ved 7400.. smiley
    20km/l
    290/halvårlig afgift..

• #11   6. maj 2013 og hvor meget må den så trække på krogen Dok J? smiley

• #12   6. maj 2013 vis den ik ska køre lang på literen så Køb en golf 3-4 2,0 GTI eller vr 6
    Skulle da ha lidt heste og med ok kørsel kan man vel køre 10-12 km på literen
    Pedal i bund og du kan ikke følge med at tanke smiley

• #13   6. maj 2013 tobias B
    fed ide ud over det er VAG skal aldrig eje en G3´er igen. magen til lort skal man lede længe efter. og G4 så skal det være en 1.8T udelukkende pga turbo´en.

• #14   6. maj 2013 Find en bil der går ca 20 på literen og halver din brændstof regning... Det kan betale sig! Vil gætte på du bruger 4 tanke år mdr ? For stil dig kun og tanke 2

• #15   6. maj 2013 Martin P - prøv og tænk hvis man ingen bil havde? Så ville man jo spare sygt mange penge!

• #16   6. maj 2013 martin p
    ja 4-5gange om måneden køre PT 12.7km/l og det løber fint rundt.
    hvis jeg kan få en sjov bil med køreenskaber og anstændigt træk og mulighed for at køre med trailer. (køre motorcross så skal havde maskinen med rundt på trailerne) så ville det være fint. er ikke intrasseret i at låne penge til en bil. med mindre det er meget små beløber..
    har kigget på Honda civic 1.5 som er en god mellemting men der er langt mellem de gode eksemplare.

• #17   6. maj 2013 Køre i min fars mazda 3 smiley Gir den alt hva den ka i optræk og så ligger med 120.. 17 km på literen men den er pisse kedelig at køre i.. Og når det blæser... Det bare ik sjovt smiley
    Bedre at køre 10 km på literen og ha en bil man gider køre i end at køre 20 km på literen og køre i en kedelig bil smiley

Men det er pisse svært at finde en ordenlig bil der ikke er rustet op eller som ikke er smadret i motor

• #18   6. maj 2013 da det er det. har kigget på en MX3´er V6 men der mangler lidt trækkraft.
    laguna II 1.9dci har ikke prøvet den motor men 1.6´ere i benzin er lige tam nok.
    honda civic men så er de meget svære at finde i ordenlig stand.
    toyota celica. corolla og Carina E. super goide biler men igen langt mellem de gode.
    peugeot 406 hdi eller 2.0turbo. 306 GTi. 206GTi. mange er ikke ordenligt vedligeholdt desvære.

Kommentér på:
Ny brugt bil. lidt hjælp tak

Annonce