{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.123 visninger | Oprettet:

lavet skade på bil uden plader... {{forumTopicSubject}}

heey BG har lige været ude for en kedelig oplevelse, håber i kan hjælpe mig lidt med at sætte perspektiv over sagen.

jeg har PT ingen siderude i højre fordør, pga et ødelagt el hejs, og har derforen plastik pose så der ikke kommer regn ind,

- jeg var så oppe ved en ven og hente nogle ting, og vil derefter bakke ud, jeg kan jo så af gode grunde ikke se mit højre side spejl. og der var utroligt mørkt, og tonede ruder, - jeg kommer så tæt på en bil der holder utroligt langt ude på vejen, ( den holder uden plader på) og mit side spejl for så lavet en dejlig blød bule / ridser samt en smadret baglygte.... ( jeg mistede kun mit side spejl)

- MEN jeg tænker så lidt, er der noget jeg gøre for den ikke kommer på mig ? - tænker lidt det med at bilen er uden plader på offenligt vej - det jo i teorien ikke helt lovligt så vidt jeg ved....

jeg står selvfølgelig ved min skade. men vil bare vide hvad jeg skal forholde mig til hvis det ( vi vil jo alle helst slippe for en højere forskring)

- gider virkeligt ikke nogle nedren eller dumme kommentare, det er min første skade og ved ikke helt hvordan jeg skal håndtere den....

håber der nogle der kan kaste lidt lys over min situration...

Mvh martin.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lavet skade på bil uden plader...
  • #1   8. maj 2013 Ingen plader på så skal den holde på privat grund så vidt som jeg ved men det bedste ville jo nok være at kontakte ejer og finde ud a noget uden om forsikring smiley

• #2   8. maj 2013 Du betaler skaden på hans bil af egen lomme uden at indvolvere forsikringen...

Bare fordi han måske holder ulovligt parkeret er der ikke noget i Danmark der hedder "Påkørselsret"

• #3   8. maj 2013 - rabatten udenfor et hus vil jeg betegne som offenligt grund ? - har jeg ret ??

- og ja det os planen men det er min kammerats fars, ven som PT er i Kina, så har lige lidt tid til at finde ud af hvordan og hvorledes,..

• #4   8. maj 2013 Du kører i en bil uden fornuftigt udsyn ud af ruderne.....det er vel lidt som is på ruderne en vinter morgen.....det er et klip i kortet og en bøde hvis man bliver stoppet. Så du skal nok melde skaden til din forsikring og fortælle du har påkørt en bil. smiley

• #5   8. maj 2013 tænkte godt der ikke var det store at hente bare fordi den holder uden plader, men kunne jo være der var et hul... - fuck it må tage det som kommer ,og håbe han er til at snakke med omkring at få det lavet / evt at jeg selv laver det.

• #6   8. maj 2013 Samme som Rs2000 mk1 skriver.om den står på offentlig vej uden plader eller ej, så må man tage sit ansvar, og sørge for at få lavet den anden bil på enten den ene eller den anden måde. Hvis det bare er en dør eller skærm der skal males koster det typisk et par tusinde kr, og så kan du have det godt med dig selv. Husk at vi skal behandle andre som man gerne selv vil behandles, så bliver verden et bedre sted for os alle sammen. Du skal have ros for ikke bare at være ligeglad. smiley

• #7   8. maj 2013 om det er en bil uden plader, en container en cykel en kat eller lignende, er jo underordnet, du har jo stadig forvoldt en skade og der er loven desværre ens for alle

• #8   8. maj 2013 peter N - du har nok ret. men håber det er mand man kan snakke med som har bilen... - min kammerat nævnte noget med de måske ville skrotte den. man har jo lov at håbe det er gut der ser lyst på tingene og er til at snakke med...

• #9   8. maj 2013 aabenhuus - jeg tager skam ansvar for det, kontakte jo min kammerats far med det samme, og forklarede siturationen, men han bare en hat, der ikke kan klare nogle af os fra vennekredsen, så ham er der ikke meget fornuft i... må jo bare håbe at det en mand der er til at snakke med...

• #10   8. maj 2013 Folk plejer at være til at snakke med hvis man taler lige ud af posen. Havde det været min og den skulle skrottes alligevel havde det været ligemeget du havde ramt den hvis du havde sagt det. Havde du ikk havde jagten gået ind, og havde jeg fundet dig skulle det laves over forsikringen. smiley så havde du nemlig lært det til en anden gang selv om det kunne være et fedt at få den lavet. Hehe

• #11   8. maj 2013 retfædighed - synes ikke rigtigt du lever op til dit navn smiley - men nej ikke lige den slags hul jeg mente smiley

- aabenhuus - ja nu jeg os faldet lidt ned og har ladet det hele sive lidt ind. - men jeg takker i alt for din hjælp, smiley for engang skyld en man virkelig kunne bruge til noget her inde... smiley

• #12   8. maj 2013 I min verden har du lavet en skade og den skal du selvfølgelig betale, lige meget hvordan du vender og drejer den..

• #13   8. maj 2013 peter r jeg betaler skam. - MEN må lige rette dig smiley - du må ikke have biler stående i din indkøresel til offenligt skue uden plader.. kun hvis de har en pressining over eller en bil garage, men så længe du kan se hele bilen uden plader må du ikke have den holdende... - med mindre du kan bevise den er på vej på plader. har selv fået fjernet en golf 2 som jeg havde som 17 årig af den grund... smiley

• #14   8. maj 2013 sæt en seddel med dit nr i mandens vinduesvisker og så håbe han ikke ringer :O)

• #15   8. maj 2013 Du har lavet en skade på en anden bil, og skal få udbedret skaderne. Plader eller ingen plader er total ligegyldigt.

Kommentér på:
lavet skade på bil uden plader...

Annonce