{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.696 visninger | Oprettet:

Afslag i pris pga afstand? {{forumTopicSubject}}

Jeg har min bil til salg og er begyndt at opleve noget som jeg synes er utroligt irriterende. Når man sælger på steder som BG og DBA, så må man forvente en masse useriøse henvendelser og skambud. Det havde jeg sådan set også forventet, men de her henvendelser pisser mig efterhånden rigtig meget af!
At folk ringer og begynder at prutte om prisen INDEN de overhovedet har set den, irriterer mig helt enormt.
Men det absolut mest irriterende som virkelig kan pisse mig af, er jyder som ringer og kræver store afslag fordi, som de siger: "Der er langt at køre og vi skal over broen".
Jeg siger ikke, at der ikke findes sjællændere som bruger samme argument, nu er det bare jyder i mit tilfælde.

Men hvad i alverden er det for et argument??? Det har absolut intet overhovedet med bilen at gøre, så hvorfor skal det påvirke prisen?

Er her nogen som bruger det salgargument og kan komme med en fornuftig forklaring hvorfor det er iorden?

Skal lige siges at min bil er en af de billigste på markedet, i den model i øjeblikket, så det er ikke fordi jeg har sat prisen urimligt højt.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afslag i pris pga afstand?
  • #1   1. jun 2013 Jeg siger bare til dem at de må betale den pris der er sat ellers må de finde noget andet..

Jeg syntes ikke der er noget mere irreterende end folk der prutter om prisen uden de overhoedet har kigget på ens ting..

Og det med de skal over broen vælger de jo selv om de vil eller ej..
    Hvis de virkelig gerne vil købe det så må de jo også bare betale de penge det koster og køre

• #2   1. jun 2013 Jyder er nærige og vil altid prutte om prisen.
    skat er vidst også et fremmedord derovre

• #3   1. jun 2013 Gad du selv at køre fra København og til Århus for at kigge på en bil vis du ikke vidste om han var til at handle med? Er det ikke os noget man ved efterhånden.. folk til ikke gi det man sætter sine ting til salg til os selv om det er billigt.?

• #4   1. jun 2013 Martin H
    At handle bil er en chance at tage, uanset afstand osv smiley

• #5   1. jun 2013 Martin: Man kan prutte med prisen når man har mødt op.. Man skal være villig til og betale hvad det koster inden man beslutter sig for overhovedet og hendvende sig

• #6   1. jun 2013 Jeg gjord det da jeg købte min BMW, at jeg spurgte sælger inden jeg kørte fra Odense til Viborg om han var til at handle med. For jeg ville ikke give det han havde sat den til, og jeg ville ikke køre hele vejen til Viborg bare for at finde ud af han ikke ville slå noget af prisen smiley

Og jeg valgte jo så selv at køre turen 2 gange, så jeg synes det er noget mærkeligt noget at skulle slå af prisen bare fordi køber kommer lang vejs fra smiley

• #7   1. jun 2013 Når en sjællænder ringer til mig og vil have lidt til turen pga den lorte bro, giver jeg altid rabat, hvis da sjællænderen for en gangs skyld faktisk dukker op.
    Stortset hver gang jeg har ringet til sjælland med samme argument, er de blevet tøsefornærmede og kommer med den der "skal jeg give afslag i prisen afhængig af købers afstand til mig"?
    Nej det skal du ikke din *** men nu er det faktisk sådan at vi jyder ELSKER at handle og vil ikke lade en handel gå i vasken pga 1000 kr lissom jer.

Nå men skal kun tale for mig selv og jeg giver gerne bro og lidt til hvis der kommer en fra sjælland for at købe min bil. Men nu elsker jeg også at handle og imødekomme en køber så han kører glad herfra.

• #8   1. jun 2013 Det er total irriterende og svært at sælge biler nu til dags, har det på samme måde som dig smiley

• #9   1. jun 2013 Ville ikke mene det er noget du skulle blive total sur over, men derimod tænke positivt at de overhovedet er interesseret i den.

Plejer og bruge denne hvis folk prøver og afslog pris pga af afstand:
    Du kan så vende det om og sige hvor en god og billig bil det er i for vejen, har masser af interesseret der ville give den pris jeg forlanger, dog har de ikke været her endnu med pengene. Så prisen er sat til det jeg syns den er værd. Du kan evt komme og kigge på den og tag feks: 60.000kr med så kan vi snakke om prisen hvis den ikke opfylder de krav der står i annoncen / billederne.

• #10   1. jun 2013 Fair nok man høre om prisen kan forhandles, men man ska sgu ikke begynde at byde før man har set varen.

• #11   1. jun 2013 De 5-6 gange jeg efterhånden har hente biler i Jylland (og på Fyn) Har sælger ikke haft noget problem med at der er blevet sagt 50/50 til benzin og bro.

Så jeg kender ikke rigtig til problemstillingen.

Kommer vel an på hvor presse sælger er og har brug for penge her og nu.
    Eller om køber bare må eje netop det kørertøj. (så skal de nok betale selv)

måske noget helt 3rd.?

• #12   1. jun 2013 Jeg syntes også der er kæmpe forskel på "køb/salg og bytte kulturen" sjælland kontra jylland har aldrig oplevet da jeg boede på sjælland at folk pruttee og vis de gør er det måske 1/2 -1 % af prisen vi snakker om, efter jeg er flyttet til jylland så er det 40-50% nogen gange helt op til 75% af prisen og vis man ikke prutter dem for sindsygt står de jo nærmest og griner af en bag efter smiley vis man kigger bilpriser på gul og gratis så læg også mærke til at de fleste gode og samtidige billige biler og på sjælland, og gamle g2ere til 15-20 kilo er i jylland smiley

• #13   1. jun 2013 Der er da ikke en meter forskel på om, man er fra øen eller jylland, alle forsøger at hente penge hvor de kan.. Jeg gir intet til transport og jeg forlanger heller intet, syntes det er en underlig indstilling, er man interesseret i varen, så kører man selv ture, gør jeg selv. Byder ikke på bilen før jeg har set den, men spørger om de er villige til at handle med, for vi har vel alle en smertegrænse og er alle realistiske..

Det værste jeg har oplevet (siger ikke jyde eller københavner, det er underordnet.) men han kom og så på min 330d van og han var klar til at handle, bilen stod til 165.000 dengang og planen for ham var at den skulle på hvide plader, så han mente at jeg godt kunne gå 40-45 klik ned i pris, for at det blev billigere for ham at få den på hvide plader... sagde bare pænt farvel..

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #14   1. jun 2013 Det med transport forstår jeg ikke. Har også oplevet folk der prøver på det.

Men at folk byder før de har set en given vare ser jeg intet problem i.
    Hvis en bil står til 200.000 og lille Ole kun har 170.000 så er det da mere fornuftigt han tilbyder hvad han har inden han køre 3-400 km ud og kigger på den.
    Sælger kan jo bare takke nej og så har de begge sparet tid. smiley

• #15   1. jun 2013 Det mest irriterende er sgu, når folk FORVENTER, at man sørme også lige kører 200 km for at aflevere varen, til SAMME pris som den står til.
    dvs. ingen benzin penge....
    Jeg plejer at skrive, at der hverken står Ingers gavebod, eller Budservice på ryggen af mig.
    Vil de have tingene, så må de lette røven, og hente det selv.
    Jeg har fandme andet og lave, end at fise rundt med ting i hele Danmark.

Det med afstand er heller ikke mit problem, enten må man få tingene sendt så, eller bide i det sure æble og køre efter det.

• #17   1. jun 2013 Og det med bedre biler på sjælland, end i jylland må du sgu længere ud på landet med Marco H.
    Jeg har lige købt en af de bedste BMW E30 karosser i DK, rustmæssigt, den står stadig med fejlfri original lak.
    Den står sjovt nok i Jylland, og den er uden alt det uorginale brian brandsmart gejl, som man tit ser dem med på sjælland smiley

• #18   1. jun 2013 altså hvis du nu har 55000 og bilen du skal købe står til 60-65000 og du ikke får mere at gøre med før om en måned så kunne det jo være man kunne være heldig at presse køber lidt mere. han kommer af med bilen og lad os sige det koster 1400(benz og bro) det kan jo være de sidste 1000(det er jo 3gange bro=807 med aften rabat) der gør man får kan presse det ind bugtet til gængæld bliver der så sjældent pruttet mere om prisen når man først er der ovre med mindre der virkeligt er nogle fejl sælger har glemt at nævne så man sikre sig bare man får en god pris inden man tager hjemme fra

• #19   1. jun 2013 Jeg har brugt den om broen... Jeg har så også hørt den mange gange... Jeg byder aldrig på ting før jeg har set/prøvet den/det... Men spøger altid om prisen er til forhandling, rart at vide inden man køre mange km for at se på noget... Tro aldrig jeg har solgt noget hvor jeg ikke har slået noget af prisen...det er så også meget sjælnet jeg har giver fuld pris for noget... Så kan man mene om det hva man vil... Så tilbage til det med den bro... Tro også alle kan spare hvor man kan... Om man bruger den ene eller anden måde til at få prisen ned...

• #20   1. jun 2013 Selvfølgelig kan man da prutte før man har set varen.

Som udgangspunkt har DU jo beskrevet varen KORREKT i annoncen ikke?

Og hvis jeg så kom over til dig, og bilne var du skrev, så er det jo prisen vi fandt frem til FØR der gælder.

Men hvis man så kommer over og finder rust, og defekte ting, jamen så er det jo dig der er idioten.

• #21   1. jun 2013 Ja det ved jeg har Været 20 km fra Holland og kigge på en og kørte der fra uden den.. men vil folk ikke slå af prisen vil de ikke sælge meget længere er den ikke..Og har endnu ikke prøvet at gi det folk til ha. har jeg solgt 7 biler den sidste måned og der har prisen Været sat til at kunne slå af og alle var glade smiley

• #22   1. jun 2013 Jeg har intet imod at forhandle om prisen og en køber må da også meget gerne spørge om prisen er til forhandling, inden han kører den lange tur. MEN... I min verden er der en kæmpe forskel på at spørge om man vil forhandle og så rent faktisk begynde at forhandle i telefonen inden man har set bilen.
    Og vil man prutte om pris, så må man komme med nogle argumenter som rent faktisk omhandler bilen og som er relevante. F.eks... Jeg har nu flere gange prøvet at en jyde (det har intet med jyder som sådan at gøre, sjællændere gør sikkert det samme) byder 7000kr under bilens pris fordi de skulle køre langt og over broen. 7000??? Hvordan giver det mening overhovedet? Man kan sgu da tage et fly fra Ålborg til Kbh, tage en taxa, køre til vestsjælland og se på min bil for den pris! Men hvis man så tilbyder at de giver 7000 ekstra og jeg så leverer bilen til dem, så er de ved at få et hjertestop... Men det må jo være det samme, ikke?

• #23   1. jun 2013 ja okey måske 4000 på en god dag men kan godt se 7000 er lidt meget

• #24   1. jun 2013 4000 er også ligepræcis 4000 for meget... Jeg NÆGTER at give afslag på noget som ikke har med bilen at gøre. Eller hvilken som helst anden vare man nu sælger. Hvad bliver det næste så? Skal køber have afslag fordi himlen er blå eller hans yndlings bilforhandlings t-shirt er til vask? Nul putte...

I princippet svarer det jo til at man kører til nabobyen for at købe mælk og så vil have den billigere... Tror sgu kassedamen får sig et godt og billigt grin hvis man prøver på det.

• #25   1. jun 2013 ... eller er det fordi min bil er en af de billigste, hvis ikke den billigste på markedet? Så folk tror at jeg skal af med bilen hurtigst muligt og derfor er villig til at modtage skambud?

For en god ordens skyld, vil jeg lige sige at det her ikke er et forsøg på at få flere til at se min annonce! smiley

Kommentér på:
Afslag i pris pga afstand?

Annonce