Afslag i pris pga afstand? {{forumTopicSubject}}
Jeg har min bil til salg og er begyndt at opleve noget som jeg synes er utroligt irriterende. Når man sælger på steder som BG og DBA, så må man forvente en masse useriøse henvendelser og skambud. Det havde jeg sådan set også forventet, men de her henvendelser pisser mig efterhånden rigtig meget af!
At folk ringer og begynder at prutte om prisen INDEN de overhovedet har set den, irriterer mig helt enormt.
Men det absolut mest irriterende som virkelig kan pisse mig af, er jyder som ringer og kræver store afslag fordi, som de siger: "Der er langt at køre og vi skal over broen".
Jeg siger ikke, at der ikke findes sjællændere som bruger samme argument, nu er det bare jyder i mit tilfælde.
Men hvad i alverden er det for et argument??? Det har absolut intet overhovedet med bilen at gøre, så hvorfor skal det påvirke prisen?
Er her nogen som bruger det salgargument og kan komme med en fornuftig forklaring hvorfor det er iorden?
Skal lige siges at min bil er en af de billigste på markedet, i den model i øjeblikket, så det er ikke fordi jeg har sat prisen urimligt højt.
apr 2011
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 7 Emner: 48 Svar: 404
Jeg syntes ikke der er noget mere irreterende end folk der prutter om prisen uden de overhoedet har kigget på ens ting..
Og det med de skal over broen vælger de jo selv om de vil eller ej..
Hvis de virkelig gerne vil købe det så må de jo også bare betale de penge det koster og køre
aug 2007
Følger: 1 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 321
skat er vidst også et fremmedord derovre
nov 2012
Følger: 42 Følgere: 45 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 192
maj 2005
Følger: 92 Følgere: 90 Biler: 8 Emner: 78 Svar: 1.319
At handle bil er en chance at tage, uanset afstand osv
apr 2011
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 7 Emner: 48 Svar: 404
okt 2008
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 44
Og jeg valgte jo så selv at køre turen 2 gange, så jeg synes det er noget mærkeligt noget at skulle slå af prisen bare fordi køber kommer lang vejs fra
jan 2005
Følger: 24 Følgere: 55 Biler: 25 Emner: 299 Svar: 3.871
Stortset hver gang jeg har ringet til sjælland med samme argument, er de blevet tøsefornærmede og kommer med den der "skal jeg give afslag i prisen afhængig af købers afstand til mig"?
Nej det skal du ikke din *** men nu er det faktisk sådan at vi jyder ELSKER at handle og vil ikke lade en handel gå i vasken pga 1000 kr lissom jer.
Nå men skal kun tale for mig selv og jeg giver gerne bro og lidt til hvis der kommer en fra sjælland for at købe min bil. Men nu elsker jeg også at handle og imødekomme en køber så han kører glad herfra.
apr 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 11 Svar: 107
sep 2010
Følger: 83 Følgere: 78 Biler: 3 Emner: 52 Svar: 306
Plejer og bruge denne hvis folk prøver og afslog pris pga af afstand:
Du kan så vende det om og sige hvor en god og billig bil det er i for vejen, har masser af interesseret der ville give den pris jeg forlanger, dog har de ikke været her endnu med pengene. Så prisen er sat til det jeg syns den er værd. Du kan evt komme og kigge på den og tag feks: 60.000kr med så kan vi snakke om prisen hvis den ikke opfylder de krav der står i annoncen / billederne.
maj 2007
Følger: 17 Følgere: 18 Biler: 6 Emner: 65 Svar: 507
jan 2005
Følger: 5 Følgere: 9 Biler: 3 Emner: 54 Svar: 281
Så jeg kender ikke rigtig til problemstillingen.
Kommer vel an på hvor presse sælger er og har brug for penge her og nu.
Eller om køber bare må eje netop det kørertøj. (så skal de nok betale selv)
måske noget helt 3rd.?
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 4 Emner: 95 Svar: 342
apr 2003
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 5 Emner: 270 Svar: 675
Det værste jeg har oplevet (siger ikke jyde eller københavner, det er underordnet.) men han kom og så på min 330d van og han var klar til at handle, bilen stod til 165.000 dengang og planen for ham var at den skulle på hvide plader, så han mente at jeg godt kunne gå 40-45 klik ned i pris, for at det blev billigere for ham at få den på hvide plader... sagde bare pænt farvel..
mar 2007
Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
Men at folk byder før de har set en given vare ser jeg intet problem i.
Hvis en bil står til 200.000 og lille Ole kun har 170.000 så er det da mere fornuftigt han tilbyder hvad han har inden han køre 3-400 km ud og kigger på den.
Sælger kan jo bare takke nej og så har de begge sparet tid.
apr 2008
Følger: 75 Følgere: 117 Biler: 12 Emner: 20 Svar: 799
dvs. ingen benzin penge....
Jeg plejer at skrive, at der hverken står Ingers gavebod, eller Budservice på ryggen af mig.
Vil de have tingene, så må de lette røven, og hente det selv.
Jeg har fandme andet og lave, end at fise rundt med ting i hele Danmark.
Det med afstand er heller ikke mit problem, enten må man få tingene sendt så, eller bide i det sure æble og køre efter det.
apr 2008
Følger: 75 Følgere: 117 Biler: 12 Emner: 20 Svar: 799
Jeg har lige købt en af de bedste BMW E30 karosser i DK, rustmæssigt, den står stadig med fejlfri original lak.
Den står sjovt nok i Jylland, og den er uden alt det uorginale brian brandsmart gejl, som man tit ser dem med på sjælland
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 19 Svar: 2.026
okt 2004
Følger: 132 Følgere: 127 Biler: 7 Emner: 45 Svar: 582
mar 2006
Følger: 78 Følgere: 78 Biler: 10 Emner: 38 Svar: 783
Som udgangspunkt har DU jo beskrevet varen KORREKT i annoncen ikke?
Og hvis jeg så kom over til dig, og bilne var du skrev, så er det jo prisen vi fandt frem til FØR der gælder.
Men hvis man så kommer over og finder rust, og defekte ting, jamen så er det jo dig der er idioten.
nov 2012
Følger: 42 Følgere: 45 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 192
mar 2006
Følger: 16 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 439 Svar: 3.637
Og vil man prutte om pris, så må man komme med nogle argumenter som rent faktisk omhandler bilen og som er relevante. F.eks... Jeg har nu flere gange prøvet at en jyde (det har intet med jyder som sådan at gøre, sjællændere gør sikkert det samme) byder 7000kr under bilens pris fordi de skulle køre langt og over broen. 7000??? Hvordan giver det mening overhovedet? Man kan sgu da tage et fly fra Ålborg til Kbh, tage en taxa, køre til vestsjælland og se på min bil for den pris! Men hvis man så tilbyder at de giver 7000 ekstra og jeg så leverer bilen til dem, så er de ved at få et hjertestop... Men det må jo være det samme, ikke?
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 19 Svar: 2.026
mar 2006
I princippet svarer det jo til at man kører til nabobyen for at købe mælk og så vil have den billigere... Tror sgu kassedamen får sig et godt og billigt grin hvis man prøver på det.
mar 2006
For en god ordens skyld, vil jeg lige sige at det her ikke er et forsøg på at få flere til at se min annonce!
Afslag i pris pga afstand?