{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad tjener en klargøringsmand?
  • #1   17. jun 2013 ja ca 23.000 til 27.000kr

• #3   17. jun 2013 Som nystartet? Altså med 0 års erfaring?

• Martin G
    Martin G Online Tilmeldt:
    jul 2006

Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.249
    #4   17. jun 2013 Vil sige mellem 20-25

• #5   17. jun 2013 WWT: Jeg vil gerne have hele spekteret med.

Tak for de hurtige svar.

• #6   17. jun 2013 Får 120 i timen som start løn

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #7   17. jun 2013 Plus de småmønter han finder under måtterne smiley

27.000 kr. Det var sgu en pænt høj løn. Troede ikke de fik så meget. Det vel rundt regnet 180-190 kr i timen.

• #8   17. jun 2013 Mindste løn er 108 eller sådan noget

• #9   18. jun 2013 Fun.... 180-190 i timen..... som klargøringsmand....

Hmmm snakker vi ham der vasker og polerer en bil....?

Eller er det en uddannet mekaniker vi snakker om.....?

For jeg kender da udlærte mekker der ikke får 180 i timen..... forklar lige... hvad der menes......

• #10   18. jun 2013 120kr i timen.. Det var satme en vattet løn.. Gad jeg godt nok ikke rende rundt til..

• #11   18. jun 2013 Hold da kæft folk tjener meget i dagens danmark, hvis man ikke gider arbejde for 120 i timen som ufaglært... eller snakker vi faglært....

De tal der kommer her svarer ikke rigtigt til statestikkerne på diverse sider, som er et gennemsnit...

Så er det sgu da ikke så sært at danmark ikke kan komme ud af den påståede krise....
    Nu kan jeg da sove roligt igen...

Godnat.... smiley

• #13   18. jun 2013 Som jeg skrev var det min startløn som ufaglært
    Og i denne branche er der meget overarbejde og så kan i jo selv regne ud fer kommer tillæg og sådan

Men som skrevet fik jeg 120 som start løn

Mine primære opgaver er vask og polering og lidt klargøring af nye vogne inde i
    Polering er min del af firmaet og en anden der tager dem inde i

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#14   18. jun 2013 Maria og Martin skal man have en grundløn oplyst tæller man jo ikke overarbejde og tillæg med.

• #15   18. jun 2013 Det selvfølgelig rigtig

• #16   18. jun 2013 Forstår det simpelthen ikke....

En faglært kok får ca- 125,-kr i timen på 3. år som startløn i henhold til overenskomst.....

Så kan det jo ikke betale sig at tage en uddannelse hvis en ufaglært kan opnå så høj en løn,,,, smiley

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#17   18. jun 2013 Buggi det kommer vel an på om du kan lide at lave mad eller klargøre biler.

• #18   18. jun 2013 Dansker eller polak.. For byens bilpleje tager røven på alle deres medarbejde så der for du 105 som polak og 112 som dansker.. Og der er heller ikke noget der hedder overarbejde så kommer vidst helt an på hvor du arbejder

• #19   18. jun 2013 Casper K

I min unge dage, der var jeg selv klargøringsmand, men slet ikke de timelønne der bliver oplyst her... (Tilsvarende idag...)

Jeg har selv kørt rutebil men flere års erhvervserfaring og har heller ikke her været oppe på den løn, som en klargøringsmand får i henhold til denne tråd...

En taxachauffør havde for 8 år siden en mindsteløn / grundløn på ca. 12.500 kr. på måned,, og han skal satme køre mange timer for at komme op på 30.000 kr. pr. måned, og ja jeg ved godt han er provisionslønnet... så den tåler ikke sammenligning... (men kan han ikke lave sine penge, jeg så får han jo ikke mere end de 12.500,- pr måned med minimum 37 timers arbendsuge.

Men min egen søn er udlært kok og får som 24 årig en løn på 27,50,-kr i timen og det er jo den overenskomst mæssige løn...
    Han har siden han gik ud af folkeskolen arbejdet, og lønnen på hans arbejde efter læretid på bla. bowl´nfun var han køkkenchef og fik ikke mere..., så at man som ny startet ufaglært kan få så meget som der fortælles her, er da vanvittig,, for så kan man efter ca. 5 års læretid sammenlagt plus diverse fritidsjob og praktikperioder osv. kun kan få 7,50,- mere i timen end en ufaglært syntes jeg er uhørt...

Men igen man skal jo heller ikke bruge den store viden for at vaske biler. osv..

Så med de kontrol ting som en kok skal udsættes for samt ansvar, ligesom en bus eller turist chauffør, så er der da mig meget ufrståeligt at folk med mindre ansvar osv. skal være højere lønnet end disse....

Så tror ikke det handler om om man kan lide mad eller biler, eller arbejde på en fabrik osv....

Men nok om det....

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#20   18. jun 2013
    Jo det handler sgu da mere om at din søn kan lide at lave mad.
    Derfor valgte han den uddannelse ikk ? Fordi han nok kan lide det og ikke gider stå og klargøre biler.
    Du kan ikke måle løn op kontra uddannelse så nemt som du forsøger at stille det op.

Alt det andet du skriver undlader jeg at kommentere da jeg bare ser det som fyld =)

• #21   18. jun 2013 Min mor får 110 kr i timen som klargøringskvinde.

Jeg får 200 kr som elektriker.

Skal vi stadig sammenligne faglært med ufaglært?

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#22   18. jun 2013 Anders C lige præcis.
    Det burde ikke sammenlignes, i stedet burde folk hellere vælge at lave noget de kan lide at lave =)

Vil sgu hellere have et job jeg er glad for at stå op til hver dag og så lidt mindre i løn, end at stå op hver dag og hade mit arbejde for 10 kr ekstra i timen

• #23   18. jun 2013 Meget muligt, mener nu også man skal have løn for sine evner, og erfaring..... og ikke mindst for at have uddannet sig....

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#24   18. jun 2013 Buggi
    Så er jeg da ked af at skuffe dig får jeg tjener mere end de fleste faglærte folk.
    Men det fortjener jeg åbenbart ikke fordi jeg ingen uddannelse har !

• #25   18. jun 2013 180kr i timen som klargørings mand.. come on... så er der da noget galt, det får en mekker ikke engang med tillæg osv... men der er meget forskel på hvad man får, for 15 år siden da jeg var ulært som slagter, var startlønen ca 22000kr om mdr, og den dag idag er den ca 24... men en del erfaring.. og man behøver bestemt ik være dårligere til sit arbejde fordi man er udfaglært, alle har så travlt med at man skal ha en uddanelse, jeg har op til flere, men har aldrig vist dem nogen steder, jeg arbejder nu udfaglært, og tjener mere end da jeg var faglært

• #26   19. jun 2013 Så kan vi jo igen konstatere er det jo er noget volapyk at alle unge skal tage en uddannelse idag, som regeringen gerne vil have..... smiley

Casper...

Nej du skuffer mig ikke.... hehe....

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#27   19. jun 2013 Buggi Boy. Nej ville hellere have taget en uddannelse da jeg var yngre og tjent de samme penge på en nemmere måde. Så kan sagtens betale sig.

Og kræver drømmejobbet en uddannelse kan det også sagtens betale sig. Alt handler ikke om penge selv om de er skide rare at have smiley

• #28   19. jun 2013 127,5 i timen som faglært kok var godt nok heller ikke meget, får over 40kr mere i timen som nyudlært elektriker.

• #29   19. jun 2013 som butiks slagter får man heller ikke meget mere end 135kr i timen, hvis du bare følger overenskomsten.. ik særlig god løn for at stå i lære i 4 år... en uddannelse er som regel go at ha, jeg har ikke brugt min i 10 år, men derfor er det rart at ha noget i baghånden.

men det er vildt efter hvor du bor i landet, på sjælland synes jeg generalt at timelønnen er højere, end feks. på fyn. (inde for mit fag)

• #30   19. jun 2013 Anders N

Du kan jo se det lidt her... og det er ikke engang som nyudlært....

http://www.lonstatistik.dk/lonninger.asp?job=Kokke-4198

• Natalie J
    Natalie J Tilmeldt:
    apr 2018

Følger: 1 Svar: 1
    #31   12. apr 2018 da jeg var butikchef i netto og kiwi fik jeg 33000 kr i løn

• Martin G
    Martin G Online Tilmeldt:
    jul 2006

Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.249
    #32   12. apr 2018 Fedt

• Kenan D
    Kenan D Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 5 Emner: 5 Svar: 35
    #33   5. jan 2019 hmm. lige søgt job i SIXT biludlejnings firma.
    Min nuværende job servicemedarbejder /rengøring . løn 173kr/t. Hvis løn er så lav i klargøring branche så springer jeg fra!

• #34   10. feb 2019 Ville vide hvad man tjener efter skat ? Har arbejdet som klargøre mand før så..

Kommentér på:
Hvad tjener en klargøringsmand?

Annonce