{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.452 visninger | Oprettet:

Jonas L
Jonas L
Tilmeldt:
15. feb 2013
Følger: 1 Emner: 38 Svar: 39

Ny bil klar til levering {{forumTopicSubject}}

Hey!

Jeg fik et opkald fra min forhandler tidligere i dag. Min Citigo står sgu klar til afhentning i næste uge! smiley

Men hvordan fungerer det egentlig når man kommer for at afhente en sprit ny bil hos forhandleren? Er den pakket ind i plastic eller noget lignende? Går ud fra han selv modtager den direkte fra fabrikken.. Sørger forhandleren for at der er en smule benzin på? I så fald hvor meget, eller skal man selv have en lille dunk med?

Er der nogen der ved hvor lang tid der går før jeg får den første regning for vægtafgift? smiley

Er der desuden nogen der ved om det er muligt at få lavet et handskerum til sådan en bil? Jeg har købt den billigste model der umiddelbart opfylder alle mine behov, men en af de ting der irriterer mig, er at den ikke har et lukket handskerum og uden mulighed for tilkøb.. Overlever jo nok uden, men ville være rart hvis det var muligt at få lavet smiley
Det åbne handskerum ser desuden sådan her ud:

http://billeder.bilbasen.dk/Cars/1000/750/3980082/skoda-citigo-10-60-active-greentec.jpg

Andre ideer til hvad man kan gøre ved sådan en bil modtages gerne smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny bil klar til levering
  • #1   23. jun 2013 Hva man ellers kan gøre med sådan en bil? Skille sig af med den igen smiley ej sorry..

  • #2   23. jun 2013 Du henter, betaler, tanker, køre hjem...
    Regningen på vægtafgift er da ligemeget da det ikke koster en skid til sådan en billig bil

    Self er der sq da ikke plastik på bilen kan du sige dig selv, og bilen kommer ikke lige fra fabrikken, den skal tjekkes igennem på værksted og skal have plader på først så den står i dk i noget tid. + den skal sikkert klargørers inden du får den
    Der er meget lidt i tanken som der er ved alle biler, men der plejer at være nok til at køre hjem..

    Og nej tror sq ikke du får handskerum til sådan en, ville du have det skulle du have købt en dyre bil


    Og lige en anden gang, så ring til forhandleren istedet for. Der får du svar med det samme


  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 38 Svar: 39
    #3   23. jun 2013 Haha Mamhun sjovt! smiley Kunne være jeg skulle have nævnt at det skulle være indevendigt smiley Synes det er spild at begynde at gøre noget ved det ydre udseende.. Er godt klar over det ikke er den pæneste bil, men sådan nogle øko-kasser ser sgu bedre ud når man ikke har pillet ved dem smiley

    Tænkte mere på om man kunne lave noget om i kabinen evt. anlæg eller lignende. Udelukkende for at gøre den mere komfortabel smiley


  • #4   23. jun 2013 Min ven fik købt sig en helt ny Peugeot 208, tror den kom med fuld tank, og vægtafgift skulle komme efter en uges tid så snart bilen er registreret under dit navn smiley

    not 100% sure just thoughts:)


  • #5   23. jun 2013 Bilerne modtages uden plastik eller lignede.
    alt afhængig af tilvalg bliver de undervognbehandlet og får en omkring lakvoks m.m.
    Den bliver lige hurtig vaske over og støvsuget så den er ren ved modtagelse.
    Ofte vil der ikke være mere benzin på end at du lige kan trille ned og tanke den op.
    Husk på at vi snakker om en bil med en minimal fortjeneste derfor skal udgifterne holdes nede og en af dem ville fx. være at tanke den helt op. smiley


  • #6   23. jun 2013 Bilerne modtages uden plastik eller lignede.
    alt afhængig af tilvalg bliver de undervognbehandlet og får en omkring lakvoks m.m.
    Den bliver lige hurtig vaske over og støvsuget så den er ren ved modtagelse.
    Ofte vil der ikke være mere benzin på end at du lige kan trille ned og tanke den op.
    Husk på at vi snakker om en bil med en minimal fortjeneste derfor skal udgifterne holdes nede og en af dem ville fx. være at tanke den helt op. smiley


  • #7   23. jun 2013 Vil du have bedre komfort? Smid armlæn i den... Det er vist det eneste du kan gøre, ellers skulle du havde købt en Fabia

  • #8   23. jun 2013 Slap da af en hysterik.

    Tilykke med købet.
    Som der skrives. Stort set ingen benzin, ingen plastik osv osv.

    Hvad angår handske rummet. Bliver det nok en anelse besværligt.
    Men alt kan lade sig gøre, hvis man har penge nok smiley En hurtig løsning, kunne være noget sort let hullet "stof" Du må selv tænke dig til, hvordan det pænt kan laves.

    Selv syntes jeg at 99% af alle fabriks nye biler, bør sænkes. Måske ikke meget. Men 35/35 bør dog være et minimum. Den kan kun blive sjovere af det.


  • #9   23. jun 2013 - Bilerne kommer pakket ind i plastik, poser på sæderne osv og uden måtter, de bliver vasket af for klisterrastet fra plastikken, vasket, støvsuget, pudset ruder, for nummerpladerammer + nummerplader på, klistermærke fra forhandler, p-skive og ofte er der lige tanket en 5L på dem, og får lakforsegler, vægtafgiften kommer vel så snart de får den lavet efter bilen er registreret smiley

  • #10   23. jun 2013 Der er ikke meget der er federe end at få en fabriksny bil leveret - tillykke med den!

    Prøv om ikke du kan få bilen tanket helt op af forhandleren. Sidst jeg købte ny bil fik jeg dem til det smiley

    Ellers er der ikke noget du bør forberede dig på. Bilen bliver klargjort af forhandleren. Bare hent bilen, og så ellers ud og køre en lang tur.

    Overvej dog om ikke du skal give den en undervognsbehandling hurtigst muligt. Ikke alle biler er super godt beskyttet fra fabrikken. Mine forældre har lige købt en ny Peugeot, og fik at vide af forhandleren, at de burde få den undervognsbehandlet med det samme.



  • #11   23. jun 2013 Ej, Jeg går også og venter på min nye. Det bliver fedt. Dog stadig 5uger til levering :S

  • #12   23. jun 2013 Du skulle ikke have købt den mest skrabede model. Renten er så lav at det stort set ikke ville have kostet dig noget at købe en ambition med hele lortet i.
    Bilen er klargjort ved levering du skriver under på papirerne får en faktura og kører derfra. Og tanker.


  • #13   23. jun 2013 eneste du skal gøre nu er at spare spare spare... for problemer kommer du helt sikkert ud for med den... vil skyde på dit udrykker leje / gearkasse begynder at larme ved en 25-35.000km. at den begynder at tikke i motoren og synge fra hjullejerne. ingen af fejlende vil forhandleren udbedre da de mener der er almendelig slid så spar spar spar...


  • #14   23. jun 2013 "Der er ikke meget der er federe end at få en fabriksny bil leveret"

    - Det kommer sgu an på hvad du holder den op imod. Vil ti gange hellere have en lettere brugt bil i en ordentlig luksusklasse, fremfor en skrabet økohakker, der er spritny. SÅ spændene er det sgu heller ikke, bare fordi den lige er rullet ud af fabrikken.


  • #15   23. jun 2013 Hehe, det kan du selvfølgelig have ret i smiley

    Men for de fleste økobil købere, tror jeg ikke at en lettere brugt luksusbil er et reelt alternativ.

    Indtil videre har jeg kun købt fabriksny bil en gang, og det var BMW'en sidste år. Syntes sgu at det var fedt at få en helt ny bil. Min næste bil bliver helt sikkert også ny, synes at jeg har haft min andel af gamle biler.


  • #16   23. jun 2013 Har jeg også, Men havde valget mellem en ny skrabet Audi A4, eller en 2 år gammel A6 med alt udstyr i. - Så var ikke i tvivl om valget.

  • #17   23. jun 2013 Okay, Thimofey, jeg havde nok også snuppet A6'eren så.



  • #18   24. jun 2013 til gengæld kan du glæde dig over at slippe for at køre i noget gl. udkneppet lort, der koster en formue i benzin og grøn ejerafgift. så glæd dig til din nye bil, og lad dig ikke gå på af de negative kommentarer. Vi lever desværre i et land hvor alle mennesker går i meget små sko, og aldrig kunne finde på at glæde sig over andres lykke.

Kommentér på:
Ny bil klar til levering

Annonce