{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.928 visninger | Oprettet:

BMW 520D eller Audi A6 3.0 TDI {{forumTopicSubject}}

Hello boys.
Hvis i skulle vælge imellem de to ovenstående stationcars, hvilken skulle det så være?

BMW 'en er jo kun en 4 cylinder motor, men til gengæld har den baghjulstræk og med et originalt BMW Powerkit kan ydelsen hæves til 200hk og 420nm. Tænker også at BMW' en er en smule billigere i service og rep når garantien engang udløber.

Audi'en har til gengæld en silkeblød 6 cylinder motor, men desværre kun med forhjulstræk, men intet dieselstøj. Multitronic gearkassen er på højde med BMW's 8 trin autogearkasse (også selvom de skifter væsentlig anderledes).

Begge biler tiltaler mig meget rent designmæssigt - både inde og ude. Dog ser 5 serien lidt mere aggressiv ud. Begge biler kan også fås med alt det udstyr jeg ønsker, som - adaptiv cruisecontrol, Full LED forlygter, headsup display osv.

Motor variant kan ikke ændres.
Har også prøvet en A4 med samme 201/400nm, som faktisk kørte rigtig godt, men er bange for at den bliver for lille i længden.

På forhånd tak for jeres meninger.

OBS. Det er selvfølgelig fabriksnye biler jeg snakker om.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW 520D eller Audi A6 3.0 TDI
  • #2   26. jun 2013 A6'eren fåes da som Quattro ?

  • #3   26. jun 2013 Casper, korrekt - men så er den også noget dyrere. Både den ene og ande led smiley Og ønsker ikke at køre flere biler med DSG gearkasse.

  • #4   26. jun 2013 En bmw skal sku da have 6 cylindre

  • #5   26. jun 2013 Audi'en har heller ikke DSG..som du selv siger, så har den multitronic..2 meget forskellige ting !

  • #6   26. jun 2013 Hvis du skal have en 3 liters quattro, så er det DSG.

  • #7   26. jun 2013 Nej det er IKKE DSG det er multi tronic eller S-tronic automat gearkasser der er på audien...

    Men jeg havde ledt videre og fundet mig en 530D i stedet for...


  • #8   26. jun 2013 Sorry, DSG eller S-Tronic, samme teknik.

  • #9   26. jun 2013 Audien til hver en tid. Både pga. image og pga. kabinen.

  • #10   26. jun 2013 Jeg ville umiddelbart købe en næsten ny bil og få større motor og mere udstyr for samme penge.

    Har haft 2 fabriksnye bil, og aldrig igen!


  • #11   26. jun 2013 Undskyld, men skulle måske have sagt at bilen skal bruges som hyrevogn, derfor ret vigtigt at den er fabriksny smiley

  • #12   26. jun 2013 6 cyl var teknologien fra i forgårs.


  • #14   26. jun 2013 Find dig en 530D, de går super godt med MASSERE af overskud + den har de 6 cyl. smiley

    // Andreas


  • #15   26. jun 2013 lyden af sådan en 3,0 TDI med supersprint udstødning er heller ikke helt af vejen smiley

    http://www.youtube.com/watch?v=WN0Zc2CaYYU


  • #16   26. jun 2013 En 3.0 TDI fåes altså kun som Qauttro? 2.7 kan du til gengæld få med multitronic, og derved forhjulstræk, men det sådan en skal sgu have firehjulstræk.

  • #18   26. jun 2013 Ohh, havde ikke set det var den nye vi snakker, den fåes jo også i 2.0 TDI, men en 3.0 Quattro kører fantastisk.

  • #19   26. jun 2013 Lyst N, absolut. Men den skal faktisk gerne være så støjsvag som muligt når man skal sidde mange timer i den hver dag smiley

    @Cralle, det er den nye model. Der kan godt få 3.0 TDI med 204hk og forhjulstræk.


  • #20   26. jun 2013 Thomas - Noget grov sammenligning, intet på de to biler er ens.

  • #21   26. jun 2013 Hvis ikke Quattro, så BMW. Designet og kabinen er lige til at få stiv pik af på de A6'ere, kan godt forstå de er populære, det er da nok en af de mest smukke biler der kører på vejene i dag.

  • #22   26. jun 2013 BMW's nye kabiner er lige så fede og lækre som Audi's

    Audi er simpelthen for kedelig at se på. De ligner jo hinanden alle sammen.


  • #23   26. jun 2013 BMW eller MB.

    Det er simpelthen useriøst at køre med forhjulstræk. Og Quattro hjælper ikke - det er kun en populær løsning for Audi, fordi de som standart har forhjulstræk. Der bliver stort set aldrig solgt en BMW eller MB med 4 hjulstræk, hvilket der jo er en grund til.


  • #24   26. jun 2013 Ligefrem useriøst? Nu har man sgu set det hele med haha.

  • #26   26. jun 2013 Alle de store luxusbiler kører på samme 'døde' måde hvis man ikke tilkøber aktiv styretøj, aktiv undervogn osv.

    Iøvrigt så er Audi's priser favorable i forhold de andre prestige mærker når vi snakker Taxi afgift. Et lille eksempel;

    1. Audi A4 Avant 3.0 TDI (204hk) Multitronic koster 205.218 dkr.
    Extra udstyret er ligeledes sygt billigt. Bare vi alle havde de priser!


  • #27   27. jun 2013 Jamen det eneste Audi med ''med sig'' er jo netop prisen.. Og det er også altid prisen de vinder test på..

    Men faktum er bare at BMW og Mercedes altid vil være en klasse over, netop på grund af noget så simpelt som baghjulstræk. Det mener langt de fleste selvfølgelig ikke er rigtigt, men hvis man tager et kig på de almindelige mærker som Nissan, der har Infinity og Toyota, der har Lexus. Fælles for begge mærker er at deres luksus mærker har baghjulstræk.

    Men tilbage til emnet så burde valget jo stå mellem BMW 520d og Mercedes E220 CDI. Jeg synes det er en skam at langt de fleste nye MB'er har et TAXA skilt på toppen, men omvendt må det også være et kvalitetsstempel at de stadig vælger dette mærke.


  • #28   27. jun 2013 Denne tråd viser bare at bilgalleri ikke ligefrem er vildt nyttig, en god samling fans boys. Du må ud og prøve de forskellige biler, forstår slet ikke at BMW/MB folkene er helt oppe og ringe omkring baghjulstræk, hvad fordel har det lige når man kører taxa? Ja det sjovere at køre med, men hvilken taxa vognmænd ønsker lige at chaufførerne kaster bilen rundt?

  • #29   27. jun 2013 Syntes også at det føles bedre at blive skubbet af bilen istedet for at den trækker en rundt smiley Men i normal hverdagskørsel er det jo sjældent at man bemærker det.
    Har kørt MB i nogle år nu, og vil gerne prøve noget andet + at de simpelthen er for dyre i forhold til hvad man får. Deres 7G Tronic gearkasse kan til tider også være lidt grov i sine skift, men specielt efter 100.000km. Eneste årsag til at man skulle vælge MB, er udelukkende deres værksted. Det virker bare, og man kommer altid til med der samme.

    Iøvrigt, tak for alle jeres meninger.


  • #30   27. jun 2013 Har ikke hørt at en 7G Tronic kunne være grov, nærmere fejl på converter.. Men det er også ligemeget, den gearkasse er passé i de nye.

    Men så tag BMW'en.. smiley

    Omvendt skal du jo bare huske at det skal være en bil folk vil købe efter den har været taxa..


  • #31   27. jun 2013 Det bliver ikke noget problem, da vi selv skal have den efter jeg har frikørt den smiley Så min hustru har faktisk også lidt at sige omkring udstyr.

  • #32   27. jun 2013 Tag da en audi!
    den er langt flottere (smagssag), og den 3.0 tdi,er kører for lækkert. Og som du selv påpeger ingen "Traktorlyd"
    baghjulstræk kan man ikke bruge til en skid i en hyrevogn..
    og så er det sgu heller ikke sjovere med baghjulstræk i så stor en gryde som en 5 serie.


  • #33   27. jun 2013 Skinkelynet har vist aldrig prøvet at køre med baghjulstræk.

  • #34   28. jun 2013 Det har jeg, min bror har haft en 320 D fra 09,
    Den kørte fantastisk! Noget nær den bedste bil jeg har kørt. (Ikke så mange).men specielt sjov er sådan en diesel skøjte nu ikke.


  • #35   28. jun 2013 Var ude og prøve en 320d med 8 trins automatgear fra 2013 og den kørte sku godt.
    Man kunne virkelig mærke forskellen mellem Eco, comfort og sport.

    Og jeg er overhoved ikke diesel mand til daglig.


  • #36   28. jun 2013 Thomas har du kørt en A6 3.0 diesel? De kører fanme godt. Man kan ikke mærke på den måde den trækker at det er en diesel. Den trækker jævnt hele vejen. Har aldrig kørt bimmer diesel så kan ikke sammenligne.

  • #37   28. jun 2013 Valgte selv Audi fra da jeg ville væk fra Ford. Audi ligner alle hinanden. Om det er en A4, A6 eller A8 så har de samme folkevognsudseende. Forhjulstrækket er fint nok om vinteren, men har slet intet med biler i den store klasse at gøre.

    Om man bedst kan lide BMW eller Audi sådan rent designmæssigt er jo en sag man kan diskutere endeløs og aldrig blive enig om. Audi og BMW har altid kæmpet som hund og kat om samme marked og derfor er der kun ganske små forskelle på bilerne.
    Audi har flot LED kørelys.

    Held og lykke med valget


  • #38   28. jun 2013 BMW´en selvom det en lille motor. så holder de godt og er af god kvalitet.
    Audi´en kommer til at været bekostelig. DSG og TDI lyder ikke godt for økonomi´en... flot bil men bmw´en køre bedre. der en grund til at mercedes er den eneste konkurrant.

    Audi er enlig kun en svag konkurant til Lexus. Volvo og Honda


  • #39   28. jun 2013 Tom C

    Ahh ja, havde helt glemt der frygtelige LED Audi har. Efter min mening endnu et minus til Audi.


  • #40   29. jun 2013 Siden bilen skal bruges som taxa, og du dermed skal bruge rigtig mange timer i den, kunne det jo nok være en god ide at snakke med kolleger i branchen som har de to nævnte biler, og høre deres erfaringer.

    Hvordan oplever de komforten, service omkostninger, fordele/ulemper, brændstoføkonomi, pladsforhold, værditab etc.

    Jeg ville være fuldstændig ligeglad med for-/baghjulstræk og andre ting, som man ville vægte højt, hvis man skulle købe bilen privat. Hvis komforten er bedre i den ene end i den anden, betyder det noget når man skal være i bilen i mange timer dagligt. Hvis den ene bruger væsentlig mindre brændstof, tjener du mere med den bil (hvis du er selvstændig vognmand).


  • #41   29. jun 2013 Nej Carsten, baghjuls træk er vigtigt når man er en ung knøs der tror man kommer til at ligge og kaste en næsten 2 tons bil sidelæns rundt i svingene. Det er da klart.

  • #42   29. jun 2013 som hyre vogn er der kun Mercedes og BMW at vælge mellem...
    har selv en ide om jeg ikke tager en taxa hvis ikke den er fra et af de 2 firma´er...
    har før bestil en taxa og påpeget at det sku være en mercedes eller bmw. hvis de er dukket op i en superb eller passat så er de blevet bedt om at høre efter og bestille en kollega der køre enten bmw eller mercedes.


  • #43   29. jun 2013 Carsten; Problemet er bare at der er ingen her på fyn der kører BMW som hyrevogn. Og kun en Audi A6 3.0 TDI (som lige er kommet på gaden).
    Vil tro at brændstof forbruget er ens på BMW'en og Audi'en, da de er opgivet til det samme. (hvilket vil sige ca. 13km/l i real life). Begge modeller fåes med komfort klimasæder, så vil også tro at de er lige behagelige at sidde i længere tid af gangen. Men ellers gode pointe smiley


  • #44   29. jun 2013 Sø-Propel, hvad mener du? At du bestiller en taxa, og hvis de kommer i en Skoda eller VW, så bestiller du en anden? Gå nu op i hvad taxa du kører i smiley

  • #45   29. jun 2013 anders k
    jeg betaler jeg bestemmer.
    jeg betaler ikke 250kr for at køre i en passat. eller anden smaderkasse.


  • #46   29. jun 2013 Haha jøsses da du er da helt fortabt smiley God dag.

  • #48   2. jul 2013 Køb dig en superb;)
    Du finder ikke en stationcar med mere plads både i kabinen og bagagerum.
    170hk tdi kører skide godt, og de kommer med en facelift inden så længe, der overholder de nye krav, og så slipper du for at komme ud til arrogante stoddere som propellen..


  • #49   2. jul 2013 Sidst jeg skulle fragtes i en Skoda taxa og prisen var den samme
    Som den plejer at være i en Mercedes, da følte jeg mig også snydt.

    Hvis betaler SÅ meget for en taxa, så skal der eder..... Ikke være
    En Skoda smiley


  • #50   2. jul 2013 BMW 520d er bestemt mit valgt! Den kører rigtig fint, har fornuftig driftøkonomi og ser lækker ud.

    Så BMW ville være mit valgt.

    Spørg evt. hos Norddjurs taxa (Henrik) - han har både 530d. 535d og A6 3,0TDI.



  • #51   2. jul 2013 Voldsom gang taxa snobberi der er gang i herinde, hyldende morsomt smiley Ved ikke med jer andre, men mine taxa ture er primært efter en våd bytur hvor man bare vil hjem, NU. I må sgu køre meget i taxa.

  • #52   3. jul 2013 Tager taxa når jeg skal til lufthavnen i Hamborg. Ville være ked af at min egen bil skulle blive skadet og det hele med selvrisiko og lign. er for egen lomme.
    Ikke at jeg rejser særlig ofte.
    Kommer taxa'en som Skoda så vælger jeg bare et andet selskab næste gang, så meget frihed har man som kunde. At andre kunder er ligeglade hvad de kører i er fint nok med mig, jeg som biltosse er ikke ligeglad


  • #53   3. jul 2013 tom c
    bestiller altid en mercedes eller bmw. kommer der ikke det så kan det ikke være min. det jo ikke det jeg bestilte. ligesom med pizza kan godt være jeg har bestilt pizza men er det ikke den rigtige pizza tager jeg den ikke.


Kommentér på:
BMW 520D eller Audi A6 3.0 TDI

Annonce