{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  320d eller 520d
  • #1   11. jan 2019 Det er jo kun dig selv der kan svare på det. Udfra hvilket synspunkt spørger du?

    Plads? -520
    Gensalgsværdi? -Nok 320 grundet nyere.

    Der er ingen der kan svare på det for dig med 2 "ens" biler med samme motor i forskellige størrelse karros.

    Rundstykker eller franskbrød? smiley


  • #3   12. jan 2019 f30 (3 serie ) føles meget meget billigere end f10 ( 5 serie ) !! så er det sagt

  • #4   12. jan 2019 Jeg har en Passat 3bg stc, og elsker dens plads. Jeg frygter at 3 serie bliver for lille ifht hvad vi er vandt til. Vi er to voksne og et barn
    på 2 år hvor der er planer om en lille mere.
    3 serie er lidt sporty hvor 5 serien er mere luxus og komfort.

    Men hvilken vil være økonomisk mere værd om Eks 5 år.
    Hvilke er der størst tab vil i mene ?
    Indkøbsprisen på dem er ca det samme nu på de to overnævnte biler.


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #5   12. jan 2019 2 børn?
    Så køber du 5-serien.
    Jeg kan lige masse barnevogn ind i min e91 og det var så det bagagerum.


  • #6   12. jan 2019 Nu har jeg både haft en e60 og en e90 (5/3 serie)

    Og efter mine meninger er 3 serien er mere "sports" agtig end 5 serien.

    dvs. du vil kunne mærke vejen mere, både i rettet mv. i en 3 serie.
    mens en 5 serie vil "flyde" mere hen over vejen.

    Derudover kan man godt se når man arbejder på bilen, at der er langt flere penge i matrialer i en 5 serie. mens bærearme, trækaksler mv. er mere spinkle i 3 serien.

    5 serien er derudover også fysisk større (du vil lægge mærke til den er meget bredere), samt et kæmpe bagagerum + mere benplads til bagsæderne.

    Så vil du have en luksus flyder? eller en "racer"?

    Ta' ikke fejl, begge biler er hurtige.
    (nu har jeg kun prøvet dem med 3.0 diesel)


  • #7   12. jan 2019 "Jeg kan lige masse barnevogn ind i min e91 og det var så det bagagerum. "

    Er det en barnevogn til en elefant?


  • #8   12. jan 2019 Det bliver mig en 5'er jeg skal kigge på hvad plads og komfort angår.
    Men økonomisk set hvilket vil have stærkeste tab om 5 år?


  • #9   12. jan 2019 Det kommer 100% an på hvor meget udstyr du køber bilen med.
    en 520'er vil også 100% have meget større tab end en 525/530

    Gør dig selv en tjeneste og find en bil med UDSTYR, det ville du både blive glad for her og nu, samt når du skal sælge den.

    Hvis det var mig, ville jeg have ofret de ekstra penge og købe som min. en 530'er med medium udstyr.
    Ja, det koster lidt.. men den sum du bruger ekstra nu, får du også tilbage igen når du sælger.


  • #10   12. jan 2019 Jeg vil nu være tilfreds med en 2.0 motor. Der er fint med HK i den, ønsker jeg mere han man altid chippe den og få lidt mere.

  • #11   12. jan 2019 Den der taber mest? Det er den bil der er lavet og solgt flest af oftest da jo flere der sælges brugt, jo større konkurreres der på pris.

    Men det afhænger jo også af hvad du giver for bilen. 5er serien du kigger på er allerede 7-8 år gammel og har kørt 250T KM. Om 5 år så er den vel 40-50000 Kr. værd.


  • #12   12. jan 2019 Ah 40-50.000 hvis du kigger på en nu fra 05-06 så koster de tættere på 80-90 vel.

  • #13   12. jan 2019 Det kan du jo ikke sammenligne med. Du glemmer at tage mange ting med i dit regnstykke.
    1. Dieselbiler bliver ikke ligefrem mere populære som tiden skrider og du kender ikke til om der kommer mere strafafgift på sådanne.
    2. Din har kørt 250T som du kigger på. Jeg kan finde E60 diesel til 30-50000 Engros som har kørt mindre.

    Du må ikke købe en 520D særlig dyrt. Som Lars også skriver så rammer du med garanti et større værditab på den fordi det er den mindste i klassen som "ingen" kigger på først når den er 13-14 år gammel. Der er de så billige at 25 og 30´erne ryger før den.


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #14   12. jan 2019 #7
    Det er en alm model med 4 hjul, hvis det siger dig noget.


  • #15   12. jan 2019 I forhold til bagagerum, så er e91/f31 desværre ikke ret store. Men de kører fantastisk. 5 serien har betydelig større bagagerum og kører også fantastisk.

Kommentér på:
320d eller 520d

Annonce