{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.071 visninger | Oprettet:

regler omkring prøveplader? {{forumTopicSubject}}

hej folkens smiley

står lidt i et dilemma her, sys mange af de regler indenfor prøveplader kan tolkes som man selv vil så nu vil jeg altså spørge herinde smiley

sagen er den at min supra faktisk er køreklar, mangler kun detaljer for at den fremstår som den skal, alt det mekaniske mm er i orden.

og ved så at toyota holder 50 års jubilæum. dette kunne jeg mægtigt godt tænke mig...

MEN!!

er det noget der kan gøres lovligt på prøveplader? det skal lige siges at der er betalt afgift sidste år, men når jeg først får ordnet de sidste detaljer er sommeren jo ved at være over, og sys det er lidt surt at skulle af med penge til syn, vægtafgift, forsikring kun for at kunne køre få uger i år.. og i så fald hvilken kategori skal man vælge?

for jeg kan finde disse kategorier:

Motorløb
Veteranbiler
Lodsedler
Fremstilling af reklamat.
demonstration ifm. salg
demonstration for forhandlere
overførsel af køretøjer
registrering/godkendelse
afhentning eller udbringning
kørselsprøve ved reperation
import/eksport kørsel
afprøvning og indstilling af nyt køretøj

tænkte selv på "demonstration for forhandlere"?

nogen der kan svare mig på det?

på forhånd tak smiley

mvh EpMaTs


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  regler omkring prøveplader?
  • #1   18. jul 2013 kommer jo an på hvad du skal med bilen.

    Hvad må prøveskilte anvendes til?

    Prøveskilte må bruges til kørsel med uregistreret køretøj af en type, der skal registreres.

    Prøveskilte må kun bruges til midlertidig eller lejlighedsvis kørsel til følgende formål:

    Afprøvning og indstilling af et nyt køretøj, men ikke til tilkørsel af køretøjet.
    Kørsel i forbindelse med import eller eksport af et køretøj til/fra det sted her i landet, hvor importøren/eksportøren har adresse.
    Kørselsprøve i anledning af reparation af et køretøj, men ikke til tilkørsel af et istandsat køretøj.
    Afhentning eller udbringning af et køretøj i anledning af reparation eller salg.
    Kørsel, der er nødvendig i forbindelse med registrering eller godkendelse af et køretøj.
    Overførsel af et køretøj til anden forhandler, andet udsalgs- eller udstillingssted eller lager. Et demonstrationssted, der ikke henhører under færdselslovens område, hvor køretøjet præsenteres for publikum i salgsøjemed, f.eks. en væddeløbsbane eller dyrskueplads, sidestilles med et udstillingssted.
    Demonstration af et køretøj for en forhandler eller dennes personale.
    Demonstration eller prøve af et køretøj i anledning af salg. Kørslen må kun finde sted efter forudgående anmodning i hvert enkelt tilfælde fra en eventuel køber af et køretøj af den pågældende type.
    Optagelse af fotografier eller film af et køretøj. Kørslen må kun foretages af en fabrikant eller importør af køretøjer, og alene for at fremstille reklamemateriale for køretøjet.
    Kortvarig kørsel her i landet i optog i forbindelse med åbning af salg af lodsedler til velgørende eller almennyttige formål, eller i forbindelse med en lokal børnehjælpsdag, dyrskue eller lignende arrangementer. Kørslen må kun ske efter tilladelse fra politiet i hvert enkelt tilfælde.

    Prøveskilte må ikke bruges på køretøjer, der bruges til befordring af gods eller personer, der er uvedkommende for formålet med kørslen. Dvs. kørsel, der ikke er omfattet af ovenstående 10 punkter.


  • #2   18. jul 2013 Hvis den fx. skal udstilles er der ingen problemer mht. prøveplader..

    Men er det får at lægge og køre rundt i den ved eller omkring træffet kan det ikk gøres lovligt, med mindre det selvfølgelig er privat og afspærret område der køres på.. smiley


  • #3   18. jul 2013 Medmindre du fortolker temmelig frit på reglerne, så skal du ikke regne med at det kan lade sig gøre.

    Husk på at du jo får pengene tilbage for både forsikring og vægtafgift når du indleverer pladerne efter at have kørt lidt tid på dem i år, og så skal den ikke synes når du igen skal have den indregistreret til næste år.

    Klart det dyreste, men vist nok også den eneste måde det bliver lovligt på.


  • #4   18. jul 2013 Overførsel af et køretøj til anden forhandler, andet udsalgs- eller udstillingssted eller lager. Et demonstrationssted, der ikke henhører under færdselslovens område, hvor køretøjet præsenteres for publikum i salgsøjemed, f.eks. en væddeløbsbane eller dyrskueplads, sidestilles med et udstillingssted.

    ?? det er netop den jeg mener man kan fortolke meget løst


  • #5   18. jul 2013 demonstration for forhandlere? har du da aftalt noget med dem? ellers holder den jo ikke. for bliver du stoppet skal du kunne bevise du har en aftale om det. Ellers kan alle jo bare komme og sige de skal ud til en forhandler.

  • #6   18. jul 2013 Sajmon ™

    ja det ved jeg men gider sku ikke smide så mange penge efter det lige nu når jeg hellere vil have den til at stå og ordne kabine, justere motor, undervogn mm.. så hellere tage lidt mere tid og få den til at stå 100%


  • #7   18. jul 2013 lasse.. ja de har inviteret alle med en speciel toyota eller en der er 100% std mm.. så det er en stor udstilling ja smiley

  • #8   18. jul 2013 Du kan jo ikke lige frem sige det er en demonstration, men en udstilling af biler. her er skemaet så kan du jo se om det er noget du kan få den ind under https://www.google.dk/search?q=pr%C3%B8vem%C3%A6rke+skema&ie=utf-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:da:official&client=firefox-a&gws_rd=cr

    tag det første link Og så må kun du være i bilen.


  • lasse C
    lasse C Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 108
    #9   18. jul 2013 aftal med 1 gut at mødes til jubilæum og få det evt på mail at han er interaseret i at købe din bil så kan du køre til og fra jubilæum lovligt og evt prøvetur men husk køberen under den tur det er stadig 1 god ting at syne bilen inden da den jo så er godkendt til vejen

  • #10   18. jul 2013 Ja men syner jeg den nu skal den synes igen inden den kommer på plader næste år. Og ja ved godt at man kun må være en i bilen:)


  • #11   18. jul 2013 Kortvarig kørsel i optog efter godkendelse af politiet? Lyder til at jeg lige skal ringe til både skat og politiet for og høre dem af

  • #12   18. jul 2013 Gider bare ikke gøre et stort nummer ud af det.. Ville faktisk bare høre om det er lovligt:)

  • lasse C
    lasse C Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 108
    #13   18. jul 2013 hvis du syner nu skal den først synes igen 1 år efter hvis den står uden plader

  • #14   18. jul 2013 EpMaTs ™ Det er jo heller ikke et optog hvis det er inde i en udstillingshal. Optog er jo når mange kører ned gennem byen til en byfest ell. Dit er jo udstilling af bil.

  • #15   18. jul 2013 ja deres mål er at slå rekorden med over 250 toyotaer der kører paradekørsel smiley så nej det er ikke kun en hal eller udstilling smiley

  • #16   18. jul 2013 lasse... nej det er 6 mdr uden plader

  • #18   18. jul 2013 lasse... nej det er 6 mdr uden plader

  • #20   24. jul 2013 På en trailer med en :). Du må jo benytte mærkerne til og fra der hvor du laver bilen så laver du den der hvor du vil flytte den hen, må du jo godt bruge dem

  • #22   24. jul 2013 Så længe du ikke stopper for at handler eller har andre med i bilen er det vel ingen problem

Kommentér på:
regler omkring prøveplader?

Annonce