{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.662 visninger | Oprettet:

Generhvervelse kørekort - hvor lang tid må der gå? {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder med en kammerat, der har mistet kørekortet for fart for snart 7 år siden. På daværende tidspunkt, kunne han gå op til orienterede køreprøve, og få kørekortet. Men hvad skal han igennem idag, for at få kørekortet igen.

Jeg har læst et sted, at hvis han på tidspunktet hvor han mistede kortet, havde f.eks havde kørekort til bil, mc, lastbil osv, så ville han kunne gå op til generhvervelse inden 3 måneder og få til alle kategorier igen. Gik der mere end 3 år, kunne han generhverve til en af katagorierne på samme måde og så kun få til kortet tilbage til netop den aflagte kategori, i dette tilfælde bil?

Nogle der kan bekræfte dette?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Generhvervelse kørekort - hvor lang tid må der gå?
  • #1   23. jul 2013 Efter 7 år er du i hvert fald helt "nulstillet". Det vil uden tvivl kræve en hel omgang af det hele.

Med mindre at reglerne er ændret indenfor de sidste par år, så ved jeg det fra en bekendt der måtte igennem det igen.

• - INAKTIV -
    - INAKTIV - Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 50 Biler: 3 Svar: 2.252
    #2   23. jul 2013 Det er korrekt at han ved at gå op i den kategori han er blevet straffet i inden for 3 mdr. så vil han være i stand til at redde det hele - går der ud over denne tidsfrist vil han miste det hele og skal starte fra ny så din kammerat... - han kan starte på ny smiley

• #3   23. jul 2013 Jeg gik over 3 år uden mit kort. og jeg skulle bare op til nye prøver, ingen krav til kørelærer eller noget.

• #4   23. jul 2013 der er ingen krav ang køretimer men er en MEGET god ide at tage 1 eller 2 køre timer da mange af de køre sagkyndige dumper dig meget meget hurtigt vis du ingen køre time har taget

• - INAKTIV -
    - INAKTIV - Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 50 Biler: 3 Svar: 2.252
    #5   23. jul 2013 Det er rigtigt hvad du siger Jimmi men pas nu på det ikke kommer til at lyde som om det er fordi skal tage timerne før du kommer igennem - det er jo grundlæggende fordi du i løbet af tide samler nogle vaner op under kørsel - gode som dårlige - og det er ikke alle vaner der er helt gode at have med til en prøve smiley

Kommentér på:
Generhvervelse kørekort - hvor lang tid må der gå?

Annonce