{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.069 visninger | Oprettet:

19 December {{forumTopicSubject}}

poster lige før tid..

MG XPower SV

MG OG V8?

De store Rover/MG kender, vil nok vide, at der fandtes en MG V8 og MG ZT V8. Begge noget sjælende, glemte biler… Men ikke interessante nok, for denne julekalender. Men hvad med en MG, som kunne skræmme, selv den skønneste Ferrari.

Jo, i starten af 2000, byggede MG, nogle specielle MG´er, som aldrig kom i produktion. Der var en MGTF Lightweight, MGX 80 (Coupe version, af TF)- og en Concept bil, som hed XPOWER!

XPOWER, var en Trackday bil, med en helt anden atityde, end hvad andre biler gav. hårdt look, vanvittige køreegenskaber, og begrænset produktions NR. Alt hvad man kunne ønske sig. I 2003, kom den engelske bil på gaden. Med kulfiber karosseri, og 4,6 V8, fra Rover 75 (Motor fra Ford). Så havde man en, hård cocktail. Bilen hed MG XPower SV (Sport Veloce), og der blev bygget 82 Stk, mellem 2003 til 2005.
Bilen kunne knap, lige når 300Km/h. SV Modellen, havde 320 Hk. Sener kom der en SV-R, med 5,0 L (Tror det er Ford Crown Victoria Motor..)- Som ydet, 385Hk. Sener, sener hen, kom der en SV-S, som gik tilbage, til 4,6L. Det var mere en Letter udgave. Dog fik den en supercharger. Den havde også omkring 380hk, takket være superchargeren.Der blev kunne byget 8, af SV-S modellen, ud af de 82.
-Og sener, sener, sener hen, kom der en enkelt SV-RS, hvor der blev bygget et eksemplar.

Desværre gik Rover/MG konkurs, og blev solgt til Kina… Og SV blev helt glemt.

MEN, så tilfældigvis på facebook, at en Dansker har købt en med hjem, på DK plader, her for nyligt!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  19 December
Kommentér på:
19 December

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce