Kan i huske? {{forumTopicSubject}}
[b]Ja, kan i huske da man tog ned til sin forhandler, og disse biler stod til salg? I dag vil jeg prøve noget andet. Jeg vil tag et kig på de biler, som ikke solgte særlig godt, her i lille Danmark. Primært tag jer biler fra slutningen af 90´erne, da det var mit såkaldte bil år...
En del af de biler, bliver nok Amerikanske biler, eller de små tyske Sedan´er.. Let´s get to it! [/b]
Note: Kan være fej i de tekniske data, som bær over med mig. Ved desvære heller ikke, om hvor mange modeller, som er blevet solgt i DK :(
En del af de biler, som ikke blev en sælger i DK, var de Japanske luksuslæder. Da tyskerne havde markdet gemt i deres hule hånd, stod Japanerne uden chance. Lexus dog, var en af de heldige, som ikke led det store. Men biler som [b]Honda Legned og Nissan Maxima,[/b] måtte sige farvel. Nu siger jeg ikke, at man ser en Lexus LS, på hver gadehjørne. Faktisk måtte Lexus sidste år, udgår fra det danske marked, da de ikke solgte godt nok. Men tilbage til Nissan og Honda. Nissan Maxima, var
[b]Nissan[/b]´s bud på en luksus bil. Den første kom i DK omkring 1995, som var allerede anden genration.Motor startede fra en 2,0 140 Hk (Nissan Primera!), til en 3,0 V6 200 Hk. Ny prisen startede fra 347,000, og steg til ca. 567,000 Kr. Anden genration kom i 2003 og sagde farvel året efter..Motoren var den samme 3,0 V6´er.
[b]Honda Legend,[/b] var så Honda´s bud på en luksusbil.
Er desvære ikke helt sikker på, hvornår den første model, blev introduceret i DK. Men ved det var i midten af 80´erne. Anden genration kom så i starten af 90´erne. Den kunne bådes fås som sedan og Coupe. Motoren var en dejlig stor 3,5 V6 208 Hk. I 1999 fik den et stort facelift, hvor prisen hed 629.950!! Den sidste Legend, som landede i DK, kom i 2006.Af så ny bil, har jeg faktisk aldrig set en på vejen, og den udgik hurtig desvære.
Vi beholder os hus Honda endnu!
[b]Honda Accord Coupe.[/b] Ja, man skulle nok tror, at det var endnu en af de Amerikansk importeret modeller. Men nej, for i 1999, fik vi også en Coupe version af Accord´en. Bund og grund, så var det faktisk en Prelude. Motoren var en 3,0 V6´er, som ydet 200 Hk. Den var langtfra hurtig, og prisen lå på den vanvittige side af 480,000 kr !! Der var faktisk en til salg, her på BG.
By By Japan, Welcome America!
[b]Chrysler Neon[/b] A.K.A Dodge Neon.
Neon var en kæmpe succes på det Amerikanske marked. Da den så blev introduceret i Europa omkring 1995, kunne man godt se, hvorfor de fik så dårligt ryg dengang. Bilen var ikke særlig godt bygget, men prisen var fair nok, da den startede under 200,000 Kr. I Danmark, kunne man kun få den med en 2,0 Motor 144 Hk, som ikke var en særlig sløv bil! Men selve bilen, fødes noget forældet. Neon udgik hurtig fra det danske marked, og Chrysler Danmark sagde nej tak, til at tag den facelifte model ind, som kom omkring 2001.
[b]Chevrolet Alero[/b]
1999 Alero var Chevrolet´s bud på en bil i firmaklassen. De havde de rigtige kort på bordet. Der var kun to motorer, som startede fra en 2,4 144 Hk til en 3,4 177 Hk. Prisen var også fair nok, som mange andre Amerikanske biler nu var. Prisen startede dog i 1999 fra 308.845 til 375.236 Kr. I 2001 valgte de at sætte den lille 2,4 vanvittigt ned, og den store noget højere op . Der hed det nu 294.999 til 417,000 Kr, og alt i udstyr. Hvad de fik ud af det, var at der storset ikke nogle modeller blev solgt i DK, og vil næste våge på, at der er støre chance for at vinde i LOTTO, end at spotte en på vejen!
[b]
Mercedes [b]CLC[/b].[/b]
Mercedes C-Sportscoupe er en sjælen sag, men ikke så ultra sjælen, som dens efterfølger var. I 2008, kom den noget mærkelig Mercedes CLC, som var en lille Hatchback, som var baseret på en C-klasse. Prisen var også helt henne i vejret, for englig hvad du betalte for. Bund og grund var det som sagt en C-klasse, bare noget mindre. Motoren hed C180 til en C350 (Som alle andre Mercedes´er) Prisen lå omkring 520,000 Kr, for den billigste, til næsten 1 Million Kr!!!
Tilbage til Luksus bilerne!
[b]Citroen C6 [/b]var faktisk længe på marked overraskende!
Den levede fra 2006 til 2012! Den første model havde en 2,7 V6 Diesel motor. Prisen hed 1.032.753 ! Sener hen, blev motoren til en 3,0 V6 Diesel 241 Hk. Det jeg husker den mest for, var nok dens rekord i værditab! Ca. 72%, efter et år, AV...
De små hurtige!
[b]Nissan Micra[/b] var en sød lille bil. Men i 2007, kom den lille fine [b]160 SR [/b]model. Dog havde bilen kun sølle 110 Hk fra en 1,6, og en pris som startede på 213,000 Kr. konkuranter dengang hed Ford Fiesta ST 150 og Suzuki Swift Sport, havde den ingen chance dengang, hvis man så på værdien Kort sagt! Ingen gad at købe den...
Hvis man syndes det lød slemt, så skulle i bare høre Yaris.
[b]Toyota Yaris T-Sport[/b]
Var deres bud på en bil i samme klasse. Den kom med en 1,8 suge motor, som ydet 132 Hk. prisen dog, lå på sindsyge 260,000 Kr, for en YARIS!!
Passat med power!
[b]VW Passat W8[/b], var en Passat med en noget ældre V8 motor.Motoren var fra en gamle Audi, som var en 4,0 L. Bilen ydet 275 Hk, men folk føltes sig snydt, da den ikke føltes særlig hurtig. Prisen hed 881.438 Kr.
LADA!!!
Lada solgte rimeligt i DK, tilbage i 70´erne..Men at forsætte med at bygge dem, på samme princip, var ikke en særlig god ide.
De sidste Lada modeller var, Lada Niva og en af de værste biler nogensinde.[b]Lada 110[/b] 110 kostede lige under 100,000 Kr, for en rimlig stor bil bil. Men den havde sine problemer, som var at det regnede i gennem solgtaget, på grund af den ikke var byget ordenlig. Den er nok den eneste bil, som fik nul stjerner fra FDM!
De kommende glemte biler.
Uden tvivl, at vi kommer til at se mere, til den slags biler.Men hvad for nogle, kommer ud for samme skæbne?
Små hatchback´s sælger som pesten. Men lige så snart, at de bliver ombygget til Sedan´er, så er det en anden sag. Chevrolet Aveo Sedan, er en af dem, som man ikke kommer til at se mange af. Faktisk kom der også en Aveo Sedan, helt tilbage i 2005. Den solgte næsten heller ikke nogle modeller. Den nuværende model, kom kun på det danske marked, da den kunne sælges til en rimlig pris.
[b]Hyundai i40 Sedan.[/b] En eller anden grund, så blev den model aldrig en sælger i DK? Prisen var meget laver end konkuranterne, og motorene var rimlig økonomiske, plus den så virkelig flot ud.Men jeg vil påstå, at Sedan modellen bliver en af dem, som vi glemmer med tiden.
[b]Fiat Panda 4X4
[/b]
Allrede på vej ud af DK, da prisen lægger lige over 210,000 Kr. Danmark er ikke landet, for den slagsbiler.
Mitsubishi er på røven her PT. Salget på deres biler, er faldet noget dristet . De sælger stadig den kedelig Lancer, og de tog aldrig Colt´s efterfølger, her til landet. Sidst år, skulle vi havde haft den lille Space Star. (Nej, ikke MPV modellen...)
Nu kom der her for nyligt en ny Outlander. I 2011 kom der en ASX, som var deres bud på en Crossover. Dem blev der ikke solgt mange af, og de køre lige nu på kampagne pris.
Søstren
Søstren til ASX, er [b]Citroen´s C4 Aircross[/b]. Den blev heller aldrig en succes, og de tog den ud af programmet, næsten efter et år.
Slutter den af med den helt nye [b]Hyundai Santa Fe, og Kia Soronto. De er næsten lige landet, her i lille DK. Men til en pris på Ca. 600,000 Kr, kan man ikke forvente det store salgstal.
aug 2011
Følger: 7 Følgere: 10 Emner: 11 Svar: 563
derudover Citroën C6, bare lidt bonus info til dem der gider at læse det fra forhandler aspekt.
der var nærmest ingen forhandlere af dem i Danmark, eftersom Citroën forlangte at man sendte en mand på kursus i absurd langt tid (mener 2 uger) før at de mente man havde hvad der krævede for at blive forhandler, derudover skulle man købe ALT specialværktøj der måske blev nødvendigt for at foretage en reperation af en C6, dvs. at det kostede en forhandler på den sure side af 100.000.- for bare at få lov til at forhandle en bil, han med 98% chance aldrig ville sælge en eneste af, til den fuldstændigt absurde pris, for "bare en Citroën"
Thumps up for dine super fede "julekalender" opslag
Kan i huske?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside