{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.224 visninger | Oprettet:

Motor problemer med Lancer GTI årgang '91 {{forumTopicSubject}}

Hej!

Min Lancer GTI fra '91 med motorkode 4G67 volder atter problemer - den er endeligt kommet på plader i sidste uger, og kørte faktisk fint da jeg var til syn (købte bilen med def. luftmængdemåler som jeg skiftede med en brugt), men siden da er den begyndt at opføre sig underligt - ved koldstart går den meget ujævnt og har svært ved at holde sig igang, ligeledes blinker motorlampen og sommetider klikker motorstyringsrelæet også - dette er dog for det meste gået over hurtigt (ud over idag, forklaring følger) og den har herefter kørt fint - dog kan den også finde på at "cykle" op og ned i omdrejninger i tomgang, fra ca. 1300 til 1700 omdr/min. - og andre gange kan den ikke stå i tomgang, eller står utroligt lavt, ca. 300 - 400 omdr/min.

Her idag forsvandt symptomerne også næsten som sædvanligt efter koldstart, kørte 5 km, stoppede i ca. 10 minutter var jeg var inde og handle, da jeg kom ud og startede den igen skabte den sig som beskrevet øverst, motorlampen lyser, den går ujævnt og trækker dårligt ved lave omdr. - kørte i 5 - 10 minutter uden at det blev bedre, herefter stoppede jeg, og gik ud og pillede stikket af luftmængdemåleren - nu kører den nogenlunde (som det kan forventes når luftmængdemåleren "mangler".

Mon luftmængdemåleren er gået til igen, eller er der andre ting som kan skabe disse symptomer? Jeg er ved at være blank, må jeg indrømme.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motor problemer med Lancer GTI årgang '91
  • #1   20. maj 2014 .. og nu ser symptomet væk igen - fuldstændig :s Gik ned for at flytte bilen der holdt lidt uheldigt parkeret (har stået stille ca. en time) - bilen starter prompte, uden motorlampe der lyser og står med ca. 800 omdr. i tomgang.
    Imorgen skaber den sig med garanti igen, hvis jeg kender den ret.

• #2   20. maj 2014 Har du husket at nulstille din CPU (computer) efter montering?

• #3   20. maj 2014 Det er bare at tage strømmen fra i noget tid, ikke? Hvis ja, jeps, det har jeg prøvet smiley

• #4   21. maj 2014 Det der er den rigtige måde at gøre det på
    Du skal tage en af polerne fra batteriet, lade den stå uden strøm i ca 20 min.
    derefter starte bilen UDEN at røre speederen og lade den køre i tomgang
    i ca 20 min og så køre en tur på en halv times tid
    Håber det vil hjælpe dig

• #5   21. maj 2014 Det kan være dit gas spjæld potentiometer der er brændt af. Hvis det er det så tager det din styreboks med også så få lige tjekket op på det

• #6   21. maj 2014 Tak for buddene - jeg vil prøve dit trick imorgen Preben + få målt på gasspjælds-potmeteret som du foreslår Frimann - jeg tænker bare at hvis det var gasspjælds-potentiometeret burde fejlen vel være konstant?

Jeg var idag ude og køre en lille tur i bilen, den startede fint, blinkede dog lidt i motorlampen de første 5 - 10 sekunder - kørte ca. 5 km, stoppede og da jeg startede igen opførte den sig som beskrevet øverst, optog en lille video af det: https://www.youtube.com/watch?v=uLAKCy-69mg

• #7   22. maj 2014 Jeg tror det er din lambdasonde eller styreboks der laver fejlen du er velkommen til at ringe til mig,så kan vi tale om hvad den gør 30530767
    MVH Peter de Nully

• #8   22. maj 2014 Hej Peter!
    Hvornår på dagen må jeg ringe til dig? smiley
    Jeg har idag fejlsøgt lidt yderligere, kørt en tur mm. Den begyndte at stå fint i tomgang, men efter en pause på 30 min. lyste motorlampen permanent da jeg fik den startet igen, gik stadig fint i tomgang, lugtede dog en del af benzin - jeg aflæste fejlkoder, så vidt jeg kan tyde den er det fejlkode 11, som er "Lambdasonde med forvarmning - fejl i strømkreds" - denne er dog blevet skiftet for få 1000 km siden af min kammerat, som jeg købte bilen af. Mon fejlen kan ligge i styreboksen som du foreslår, Peter?

Jeg optog en video da jeg udlæste fejl, så kan du/I evt. se om jeg har aflæst den rigtigt: https://www.youtube.com/watch?v=cAqLQfy4MGY

Kommentér på:
Motor problemer med Lancer GTI årgang '91

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce