{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
881 visninger | Oprettet:

8 December R-L {{forumTopicSubject}}

Så blev allerede den ottende december, og bag dagens låge gemmer der sig noget af et besynderligt syn. En luksusbil fra Renault? I dag skal vi nemlig kigge på Renault Latitude!


Man skulle ikke tror det, men Renault har faktisk haft en længere periode med luksusbiler igennem deres modelprogram. Desværre kom storset ikke nogen af dem over den danske grænser, og det samme stod gældende da de kom ud med Renault´s svar på en 5-serie, A6 eller E-klasse. Først var der Safrane, så kom Avantime og til sidst den lille Vel Satis, som du sikkert aldrig har hørt om før, og det var grunden til de ikke kunne sælge, for hvem gad at købe en dyr bil som ingen vidste hvad var? Desværre skete det samme, da Renault kom frem med Latitude i 2010, hvad enlig ikke var helt Fransk. Latitude var bund og grund en Koreansk Samsung SM5 – Ja, de lavede også biler engang…. Latitude kunne dengang fås med 5 motor. To Dieseler og 3 benzinmotor, som startede med en 2,0 16V 140 Hk, 2,5 V6 180 Hk og en koreansk 3,5 V6´er 240 Hk. De bedste sælgene modeller var selvfølgelig deres dieseler, som bestod af enten en 2,0 DCi 150 Hk og en kæmpe 3,0 DCi 240 Hk. Alle kom med 6-trins Automatgear. Selvom modellen floppede i Europa, brugte Nissan platformen og de store V6 motor på deres 2013 Nissan Altima. En af de bedste sælgene biler i Nordamerika…

Pris:

Jeg har valgt den model, som ville passe bedst ind i den danske asfaltjungle, nemlig en 2,0 DCi fra 2011. 2011 modellen fik 175 Dieselheste i stedet for 150 Hk og et mikroskopisk facelift. Priserne i Tyskland for en model der har strukket benene lidt med over 56.000 km på klokken (Det er jo en Diesel, så lidt kilometer skader ikke…) starter fra 13.000 Euro omregnet til 90.000 Kr. Her får man som sagt en 2,0 DCi med kræfter nok, stor bil med plads og lækker design, som man ikke ser andre steder på vejen. Og da det er en ”luksusbil” så kommer de selvfølgelig med læderkabine, klima, AUT, GPS, bakkamera, anlæg fra BOSSE og meget andet jeg nok har overset standart. Når afgift og det hele er op plads, ender de nok på et sted imellem 180.000 til 200.000 Kr. hvad er en fair pris for sådan en bil. sammenlignet kan man få en BMW 520d fra 2003 eller Audi A6 2,0 TDi 2005 med over 200.000 km på klokken… Okay, selvfølge har de også bedre finish og så meget andet, men hvor tit ser man lige sådan en tysker på vejen? Her får man en sjælend bil med karisma, fordi der ingen andre som har en, også kan jeg også sige de køre dejligt og behagelig på længere ture, for har nemlig været passager i en, som kørte for den franskeambassade herhjemme!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  8 December R-L
Kommentér på:
8 December R-L

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce