{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
961 visninger | Oprettet:

13 December {{forumTopicSubject}}

I dag skal vi se på en bil, der var en pumpet udgave af den normale gadeversion. Bilen blev bygget i et begrænset antal og er derfor i dag eftertragtet blandt samlere. Bilen der gemmer sig bag dagens låge er Subaru Impreza STI 22B.

Subaru ville i forbindelse med deres 40 års jubilæum og deres tredje FIA rally titel i træk, lave en speciel udgave af deres Impreza STI. Der blev mellem marts og august 1998 produceret 400 22B, alle i en speciel blå farve, ikke at forveksle med deres normalt brugte World Rally Blue og med bredere skærme. 22 skulle eftersigende stå for motorstørrelsen, nemlig 2,2 liter, mens B'et skulle stå for Bilstein undervogn. Motoren var vokset fra 1994cc i den normale STI til 2212cc i 22B'eren. Den større motor betød selvfølgelig flere heste, som officielt hed 276hk, ligesom alle andre japanske sportsvogne fra den tid. Som ved de fleste af de andre sportsvogne blev reglerne om hk ikke helt overholdt, hvilket rygter om alt fra 300 hk til 350 hk standard også viser.

Pris: I 1998 blev prisen for en 22B fastsat til $41.600, hvilket var ca. det samme en BMW M3 kostede dengang. Til sammenligning koster en ny Subaru WRX STI i dag $34.695 i USA. I dag er det sjældent, at en 22B kommer til salg, hvilket gør det svært præcis at sige hvor meget det vil koste, hvis man ønsker at købe en i dag. Der har været en til salg i England i starten af i år til £42.995 og den bliver næppe mindre værd i fremtiden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  13 December
Kommentér på:
13 December

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce