{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.106 visninger | Oprettet:

Advarsel ved skift af gløderør på vito {{forumTopicSubject}}

Når i skifter eller får skiftet gløderør på jeres vito så pas på de ikke knækker så hvis i får det skiftet hos en mekaniker så hør efter om den begynder at tikke og hvis den gør det så reklamer med det samme og sluk bilen for ellers koster det et nyt topstykke og måske også nye stempler SÅ PAS PÅ VENNER MED AT SKIFTE DEM SELV.............Fik selv skiftet på min for et par måneder siden og og den begyndte at tikke og skyde olien ud gennem udstødningen i flydene form ikke som røg og så sagde den bang men tog fat og skildte motoren ad og fandt et små stort mærke i topstykket og en smadret pakning så jeg er heldig sluppet fyldning af hullet og plæning af topstykke koster 4000 kr men pas på venner det kan komme til at koste en hel motor


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Advarsel ved skift af gløderør på vito
  • #1   23. feb 2007 jeg kan da godt hører jeg lige skal passe på for jeg står og skal have skiftet gløderør .. det troede jeg ikke det var så svært .. jeg skal godt nok have skilt en del af inden jeg kan komme til dem men skruger jo i biler til daglig så det er jo ikke så svært

  • #2   24. feb 2007 nu har jeg haft både en 190E 2,3 16V en E300 3,0 TD og min vito 110D ingen af dem har der været gået toppakning på men det med min vito burde mercedes i næstved jo have set at det knækkede da de skiftede det og så have fået stumpen op de havde sku bilen i 5 dage men sådan er livet har bare lært at jeg aldrig får lavet noget hos mercedes mere uden det er i nykøbing

  • #3   24. feb 2007 Det er INTET problem at tage gløderør ud der er knækket på CDI motorer, der findes værktøj til det....

  • #4   24. feb 2007 Finn A.... Det er ingen problem at skifte dine gløderør, du behøver ikke rigtig afmontere noget for det....

  • #5   24. feb 2007 Henrik S ... skal jeg ikke have indsugning af for og komme til for det ser da ikke ud til at det er til og komme til ellers .. jeg ville jo gerne gøre det så nemt så muligt .. jeg har snakket med mercedes og de snakker om jeg skal den vej ned for og komme til dem .. men kender du en letter vej vil jeg jo gerne hører det :-)) du kender jo hvor meget plads der i sådan v230 .. jeg arbejder på et lille værksted men er kun tillært mekaniker så jeg er ikke bange for og skruge .. bare lige så du kan følge mig

  • #6   25. feb 2007 Finn A .... Jeg plejer ikke afmontere noget, kun hvis der er brændstofforvarmer på, skal du nok være lidt kringlet ved cylindet nr 4, men ellers et kardanled og et par forlængere i forskellig længde, så er du godt på vej...

  • #7   25. feb 2007 nej derfor kan jeg heller ikke forstå at mercedes i næstved kan lave sådan noget pis men har nu aldrig været tilfreds med deres arbejde

  • #8   26. mar 2007 Henrik S ja jeg har fundet ud af det er til og komme til men øv øv jeg skal igang med og se om jeg kan få dem løs for de sidder kanon fast :-(( så jeg er lidt bange for om jeg kan få dem løs ved og kører den varm og prøve om jeg kan få dem løs ved det og kan jeg ikke det må jeg jo en tur til tyskland " mercedes " så må de få lov til og kæmpe med dem :-))

  • #9   27. mar 2007 I må ikke give gløderør kobberfedt, det får dem til at sætte sig fast, måske mest på CDI, der fps noget fedt specielt til gøderør fra mercedes.. Det er yderst sjældent der sker noget på 2,3 turbodiesel, men det kan da ske..

Kommentér på:
Advarsel ved skift af gløderør på vito

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce