4.933 visninger
|
Oprettet:
V8 i Volvo. {{forumTopicSubject}}
Fortæl fortæl
Jeg har altid haft lysten til at lave en rigtig "sleeper".
Og en amerikansk bil, uanset hvad størrelse den har ved folk de ik tør køre om kap med.
Men en gammel Volvo regner de ikke for ret meget.
Men hvordan er det med at smide V8er i Volvoer?
Ved at det er Buick motore der blir smidt i, men hvad siger told/skat og Applus?
Og hvilke modeller er det man kan smide en 8er i?
Og hvor meget kræver det?
dec 2003
Følger: 50 Følgere: 48 Biler: 14 Emner: 132 Svar: 844
dec 2003
Følger: 50 Følgere: 48 Biler: 14 Emner: 132 Svar: 844
Jeg ved at en 69-70´er Amazon er typegodkendt til 150hk, og en Buick/Rover 3500 motor har vist lige deromkring(ca 145hk). Så der skal ikke ændres bremser eller undervogn der.
Der er faktisk et projekt på DBA til 18.000kr lige nu med Rover V8, der står den er uden rust! Så der kan du spare en del arbejde hvis det er at du er seriøs med projektet.
Jeg ved at afgiften er gået meget op de sidste par år, fordi at der er blevet solgt nogle Amazoner med V8 til høje priser. Og de penge vil regeringen have del i. Så snakkede med en der havde bygget v8 i og fået afgiftsvurderingen (Den 1.ste) på 21.000kr... Ved ikke hvad det endte med, men mener at den før i tiden lå på ca 8.000kr.
Mht til om bilen mister sin veteranstatus er jo ikke helt sikkert! Men det kommer nok til at knibe med at holde den som veteran! Normalt hvis man ligger en anden motor i sin bil så tæller årgangen af motoren med i bilens samlede årgang, (Sådan er det i US-bil verdenen): Dvs. feks. 1932´er Ford karosse med Olds rocket motor fra 1955 og undervogn fra en 1937´er Ford det bliver så en årgang 1941 og derfor stadig veteran!! (1932+1955+1937/3=1941)
Men jeg ved ikke lige hvilke årgange Buick/Rover 3500´eren er blevet lavet. Men tager du feks en 68-70´er Amazon som jo vil være mest oplagt at lave om så er må motoren jo ikke være meget nyere end 1976 før den ryger over grænsen. Om veteranforsikringerne så vil forsikre den med den anden motor i, det ved jeg ikke! De er nemlig lidt forstokkede og uvidende på dette område, modsiger sig selv og aner ikke hvad de snakker om!! Hehe... Helt så slemme er de ikke, men der er ikke meget elastik i de danske forsikringsregler, så mange vælger at arbejde med "hvad de ikke ved har de ikke ondt af..."
Men eller et interessant projekt, jeg går selv tit og leger med ideén om at smide en Chevy350 SB i, men det bliver nok ved tanken. Der kan komme flere og billigere HK ud af en 4cyl Volvo motor...
Jeg har en kammerat der er ved at bygge en tagsænket Amazon med B23 Turbo i, den får ca 700hk på baghjulene og er kørende på plader til næste forår!! Bilen kommer til at veje ca 800kg, hvor mange US-biler på plader tror du kan tage den? Hehe...
jan 2006
Følger: 57 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 127 Svar: 818
Det kræver ikke så meget igen at smide det hele i den, ud over en modifikation af kardantunnellen og så det sædvanlige med motorophæng, kardan, kabler/stænger osv.
Knold og Tot vil naturligvis have mønter for det, men det ER tilladt at smide en V8er i en Amazon, så du kan godt få den synet med det.
jan 2006
Følger: 57 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 127 Svar: 818
Jeg har jo selv i nogle år haft Rover's helt fantastiske alu-smallblock tæt inde på livet, og kan bidrage med følgende oplysning: De første motorer (1968-1971) havde kompression 10,5:1 og 184 hk, 1971-1976 motorerne havde 9,5:1 og ca. 140 hk. LandRover og RangeRover-V8erne har også omkring 140.
Det skal så lige siges, at man snildt kan hive +300 hypper ud af en sådan V8er, og stumperne (også de sjove) kan stadig købes, da motoren har været brugt i mange biler, fx. MG, Marcos og div. kitcars og småproduktioner.
Tagsænket? Må man det i DK?
Noget tyder på jeg skal have gang i vinkelsliberen i så fald...:)
dec 2003
Følger: 50 Følgere: 48 Biler: 14 Emner: 132 Svar: 844
Tagsænkning, det må man da!! Selv på biler med selvbærende karosse og på årgangene helt op til 1974!! Endda uden at skattefar skal have penge for det!!!
Med dine info om motor, så kan det jo ifølge min logik stadig lade sig gøre at få Amazonen veteranforsikret hvis man bruger en af de tidlige motorer!!
jan 2006
Følger: 57 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 127 Svar: 818
Har du et link hvor der står mere om tagsænkning og hvordan man gør?? Så er der sgu en del af de øser jeg har stående der pludselig bliver meeeget lave!
dec 2003
Følger: 50 Følgere: 48 Biler: 14 Emner: 132 Svar: 844
Men der er da en fyr her i Århus der har fået synet en 73´er Passat Stationcar tagsænket, og min kammerats Amazon er blevet bygget med en synsmands godkendelser hele vejen igennem! Har en kammerat som har bygget en tagsænket bobbel (Er her på BG) som også er blevet synet uden anmærkninger!
Men jeg leger også tit med tanken om at smide taget ned på min ene Amazon, har bare svært ved at finde de rigtigt linier.... Men når jeg pludselig har lavet et godt photoshop-layout på en bliver vinkelsliberen også hevet frem her!!
jan 2006
Følger: 57 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 127 Svar: 818
Takker for tippet, det er sgu et af de bedre...!
mar 2003
Følger: 201 Følgere: 219 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.649
Kan høre jeg er i menneskerhænder og ikke i blandt "Det kan ikke lade sig gøre på nogen måde" folk.
Det er sku dejligt
Også i lige får alt det jeg ønsker at vide med
Endda tagsænkningsspørgsmålet ;D
Men jeg ved ik om i var til Fast Og Furious?
Hvis i ikke var så kig i fotoalbum efter en hvid og en rød Volvo (hvis i kan kende den røde)
Begge med Rover/Buick V8 og den ene sænket med De originale 142 sideruder fra den der originalt sænkede coupe udgave (bertone svjh?!)
Der lå mapper med en MASSE billeder fra byggeriet (bla med en hvad der lignede, original volvo V8 i 142eren?!) og de mapper gav fandem blod på tanden, plus lyden, røgen og de overraskede blikke den fik til MegaMeet da den hvide gav opvisning på GoCart banen i Actionparken
jan 2006
Følger: 57 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 127 Svar: 818
Var ikke til F&F, men tager lige et kig i albummet...
nov 2003
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 6 Emner: 16 Svar: 613
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=45781
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=75749
Var selv ved at købe den hvide, inden den nuværende ejer købte den, men fik mig ikke taget sammen. Det fortryder jeg ret meget nu.
mar 2004
Følger: 41 Følgere: 44 Biler: 2 Svar: 10
dec 2003
Følger: 50 Følgere: 48 Biler: 14 Emner: 132 Svar: 844
Kender godt de to Volvo´er, hvis ikke jeg husker helt forkert har den røde været helt mørke flaskegrøn for nogle år tilbage!?
visti J:
Pladsproblemer i motorrummet, er det ikke "bare" at flytte torpedovæggen når nu vinkelsliberen alligevel er oppe for at snitte i taget?
mar 2004
Følger: 41 Følgere: 44 Biler: 2 Svar: 10
Den røde 242'er har har aldrig været flaskegrøn, den er bygget op på en helt almindelig træls rusten 242'er med en b20 motor som standart så man kan godt sige at der er noget ef et eftermæle den bil har fået..
V8 i Volvo.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside