{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.933 visninger | Oprettet:

V8 i Volvo. {{forumTopicSubject}}

Fortæl fortæl smiley
Jeg har altid haft lysten til at lave en rigtig "sleeper".
Og en amerikansk bil, uanset hvad størrelse den har ved folk de ik tør køre om kap med.
Men en gammel Volvo regner de ikke for ret meget.
Men hvordan er det med at smide V8er i Volvoer?
Ved at det er Buick motore der blir smidt i, men hvad siger told/skat og Applus?
Og hvilke modeller er det man kan smide en 8er i?
Og hvor meget kræver det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  V8 i Volvo.
  • #1   9. maj 2007 Uhauha... Gamle Volvo´er regner folk ikke for meget... smiley Jeg har da spist flere US biler med min gamle Amazon!!!! smiley

  • #2   9. maj 2007 Men tilbage til dit spørgsmål... Den mest benyttede V8´er som folk herhjemme smider i Amazonerne er Buick/Rover 3500 som jo er af aluminium og derfor vejer ca det samme som en B20.

    Jeg ved at en 69-70´er Amazon er typegodkendt til 150hk, og en Buick/Rover 3500 motor har vist lige deromkring(ca 145hk). Så der skal ikke ændres bremser eller undervogn der.

    Der er faktisk et projekt på DBA til 18.000kr lige nu med Rover V8, der står den er uden rust! Så der kan du spare en del arbejde hvis det er at du er seriøs med projektet. smiley

    Jeg ved at afgiften er gået meget op de sidste par år, fordi at der er blevet solgt nogle Amazoner med V8 til høje priser. Og de penge vil regeringen have del i. Så snakkede med en der havde bygget v8 i og fået afgiftsvurderingen (Den 1.ste) på 21.000kr... Ved ikke hvad det endte med, men mener at den før i tiden lå på ca 8.000kr.

    Mht til om bilen mister sin veteranstatus er jo ikke helt sikkert! Men det kommer nok til at knibe med at holde den som veteran! Normalt hvis man ligger en anden motor i sin bil så tæller årgangen af motoren med i bilens samlede årgang, (Sådan er det i US-bil verdenen): Dvs. feks. 1932´er Ford karosse med Olds rocket motor fra 1955 og undervogn fra en 1937´er Ford det bliver så en årgang 1941 og derfor stadig veteran!! (1932+1955+1937/3=1941)

    Men jeg ved ikke lige hvilke årgange Buick/Rover 3500´eren er blevet lavet. Men tager du feks en 68-70´er Amazon som jo vil være mest oplagt at lave om så er må motoren jo ikke være meget nyere end 1976 før den ryger over grænsen. Om veteranforsikringerne så vil forsikre den med den anden motor i, det ved jeg ikke! De er nemlig lidt forstokkede og uvidende på dette område, modsiger sig selv og aner ikke hvad de snakker om!! Hehe... Helt så slemme er de ikke, men der er ikke meget elastik i de danske forsikringsregler, så mange vælger at arbejde med "hvad de ikke ved har de ikke ondt af..."

    Men eller et interessant projekt, jeg går selv tit og leger med ideén om at smide en Chevy350 SB i, men det bliver nok ved tanken. Der kan komme flere og billigere HK ud af en 4cyl Volvo motor...

    Jeg har en kammerat der er ved at bygge en tagsænket Amazon med B23 Turbo i, den får ca 700hk på baghjulene og er kørende på plader til næste forår!! smiley Bilen kommer til at veje ca 800kg, hvor mange US-biler på plader tror du kan tage den? Hehe...


  • #3   9. maj 2007 De fleste V8-konverteringer jeg har set og hørt om, har været Amazoner med Rover / Buick's 215 cui. med tilhørende Borg Warner type 35 automatbox.

    Det kræver ikke så meget igen at smide det hele i den, ud over en modifikation af kardantunnellen og så det sædvanlige med motorophæng, kardan, kabler/stænger osv.
    Knold og Tot vil naturligvis have mønter for det, men det ER tilladt at smide en V8er i en Amazon, så du kan godt få den synet med det.


  • #4   9. maj 2007 Mikael H, det er jo smukt formuleret...:)

    Jeg har jo selv i nogle år haft Rover's helt fantastiske alu-smallblock tæt inde på livet, og kan bidrage med følgende oplysning: De første motorer (1968-1971) havde kompression 10,5:1 og 184 hk, 1971-1976 motorerne havde 9,5:1 og ca. 140 hk. LandRover og RangeRover-V8erne har også omkring 140.
    Det skal så lige siges, at man snildt kan hive +300 hypper ud af en sådan V8er, og stumperne (også de sjove) kan stadig købes, da motoren har været brugt i mange biler, fx. MG, Marcos og div. kitcars og småproduktioner.

    Tagsænket? Må man det i DK?
    Noget tyder på jeg skal have gang i vinkelsliberen i så fald...:)




  • #5   9. maj 2007 Hehe... Takker! smiley

    Tagsænkning, det må man da!! smiley Selv på biler med selvbærende karosse og på årgangene helt op til 1974!! smiley Endda uden at skattefar skal have penge for det!!!

    Med dine info om motor, så kan det jo ifølge min logik stadig lade sig gøre at få Amazonen veteranforsikret hvis man bruger en af de tidlige motorer!! smiley


  • #6   9. maj 2007 ???????????????????????????????????????
    Har du et link hvor der står mere om tagsænkning og hvordan man gør?? Så er der sgu en del af de øser jeg har stående der pludselig bliver meeeget lave!



  • #7   9. maj 2007 Har desværre ikke noget link til det, men det skulle være ganske vist! Det kan bare ikke lade sig gøre på biler efter 1974 da der er kommet nogle nye sikkerhedskrav/ crashtest? der skal være tjek på for at syne der!

    Men der er da en fyr her i Århus der har fået synet en 73´er Passat Stationcar tagsænket, og min kammerats Amazon er blevet bygget med en synsmands godkendelser hele vejen igennem! Har en kammerat som har bygget en tagsænket bobbel (Er her på BG) som også er blevet synet uden anmærkninger!

    Men jeg leger også tit med tanken om at smide taget ned på min ene Amazon, har bare svært ved at finde de rigtigt linier.... Men når jeg pludselig har lavet et godt photoshop-layout på en bliver vinkelsliberen også hevet frem her!! smiley


  • #8   9. maj 2007 Aha, det er jo rigtigt nok...
    Takker for tippet, det er sgu et af de bedre...!


  • #9   9. maj 2007 Åhh hvor lækkert smiley
    Kan høre jeg er i menneskerhænder og ikke i blandt "Det kan ikke lade sig gøre på nogen måde" folk.
    Det er sku dejligt smiley
    Også i lige får alt det jeg ønsker at vide med smiley
    Endda tagsænkningsspørgsmålet ;D

    Men jeg ved ik om i var til Fast Og Furious?
    Hvis i ikke var så kig i fotoalbum efter en hvid og en rød Volvo (hvis i kan kende den røde)
    Begge med Rover/Buick V8 og den ene sænket med De originale 142 sideruder fra den der originalt sænkede coupe udgave (bertone svjh?!)
    Der lå mapper med en MASSE billeder fra byggeriet (bla med en hvad der lignede, original volvo V8 i 142eren?!) og de mapper gav fandem blod på tanden, plus lyden, røgen og de overraskede blikke den fik til MegaMeet da den hvide gav opvisning på GoCart banen i Actionparken smiley


  • #10   9. maj 2007 Vi er vel rigtige "freaks"...:)

    Var ikke til F&F, men tager lige et kig i albummet...


  • #11   10. maj 2007 De to volvoer til F&F var disse.

    http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=45781

    http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=75749

    Var selv ved at købe den hvide, inden den nuværende ejer købte den, men fik mig ikke taget sammen. Det fortryder jeg ret meget nu.


  • #12   10. maj 2007 Hej. Den røde 142'er er ingen 142'er. det er 1975 242 der er bygget om med for og bagende fra en 142'er, det kan ikke lade sig gøre at få en så stor en motor i en 140 serie, det er pladsen for trang til, der kan være en lille v8'er som rover men ikke en chevy smalblok. Det er min gamle kammerat der har bygget den og den er synet og godkendt men en chevy 350 smalblok og sænket tag.

  • #13   10. maj 2007 Jeg var heller ikke til F&F da jeg var i USA på det tidspunkt, men havde da taget ned til en kigger! smiley

    Kender godt de to Volvo´er, hvis ikke jeg husker helt forkert har den røde været helt mørke flaskegrøn for nogle år tilbage!?

    visti J:
    Pladsproblemer i motorrummet, er det ikke "bare" at flytte torpedovæggen når nu vinkelsliberen alligevel er oppe for at snitte i taget?


  • #14   11. maj 2007 Jo det er rigtig, alt kan lade sig gøre men det bliver noget af en ombygning. Problemet med en 140 motorrum er at fortøjet er med triangler og ikke mc.pherson derfor er inderskærmene formet som skroget på en båd, bred for oven og smal forneden. En 240 serie har et bredt motorrum fra top til bund, så der er meget mere plads. En 140 serie har også et styrehus i venstre side af motorrummet og den står lige der hvor manifolden kommer ud at v8'erens forende, så det er ikke meget plads der.

    Den røde 242'er har har aldrig været flaskegrøn, den er bygget op på en helt almindelig træls rusten 242'er med en b20 motor som standart så man kan godt sige at der er noget ef et eftermæle den bil har fået..


Kommentér på:
V8 i Volvo.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce