1.257 visninger
|
Oprettet:
CO-værdi alt, alt for høj (B230AT) {{forumTopicSubject}}
Godaften igen.
I de sidste indlæg har jeg, som i nok kan læse, fundet svarene ad andre veje, men ville ikke snyde jer herinde for dem, hvis i nu kom i samme situation en dag.
MEN...denne her kan jeg ikke greje!
Jeg prøvede CO i dag, det lå på 11%. Med stromberg-specialværktøjet drejede jeg nålen nedefter, men den kom ikke under 8%.
Jeg har haft spjældet oppe og set, at nålen var drejet helt i bund.
Nu er det bare, hvor jeg så skal kigge. Der er et stykke vej til 3,5% som er hvad jeg fik at vide hos Volvo.
Har i nogle gode bud?
PS: Motoren har ikke været justeret siden den kørte i donorbilen (fhv. politibil).
VH Johan
jan 2006
Følger: 57 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 127 Svar: 818
3,5 % lyder egentlig også lidt lavt, så har Volvo i Ballerup bildt mig noget andet ind.
Jeg måler med en Bosch CO-tester der er et år gammel. Den almindelige type med slange og digitaltal. Den skulle være OK.
Måles v. 750-900 o/m. (efter volvoens omdr.tæller)
Tænding står ca. 10% før top, hvis jeg stiller den på ca. 5% begynder den at gå ujævnt.
Junker. Du har da haft en AT-motor i en af dine biler engang; du har nok været ude for lidt af hvert, jeg hører gerne om det, så er man forberedt
jan 2006
Følger: 57 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 127 Svar: 818
Jeg havde gang i CO-måler, tændingspistol og håndværktøj igen, jeg skiftede temperaturkompensatoren og chokerenheden og åbnede lidt ekstra på luftspjældet, med den lille bolt der ligger an mod chokerens arm. Derpå stilledes tændingen lidt frem. Det resulterede i en Co-værdi på 4,7 - 5,0 - og den kører bare perfekt nu.
Takker for hjælpen folkens
CO-værdi alt, alt for høj (B230AT)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside