GPS mister signal {{forumTopicSubject}}
Da min blaupunkt navigation ikke virker, fik jeg en ny garmin navigation først på ugen. Jeg skulle så tage den i brug, og det gik fint med at indtaste adressen, og den havde fint fundet satelitter osv. Men da jeg kommer op i nærheden af Brande (kørte Taulov-Ikast) mister den pludselig signal.
Hmm tænker jeg - nu er jeg på røven. Heldigvis vidste jeg sådan nogen lunde hvor det var, så det var ikke noget problem. Men mens jeg læssede af, fandt den så signal igen, og jeg tastede næste stop ind, og det virkede fint lige de første 10 min. så røg signalet igen.
Da jeg kom hjem prøvede vi at resette den, og så brugte jeg den i går, hvor jeg viste hvor jeg skulle hen, men stadig kun signal når jeg holdt stille.
I dag blev jeg så jaget ud og køre distribution, og jeg lånte så en kollegas Garmin, som jeg har kørt med i nogle af de andre biler, og der har aldrig været problemer. Men i min bil fandt den ikke signal overhovedet fra jeg kørte fra Tørring til jeg holdt der igen.
Hvad faen er der galt???
feb 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 1.236
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 94
feb 2004
Det er ikke kortet det er galt med, for så kører den bare lidt i ingenting, eller på lidt forskellige veje som lige er i nærheden. Det gør den nemlig fra Riis til Karlskov, hvis ikke kortet er opdateret.
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 143
feb 2004
feb 2004
Jeg ringede til en telfonmontør, og han mente der var noget i bilen der lavede noget elektrisk "støj". Hmmm hvad faen kunne det være. han mente så det måske kunne være et efterinstalleret el-apparat, så vi startede fra en ende af. Af med strømmen til den blaupunkt navigation der sad fastmonteret, og vupte så var der fuld signal... Så mere skulle der ikke til.
Men nu har vi også fundet noget sverigeskørsel, og starter i morgen, så det er super lækkert.
feb 2004
GPS mister signal
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside