{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
986 visninger | Oprettet:

Forskel på stort lille bagtøj? {{forumTopicSubject}}

Mit spær er helt væk og det synger også, så skal have lortet renoveret.

Mit spørgsmål er så hvordan kan man se forskel på det store og det lille bagtøj, for vil da lige være sikker på hvorfor et af dem jeg har, inden jeg får bestilt noget forkert. Min plan er at købe et KAAZ 2-Way LSD og nye lejer fra Toyota, også burde det da spille igen.

Er der nogen af jer der har bedre ideer om hvad jeg oså kunne gøre? Har overvejet bare at købe et andet bagtøj fra gadbjerg, men det kan jo lige så vel gå i stykker efter en måneds kørsel, da jeg er rimelig sikker på at han ikke giver garanti på det...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forskel på stort lille bagtøj?
  • #1   10. nov 2008 Egon har ikke nogle for tiden alligevel. Men jeg ville da renovere det. Baghjulslejerne koster 3600,-

  • #2   10. nov 2008 Du skal have en aksel ud og måle tykkelsen på den inde ved strålerne. Der er ca. 1 mm forskel på det to: Den tidlige model måler 24 mm og den sene måler godt 25 mm.

    Du siger at det synger. Men skyldes det lejerne? Det kan jo også være kron-/spidshjul, der er slidt eller dårligt justeret. Og sådan et sæt koster ca. 5k.

    Og husk at hvis du ikke får det justeret rigtigt, hvilket ikke er alle og enhver der kan gøre, så ødelægges tandhjulene hurtigt igen...


  • #3   10. nov 2008 Jeg er ikke helt sikker på hvad det er der gør at det synger men der er i hvert fald ingen spær på den...

    Har ikke tænkt mig at lave det selv, det tør jeg ikke. Men kender en der er en ørn til den slags skal bare lige vide hvad han skal have for det...

    Kan man ikke se størrelse ud fra stelnummeret også? Eller skal man have en aksel ud?


  • #4   10. nov 2008 Hvis det er det originale bagtøj, så skiller det ved stelnummer 200.000. Under = gammel og over = ny.

  • #5   10. nov 2008 Men det kan jo være skiftet Jan?

  • #6   10. nov 2008 Min er 78.000 et eller andet, men må bare have en aksel ud og tjekke...

  • #7   10. nov 2008 Derfor skriver jeg netop at HVIS det er det originale, Thor;-)

  • #8   10. nov 2008 Haha lagde jeg selv lige mærke til nu. Sorry.

  • #9   11. nov 2008 thor det er da vist lige i overkanten med den pris på lejler jeg har lige købt mine for 900kr

  • #10   11. nov 2008 Har ikke så meget at bidrage med, andet end at det er det helt rigtige spær du har valgt, Kaaz laver dælme noget kram, og de kan tåle nogle tæsk, bare husk en kvallitetsolie (redline eller lign.)

  • #11   11. nov 2008 Der er flere lejer i bagtøjet end du får til 900, Mikael...

    Ja, Kaaz er kram. MEN de knirker og knager efter sigende voldsomt. Du får altså ikke samme komfort som med et originalt. Ind imellem ligger TRD...

    Og så skal du vide at et to-vejs spær gør den noget levende at køre. Den låser nemlig også hårdt ved deceleration. Men hvis sidelens er den eneste vej frem er det jo godt nok;-) Jeg ville personligt vælge et 1.5vejs, da det burde være bedre til alm gadekørsel og grip, men stadigt skulle kunne bruges til drift. Men det er jo noget med personlig præference...


  • #12   11. nov 2008 Ved du hvor man evt. kan få noget 1.5 vejs henne? Er rimelig sikker på jeg har det lille bagtøj, så tror ikke Kaaz leverer det..

  • #13   12. nov 2008 Vil godt bestille 10 sæt bagtøjs lejer for 900kr sættet!!! Hvor skal jeg overføre penge til hehe?

  • #14   13. nov 2008 Det er "synger" (og spørg bare Jan om jeg har styr på det smiley er dit kron/spidshjul. Det hjælper altså IKKE at skifte spærret. Toyotas bagtøj er så følsomt over for justeringer at hvis du har haft det skilt ad een gang er det næsten umuligt at samle igen så det ikke synger lidt. Jeg har brugt MANGE penge på at prøve at fjerne støjen fra mit - incl nyt lejesæt til 1800 fra Toyota.

    Jeg kan kun være enig med Jan ang 2-vejs spær - det er IKKE våde smalle sogneveje man skal køre frisk med sådan et! Og ja, jeg har prøvet det smiley


  • #15   13. nov 2008 Tak for indput Niels smiley Så ved jeg da hvad jeg skal kigge efter, spærret skal dog skiftes da det ikke virker overhovedet, men der er jo ikke andet for end at få det pillet af, så jeg kan se hvad der er galt, inden jeg kaster mig ud i hvad jeg skal købe.

    Har fra flere sider fået at vide at jeg bør købe 1.5 vejs, så tror at det er det jeg går efter, da jeg nok ikke skal ligge og drifte, men ved i hvad der er bedst at købe af dem? Kan selvfølgelig også være at jeg i sidste ende vælger at renovere det jeg har men det må jeg se.


  • #16   14. nov 2008 Troede ikke nogle gad tænke på komfort i en coupe/bil fra 80'erne som bliver brugt til race hehe

  • #17   14. nov 2008 Det er jo blot til info. Det er jo ikke alle, der kører ræs. Faktisk tror jeg de fleste bare bruger deres fine stumper til at imponere til træf;-)

  • #18   14. nov 2008 Men hvis jeg skulle købe et spær blev det nok et 1.5 vejs TRD, da det er lidt mere menneskeligt end KAAZ.

    Du finder også ud af hvad komfort betyder, når du kører 2500 km i løbet af en forlænget weekend! Alt tæller i den sammenhæng. Men det betyder jo ikke noget, hvis man maks kører et par hundrede km...


  • #19   14. nov 2008 Hvor kan man købe TRD henne af?

  • #20   15. nov 2008 Du skal have fat i Niels Erik Jørgensen, han burde kunne skaffe det. Du får lige en pm med et nummer.

    Men ellers er et standard spær heller ikke dåligt...


Kommentér på:
Forskel på stort lille bagtøj?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce