{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.309 visninger | Oprettet:

Endnu et mysterie omkring min motor {{forumTopicSubject}}

Efter at have brugt et år og uanede mængder på min CA18DET er jeg nu ved at være nået grænsen og aldig købe Nissan igen, så har hårdt brug for hjælp!!

Motoren er for 2000 KM siden blevet fuldstændigt renoveret, nye stempler, lejer pakninger. Toppen er ligeledes blevet geilet og testet. Den er blevet kørt til og kørt ind og nusset om.

Den nåede lige akkurat at køre en uge efter at den var blevet kørt til så begyndte den at tikke, men kun når den blev varm. Det lød som om at den ikke kunne holde olietryk, og da jeg ikke havde sat uret til skiftede vi oliepumpen og fandt også en O-ring i sien der nærmest var ikke eksisterende.. Vi starter den op og lader den køre i tomgang i godt og vel 30 min, så den er dejlig driftsvarm.

Første gang vi kører ud af vejen og skyder den lidt af på 200 meter eller sådan vold tikker den så snart vi kommer ned i tomgang igen.. Hvis jeg lader den stå natten over lyder den igen fin når den bliver tændt og er kold.. Den tikker altså kun når den bliver skudt lidt af eller bliver rigtig varm!!

Hvad fanden kan det være? jeg har snart skiftet alt i motoren og er løbet tør for ideer nu.. jeg får ondt i hjertet af at se std. motorer der bliver pryglet og kan holde til det når min ikke engang kan køre efter alle de penge jeg har brugt på den.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endnu et mysterie omkring min motor
  • #1   23. feb 2009 kan ikk hjælpe dig, men de CA18DET motorer er satme nogen penge slugere..

    føler med dig, har været der selv med min 200sx


  • #2   23. feb 2009 Det kan være tændingsbanken...
    Min gjorde det modsatte... Når den var kold, og fik lidt extra altså lidt for meget benzin, så bankede den lidt...
    Det kan være det samme som at din får lidt for meget benzin til den forbrænder det ordenlig når du har skudt den af...
    Ellers kan det måske være den (ting) som går ind og drejer knasten, når den kommer op i de høje omdrejninger, som ikke drejer den tilbage igen...
    !!!


  • #3   23. feb 2009 Hmm ja den har bare ikek kørt mere end et par hundrede kilometer siden den blev kørt ind og ALT blev stillet perfekt, så ville sys det var udnerligt hvis den tændingsbankede. Det lyder meget som om at det er løftere eller lignende, har bare ikke hørt om løftere der kun siger mislyder når motoren bliver rigtig varm, men jeg er heller ikke mekaniker så aner det ikke. men må prøve at tjekke benz tryk og blanding så.

  • #4   23. feb 2009 Og det er den rigtige olie du køre på???

  • #5   23. feb 2009 det er godt nok en trist historie, jeg fik min som standard for ikke så lang tid siden, og er gået stille rolig i gang med tune den, den får nok ikke det store tur ang. tuningen, men jeg er så glad for den, det er en af de bedste biler jeg kørte nogensinde..

    det kan ikke have været ventil løftere der er ved at gå måske, når bilen er varm bliver olien jo tyndere, evnt prøv at køre med tykkere olie og se om det er det??

    held og lykke med det..


  • #6   23. feb 2009 Ja hvad olie kører du på?

  • #7   23. feb 2009 Kører på Castrol 10-60

    Mht. oliekøler så er der et ordentlæig svin på, samt et relocation kit.

    Da den blev renoveret blev alt checket i hoved og røv, inklusiv knaster, ventiller og alt.

    Jeg har Ure siddende i men vi kan ikke få olietryksuret til at virke.

    Den står allerede nu kun på 0,85 i tryk.

    Kan godt være det ikke er en rumraket, men den har snart kostet i nærheden af en. Prøv at kig på profilen og se hvad der er skiftet og gjort ved den.. Og det er ALT sammen helt nyt og blev kørt til helt som det skulle..

    Jeg ved ikke hvad det hedder da det trods alt er mine mekanikere der laver det, men de sagde at det var "sugerøret" i sien der var samlet af 2 rør hvor O-ringen var helt væk.

    Er glad for alle de bud I kommer med.. Det lyder helt klart som om det er noget der kommer fra toppen.. Sys bare det er vildt at noget skulle være gået knap 2000 km. efter at ALT blev geilet/drejet/tjekket.. Og nej det var ikke noget vi gjorde selv. Al indkørsel samt arbejde med blok og top blev gjort af specialister..

    Jeg skal helt sikkert aldrig nogensinde have sådan en kværn igen efter den her...



  • #8   23. feb 2009 Hvis det er oringen fra oliesien, der mangler ja så er der ikke noget at sige til at det sker, da der så mangler olie i kanalerne,den skal jo suge olien op i bunden, og det sker altså ikke hvis det rør der går fra pumpen til olien ikke er tæt,
    Prøv bare selv at suge cola op med et sugerør, hvor du har lavet hul i siden.......
    Jeps der kommer ingen cola up uden at du nu skal suge meget hårdere, ...
    Hvs det er specialister der har samlet den motor og der efterfølgende er fundet en oring i bundkarret fra oliesien,
    Så vil jeg anbefale at du finder nogle andre "specialister",
    Så kan du selv tænke over hvad der bliver ment med det..


  • #9   23. feb 2009 Castrol rs10w-60 er noget af det bedste olie der kan fåes, og er hel sikkert ikke grunden...

  • #10   23. feb 2009 Ok lige en gang til:

    Du fik startet den op efter en god gang rebuild! Kører uden olietryk (godt nok olietryk) finder en o-ring da du skifter olie pumpen!

    Det næste du gør er at hive bunden ud af motoren for at checke at dine lejer ikke er brøndt/stået af igen, ca'en lejer utrolig svage overfor for lidt olie under kørsel.. Så du hev dem ud for at se at alt var iorden?

    Ellers lyder det da 100% som om du har været pænt uheldig og har ødelagt de nye lejer!

    Olien er sku ikke grunden til det, kan du være 100 på!


  • #11   23. feb 2009 Hvornår står olietryks uret på 0,85 bar? Sikker på at uret faktisk virker, og der bare ikke er olietryk nok?

  • #12   23. feb 2009 min kørte ca 1000 km inden den holdte op med det. det var luft i de hydrauliskeløftere. det er rigtig noget møg på dem. men nye koster 5k eller noget...og så er der jo ikke sikkert det er fordi de er slidte.
    olietryk skal være 1,5 bar i tomgang og over 5 ved alt over 3500 omdr. bare lige hvis du ikke har tjekket det.


  • #13   24. feb 2009 nye løftere kan købes for... mener det er 200£ hos apex

  • #14   24. feb 2009 Nej nej hør nu her..

    Jeg kører med 0,85 i ladetryk!

    O-Ringen har vi skiftet og den siger prcæsis den samme lyd nu som før vi skiftede både Oring og oliepumpe så det var ikke der problemet lå.

    Og det har ikke noget med olien at gøre.

    Det lyder som om at det kommer fra løfterne, men har bare ikke hørt om løftere der først siger mislyde når den får lidt drøn.

    Jeg er meget taknemlig for alle svarene med endtil videre holder jeg mig sgu mest til Don Drift.. Ca18det er noget forbandet pis..

    Jeg kontakter ham topstykkemanden og ser om han har et bud får vi skiller hele lortet ad igen for 7 gang på et år.

    Og jep nye løftere kan købes hos apexperformance for 200 pund. Men det er mere problemet at vi gerne vil være sikre på hvad der er galt før noget skiftes.

    Og jo der bor en del tæt på mig som også har kigget på den udover mine egne 3 mekanikere. Men som sagt det bedste bud til nu er løftere, ikke noget med olietrykket.


  • #15   24. feb 2009 Og jeg bor i skovlunde forresten, hvis nogen i nærheden skulle have lyst til at komme forbi og kigge på den vil jeg gerne smide mad og øl efter dem... =)

  • #16   25. feb 2009 Jep.. Jeg har nu snakket med topstykke manden, som efter at have hørt på den mener at det er løfterne som ikke kan følge med når der kommer lidt tryk på. Er der nogen som ved hvor eller om man kan få et conversion kit til mekaniske løftere til en ca18det?

    Men nu får vi hooket den op til et olietryksur på værkstedet så vi er 100pct sikre på at det ikke er der problemet ligger.. Nu er det sjove bare at den ikke vil starte, den gik ud igår efter at have kørt i 1,5 sek , og ville derefter ikke starte. Men forventer den kommer op igen idag.


  • #17   25. feb 2009 Har prøvet med 5/40 olie, det havde ingen effekt.

    jeg har Div. Ure i bilen men desværre er det eneste der endnu ikke virker det til olietrykket. Men som sagt den kommer ikke ud at køre igen før det virker og er tjekket.


  • #18   25. feb 2009 jamen det er ikke en ny oliekøler..

    Det er den samme som den kørte med da den havde stage 2 før renoveringen, så der skulle ikke være noget problem der..

    problemet omkring monteringen af det trykur er at vi ikke kan finde nogen wiring manual. Der er 6 ledninger bag i det autogauge skrammel, men jeg får en kammerat med en s14 til at montere det da han vist nok har monteret et magen til før og kan huske hvilke ledninger til hvad osv.


  • #19   25. feb 2009 følger med...

  • #20   25. feb 2009 husk at komme med en opdatering

  • #21   25. feb 2009 Hvis det med oringen er noget der var sket efter at den er renoveret, ja så kan der jo være ting, som ikke reparere sig selv, da det jo sikkert er ødelagt,
    så hjælper det jo ikke at der kommer olie tryk efterfølgene,
    Hvis det var plejllejer der var gået på den før den blev renoveret, er det hele så renset,eller skiftet?
    så det ikke er gamle spåner der har lavet halløj igen?


  • #22   26. feb 2009 Alle lejer i motoren blev skiftet selvom at der intet synligt slid var på dem. Der var en smule på hovedlejerne, men ikke noget nævnværdigt.

    Før renoveringen var det hovedsagligt stempler der havde taget skade efter at forskurningerne på det relocationkit jeg havde på var utætte. Hvilket ikke er en god kombination men en defekt olieadvarselslampe =(

    Men som sagt står bilen lige nu stille da den i forgårs da mekanikerne skulle have den på værkstedet ikke ville starte. Den har altid hoppet igang med det samme uden mislyede når den er kold, så håber ikke at det er noget alvorligt, de har bare ikke haft tid til at få kigget på den før nu her.

    Er der nogen her der har haft problemer med std. løftere på ca18det ved omkring 300hk?


  • #23   26. feb 2009 ved for mange omdr. låser løftere lidt åbne og den kan i ik starte på starteren men hvis man skubber den igang kan den godt.....den chip jeg har er der ingen omdr. begrænser i og alt over 8800 omdr gør jeg ikke kan starte den medmindre jeg køre en laaaang tur stille og roligt inden jeg slukker motoren igen.

  • #24   26. feb 2009 tak.. det prøver vi =)

  • #25   27. feb 2009 det er mærkelig at det kun var dine stempler du kunne se skader på, da det først der ryger når der ikke er olietryk altid! er lejer..... hvordan så dine lejer ud på bagsiden ? hvor meget bliver dine lejer trykket af lejeoverfaldet det er især vigtig med hovedelejerne.... for hvis de spinder får du ingen smøring til dine plejl lejer.

    Hvem har renoveret din motor ? en proffesonel der ikke laver andet eller en mekaniker den kun har renoveret en motor engang for 8år siden da han gik på skole, det er jo ikke lige det det gør mest i på et alm værksted smiley


  • #26   27. feb 2009 Ja men som sagt var der også lidt at se på hovedlejerne. Så de blev skiftet. Blokken og toppen blev renoveret/boret af en proffesionel som ikke laver andet. Delene blev sat i af mine mekanikere =).

    Men den tikken der kommer nu, kommer helt sikkert fra toppen, det lyder slet ikke som plejllejer eller lignende.


  • #27   28. feb 2009 Godt nok smiley så burde det jo være iorden

    Når du siger dine mekanikere monterede delene er det så kun det udvendige eller er det lejer, krumtap, osv ?


  • #28   28. feb 2009 Hmm godt spørgsmål.. Jeg er bankmand, så vil ikke side og begynde at spille klog men spørger dem da lige..

    Opdatering: De har stadig ikke kunen få liv i den. Den har altid startet på første omdrejning på starteren, men forleden gik den igang i 2 sec, og gik derefter ud. Lige siden har den på ingen måde villet starte. Der er gnist, kompression og den får maks benzin. Vi ved ikke hvad fanden det kan være da mine mekanikere er VW og Mercedes mekanikere, så vi havde ikke det korrekte diagnose stik.

    Tror bare vi giver op på selv at lave den og kører den op til RH igen igen...


  • #29   28. feb 2009 mærkelig..... måske er tandrem hoppet ?

    prøv at tage sikringen ud til benzin pumpen, kør den derefter på starteren og gi den noget startgas.... boare for lige at se om den kan springe i gang kun på gas


Kommentér på:
Endnu et mysterie omkring min motor

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce