{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.565 visninger | Oprettet:

Begynder Amerikaner HJÆLP!! {{forumTopicSubject}}

Nu står jeg den lykkelige sitiuation at jeg vil ud og have en amrikaner dyt.

penge er ikke til helt vilde et sted mellem 0 - 75.000 (MAX 100.000 ved Rigtig fin bil)

Men jeg ved ikke hvilken, jeg åben for alle forslag, skal være indenfor årene 1960-1979.

ALT hjælp modtages med kyshånd.

Jeg selv er total vild med Moparbiler ( for dyrt til mig )

Så jeg gå og overvejere en Chevrolet Caprice eller EL Camino.

Men som før sagt ALT hjælp / råd modtages!

PS. er selv lastbilmekaniker så rep af vognen er ikke et problem.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Begynder Amerikaner HJÆLP!!
  • #1   29. mar 2009 Undskyld, men har altid undret mig..
    Har efterhånden snakket med en del Amerikaner bil ejer.. Mange af dem køber/har købt bil efter hvad de har i pungen og ikke en drøm om en helt bestemt bil for dem..
    Er det drømmen om bare at have en Amerikaner, lige meget hvilken, bare det er en amerikaner?


  • #2   29. mar 2009 Har kun 1 råd... Bestem dig for hvad du vil ha og hold dig til det. For det er en dyr hobby hvis man fortryder.
    Jeg har selv en del års erfaring og har haft 8 forskellige US og har stadig ikke "Drømmen" stående i garagen..


  • #4   29. mar 2009 Ford Mustang er en i mine øjne en fin begynder bil.. Den er meget let at få reservelele til og så koster den heller ikke kassen..
    Jeg ville vælge noget mack1 fra omkring 1970.. Det syntes jeg er en rigtig fin amerikanner bil, der med stolthed kan kalde sig en rigtig amerikaner..

    Men kik dig godt for...


  • #5   29. mar 2009 til den pris kan man jo vælge men jeg er mest til de store dreng

  • #6   29. mar 2009 Jeg drømmer om en Dodge Charger 1968 R/T 440ci Machings numbres.

    MEN den har jeg ikke råd til ENDNU!

    Hvad er jeg til.... Damer... øh nej Jeg kan rigtig Muschel / luksury.

    Biler som Buick Riviera, Chevrolet Monte Carlo, Mercury cougar osv.

    Mustangs, Corvetter, Trans am og Cameroer, vil jeg ikke have da jeg syndes det er en meter vare når man er til træf, ikke fordi der noget i vejen med disse biler.

    Man kan jo også sige bilen til mig er en US-bil i perioden 1960-1979, med V8 motor 2 døres Coupe/harttop, baghjulstrukket med bucket seat og centerconsol og evt med manuel gear (ikke et most)

    Men kom dog med alle jeres gode råd/erfaringer med hvor bilen skal handles USA, Sverige eller Danmark.

    Hvad er nemmest at skrue i GM, Ford eller Mopar, for den sags skyd AMC.

    Hvad er umurlig at få fat i af dele og hvad er meter vare.

    Det er jo noget lort at man får købt en bil med smaret frontrude og de ikke fås mere.

    Kan i følge mig, eller er jeg krop umurlig at have med at gøre.

    Ps. det med prisen glem det lige et øjeblik og køb med nogle input. det ville bare være 10-4 gummi and.


  • #7   29. mar 2009 der tages forbehold for stave fejl.

  • #9   29. mar 2009 med et budget på 100k er det godt nok svært at finde noget rigtigt fint, for ikke at sige umuligt...alt er selvfølgelig relativt, men det eneste rigtige ville være at du selv finder ud af hvad deer tiltaler dig og gå efter det... find noget i dk eller sverige da du her har mulighed for selv at sparke til skidtet og kigge den efter om den lever op til dine forventninger...jeg har fået min drømmebil, men det var dyrt at nå drømmen...

  • #10   29. mar 2009 KOGERKONGEN =SSJ= .

    tak for info.

    den AMC i dit fotoalbum er den god kaner at starte med?


  • #12   29. mar 2009 køb dig en buick årg.64-72. og du vil ikke blive skuffet eller ubehagelig overrasket da det er en af de mest driftsikre veteran us biler og samtidig rimelig nem at skrue på og nem at få stumper til da det er en gm bil og mange dele er næsten de samme som chevy.og du er sikker på den kører hele sæsonen uden meget bøvl og skrueri i værkstedet mens de andre cruiser.mvh.

  • #13   29. mar 2009 min kommer til salg inden såååå længe, regner jeg med , men nok lidt over de 100.000 - kig forbi den any way, kan jo være du falder over en stak penge en dag smiley

    Hvis den ikke har interesse, vil jeg læne mig op ad kogerkongen.

    Mustang er HELT sikkert det billigste at holde kørende, men som du selv er inde på er der MANGE af dem, og det var lavet som en "ungdoms bil" den gang, en som de unge havde penge til, så derfor får du ikke den typiske luksus amerikanerbils følelse, mustang skal man købe fordi man kan li modellen og historien bag, mener jeg - men det er mit syn på sagen.

    Chevelle kunne være en idee da de også er til at få dele til.

    men uanset hvad du vælger. så kig dig godt omkring først, find den model DU kan li, og så spar sammen og køb den.
    du skriver du er mekaniker,. så er det jo et alternativ at købe et projekt og gå og renovere lidt selv, der kan i nogle tilfælde være lidt at spare.



  • #14   29. mar 2009 den behøves ikke være MINT condision.

    Nu ved vi nogen lunde hvad jeg skal kikke efter, men hvor salg den købes, danmark, Sverige, tyskland eller USA.

    hvordan har i fået jeres?


  • #15   29. mar 2009 Min er orginal dansk..

    Men skulle jeg købe igen, vil jeg nok hellere kikke på div udstillinger, da der altid er nogle gode til salg..

    tyskland syntes jeg er dyre med deres amerikanere, og sverige kan du kun få de kedelige til en rimelig pris.. De fine ligger i den helt dyre skala..

    Men skal man igang med et godt og let projkt, vil jeg kikke i USA.. Der kan du få en god og uspoleret bil der nok kun skal have lidt lak og evt ny beklædning i kabinen.. Men være sikker på det du køber der over.. For man kan jo ikke rende rundt om den og prøve den med mindre at man tager der over..


  • #16   29. mar 2009 ok tak for hjælpen, men er der nogen af jer der har oplevelser med dream maschines i varde.

  • #17   29. mar 2009 Har sku ikke rigtigt hørt noget om ham..

    Blev lige forælsket i den CHEVROLET IMPALLA SS SPORT COUPE
    Han har til salg..

    Ellers han sku nogle fine Buicker.


  • #18   29. mar 2009 har du kikket på smallblock eller hos grebart biler i ringsted der er måske noget for din smag til prisen.mvh.

  • #19   29. mar 2009 chevy H

    hvad er det for noget fis at skrive at buick er den mest driftsikre bil...??? den er hverken ringere eller bedre end andre....ej heller nemmere at skrue i eller at få dele til end andre...hvis du vil råde manden så hold dig til fakta...det andet er sgu da for useriøst


  • #20   30. mar 2009 hvis det er en Charger du drømmer om, så vil jeg foreslå at du køber noget som er i "familie" med sådan en. Altså en Dodge, Plymouth eller chrysler (du skal nok få lært at sige Mopar) for der bliver altid dele til overs og de er gode at have til næste bil. hvad der er bedst er op til den enkelte som har bilen. nogen vil have moderen andre vil have datteren og nogle vil have begge dele. Charger er i den dyre ende, hvis den skal være fra 68, men hvis du udvider søgeren lidt, så findes der også nogle fede charger modeller fra 72 og frem

  • #21   30. mar 2009 Spar op til den du drømmer om! Så langt er der sgu heller ikke til en 68 Charger. Det er da trods alt ikke en af de dyreste kummer på markedet.

  • #22   30. mar 2009 vil også sige at du kan finde en 1968 charger inden for rimlighedens grænser...
    om du skal købe den i DK eller andet steds, vil jeg dog gøre dig opmærksom på fordelene ved køb i DK-

    Du har mulighed for at komme og røre ved dyret, se den og gå den lidt efter i sømmene.
    den kan være dansk indregistreret, så skal der ikke bøvles med det.
    chancen for at blive snydt er trods alt mindre her frem for USA
    med mindre du har mulighed for at ta der over og finde den rette.

    min er taget hjem fra USA, men det var mere held end forstand at den ikke var rustet op, min kammerats magen til var dyrere og der var 10 gange mere rust i hans.

    Min drøm er en 1949 Mercury tagsænket og så ellers helt til jorden smiley

    prøv at tjek hvad sådan en koster i go stand, SÅ kan man snakke om dyr drøm. smiley



  • #23   30. mar 2009 ja jeg er skide uheldig jeg har stort set drømmen holdene men jeg har ikke råd til hverken at forsikre den eller køre i den smiley

  • #24   30. mar 2009 - Tic Tac'en -


    hva er det for en...???
    uheldig ved jeg ikke om man kan sige du er....du vidste det vel da du købte den, eller...???


  • #25   30. mar 2009 nu har jeg os kun haft usbiler i ca.20 år og altid fra gm uden problemer hverken med at få dele eller holde dem kørende en hel sæson uden stop.der for prøvede jeg at anbefale gm til begynderen da det er det jeg har gode erfaringer/fornøjelser med men andre usbiler ka måske være lige gode det har jeg bare ik set endnu.mvh.

  • #26   30. mar 2009 chevy H

    hvis du kun har haft biler fra gm hvor ved du så fra hvor ringe alle andre mærker er at holde kørende...??? Ja du har hørt om og set nogen, men det er der jo lige så mange eksempler på gm der er brækket ned ikk... At påstå at buick/gm er bedre biler, og nemmere at få reservedele til end andre, er og bliver noget vås...De er akkurat lige så nemme og holde kørende, holdbare, nemme at skrue i som ford og mopar...Sådan har det ihvertfald været på de gm, ford og moparbiler jeg har haft...


  • #27   30. mar 2009 så ka du jo råde en nybegynder udfra din erfaring det gjorde jeg.mvh.

  • #28   30. mar 2009 chevy H

    jamen det har jeg skam allerede gjort...men skriver det gerne igen...
    Jeg syntes det mest fornuftige vil være at finde en bil, eller model der tiltaler manden, og der samtidig ligger indenfor hans budget... Uanset om det er gm, ford eller mopar, er det ikke det store problem at få stumper, eller at holde den kørende...Og jeg vil anbefale at købe en bil fra eks sverige eller danmark da det er vigtigt selv at komme ud og røre ved bilen og se om den lever op til egne forventninger...usa, vil jeg klart råde til at holde fingrene fra, medmindre man selv rejser over og går bilen efter, eller får en med "danske øjne" til at gøre det, da amerikanernes syn på "no rust" ligger så fjernt fra vores syn på det, at man ikke drømmer om det...kender flere der har lært det på den hårde måde, mig selv inklusiv..


  • #29   30. mar 2009 dvs.du kender lidt til amerikansk pladearbejde med nyt udenpå gammelt det er så fedt at opdage når man tror man har fået en perfekt bil...mvh.

  • #30   30. mar 2009 Puha ja... Det har jeg sku også set skræk eksempler på :o(

  • #31   30. mar 2009 også her der var lagt ny bund i bagagerum dvs.ovenpå den gamle og så ellers silicone og popnitter og maling det var så prof udført.

  • #32   30. mar 2009
    chevy H


    ja jeg købte en 1969 ford galaxie cab for nogen år siden efter kun at have set billeder af den...det gør jeg så ALDRIG mere... den så fin ud på billeder, men havde fået den bedste mexicaner tur man kan tænke sig...var også en af grundende til at jeg rejste over og sparkede dæk til den røde hundjævel jeg har nu, inden jeg købte den...at man så får en helt ubeskrivelig køretur halvvejs gennem usa med ovenikøbet er jo kun et plus...nedcabbet hele vejen selvfølgelig... smiley


  • #33   30. mar 2009 michael K : Hvor må det have været en fed oplevelse.. Har du ikke billeder nok til at lave et godt fotoalbum med oplevelsen?

  • #34   30. mar 2009 =MB=S-SJ.DK= .
    det kan ikke beskrives...ride of my life...
    der er en del billeder under min profil...1969 dodge coronet r/t convertible...
    Ellers skrev jeg dagbog derovrefra med alt vi oplevede på godt og ondt, på en humoristisk måde...men den har du vel læst, eller hørt om...??? Ellers er der link under min bil til historien...Men den er LANG...så er du advaret..haha


  • #35   30. mar 2009 Du kommer da bare efter min SeVille Bjarne smiley

  • #36   31. mar 2009 http://www.blocket.se/vi/20898203.htm?ca=23_11_s

    denne her ser godt nok spændende ud til prisen...og den ligger indenfor budgettet...hvis den ikke er helt rustet væk, tror jeg sgu det ville være et godt køb..


  • #38   31. mar 2009 Tak Tak for i går så meget op i min lille begynder drøm.

    :-=Cawdy=-: aka Karsten N "KN Customs" . NEJ folk der i sådanne biler har kun råd til at handle i fakta, det er det eneste sted jeg set den, men kigger ned på søndag.


  • #39   3. apr 2009 Bare lige for at tilføje til dit spørgsmål..

    Har selv lig hentet i Sverige, primært pga af den lave kurs og så ellers som de andrer siger, du kan se føle høre bilen, før du beslutter dig.

    Det blev en Nova '71, 454 4 Speed, som ska have en kærlig hånd.

    Men find bilen du vil have(model og motor), beslut om hvilken stand i forhold til prisen og så ellers bare ud og lede.

    Hvis det måske skal være én fra nord Sverige, så er der mange gode transport firmaer, som leverer til en pæn pris. Men husk også udgifter med fly til at komme op og se den...

    Held og lykke og hold os gerne opdateret..


  • #40   3. apr 2009 Mangler lig et sidste tip.

    www.google.se , og nede under søgebaren kan du vælge at se google på svenska, så kan du nemlig vælge at søge kun på svenske sider, som med google.dk.

    Så bare søg på årgang og model og en masse kommer frem..


  • #41   3. apr 2009 ok tak for tippet, jeg har en god mavefornemelse om det skal være en Buick Riviera 1968-69.

    Men skal lige hvad messen bringer her i weekenden.

    Og så går den vilde Buick jagt.


Kommentér på:
Begynder Amerikaner HJÆLP!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce