{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.822 visninger | Oprettet:

Begynder Amerikaner HJÆLP!! DEL 2 {{forumTopicSubject}}

Nu er der gået lidt siden i sidst har høret fra mig ang mit køb af US-vogn.

Her er det jeg har fået tiden til at gå med side smiley

Jeg har siddet og kikket lidt de dirverse steder: Smallblock, dba, Bilbasen, blocket.se, ebay.com og .de og selvfølgelig de diverse sider med us-jern på:-)

Jeg har været også været ud og køre i en GTO fra 1968 og Blazer 6,2d fra ca. 1982.
Så jeg kunne få bekræftede min tanke om hvordan de køre sådan nogle us-biler.

En anden ting som overraskede mig var "let" styretøjte går png. af servo styringen, der til skal også siges at der var meget smalle forhjul på den.
Med den ide om rå kraft jeg havde, har jeg fået bekræftede.

Nu har jeg meget på www.blocket.se de sidste par dage.

Og jeg har fundet disse biler, jeg vil bede jer, selvfølglig hvis I har lyst til det.
I må meget gerne komme med jeres mening og kommentar om de vogne je har fundet her.

(Ingen sure opstød tak smiley


En Malibu fra 1979 . http://www.blocket.se/vastmanland/1979_chevrolet_malibu_classic_landau_22150166.htm?ca=11&w=3

En Ford LTD fra 1972.
http://www.blocket.se/jonkoping/Ford_ltd_1972_ev_byte_22573112.htm?ca=11&w=3

En Camaro LT 350 v8 fra 1977.
http://www.blocket.se/sodermanland/Camaro_LT_77_350_v8_22335689.htm?ca=11&w=3

En Camaro fra 1976.
http://www.blocket.se/vasternorrland/Chevrolet_Camaro_LT__76_21958865.htm?ca=11&w=3

En Olds fra 1969.
http://www.blocket.se/dalarna/Oldsmobile_Cutlas_1969_22641090.htm?ca=11&w=3

Vil også gerne høre fra folk som der har fået deres US-vogn fra USA, hvordan I har fået den til landet, den synet og indregisteret.

På forhånd tak for jeres tid.

MVH. Bjarne R


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Begynder Amerikaner HJÆLP!! DEL 2
  • #1   22. jul 2009 Min mening er at Malibuen er den billigste i anskaffelse og kunne være sjov med en gang maling og lidt ren rør at trutte i. Olds'n er klart den pæneste i mine øjne, men er nu heller ikke 70'er mand.
    Dog er det billigste at skrue på indvendigt, udvendigt og i motoren Chevy.

    Servo/hjælpestyrehus er lækkert og kører fantastisk.

    Lige nu er både US og Sverige oplagte valg grundet valutakurserne, dog er der nemmere adgang til at tage over og se på en evt. bil inden køb i Sverige - Med mindre du har privat jet smiley

    Håber du finder det du søger.

    P.s Det er jo dig der skal køre den, så tag den du føler mest for.


  • #2   22. jul 2009 Af den flok der ville jeg helt klart vælge den Oldsmobile, det er en rigtig fed slæde, der kører godt.

    Ligeledes er den veteran, hvilket gør det billigere at forsikre....

    Vil dog tilføje at du jo har valgt både flydere samt muskelbiler, og det første man skal gøre op med sig selv er nok hvad man hælder mest til ... ( eller købe en af hver ) smiley

    Jeg er personligt til begge dele alt efter hvilket humør jeg er i smiley

    Hvad angår fragt så er der jo flere muligheder, men jeg ville snakke med www.Shipping.dk dem har jeg gode erfaringer med, og de er nemme at snakke med .....

    Skulle du have flere spørgsmål, er du velkommen til at skrive i pb ...

    Cheers & Regards
    Mike Glenn Andersen


  • #3   22. jul 2009 har en ide om at lave en sleeper af en 70'er vogn.

    Grunder til jer skriver dette forum at jeg gerne vil have nogle af jeres tips og tricks når man skal købe en usa vogn.

    F.eks havde jeg jo glemt at regringen have laver brændforbrug+alder afgift, som man vil opleve på vogne som ikke er 35år endnu.

    Mange tak for jeres tid og gode råd.

    Bare rolig valget af bil står jeg helt selv for, men min smag er meget bred.

    Man kan godt sige mine bil-køb kan kaldes "gemmentænkte-impulskøb" he he....


  • #4   24. jul 2009 Hvis ik du tager Malibuen så gør jeg sku som hverdagsvogn og ha sådan en igen smiley
    Og prisen er jopå sølle 15.000dkr så en evt afgift sku være til at ha med oveni også..

    Men det er jo MEGET forskellige biler du har fundet der,og ligeledes med priserne.
    Skal den stå pæn og original og ik være som det alle andre har ligesom din p1er så vil jeg foreslå dig den røde originale Camaro, LTDereneller Oldsen pga det er sjældent sete biler i den standog udførelse/originalitet.

    Malibuen vil derimod være perfekt som enten hverdagsvogn eller blot bil nr.2


  • #5   24. jul 2009 Ja jeg sidder sgu osse og er blevet lidt lun på den Malibu hehe

  • #6   24. jul 2009 ja den kunne bliver den perfekte sleeper, men jeg må godt nok inrømme at jeg bliver mere og mere lun på den sorte camaro fra 1977.

  • #7   25. jul 2009 Bjarne R:
    Hvis det skal være et modstykke og ikke en restaurering/bevaringsom din P1er men du vil du vil ud og lyde somenfiskekutter i tomgang og rykke lakridser som i amerikanske film, såvil jeg også sætte mine penge ¨på den sorte Camaro da den ik er for fintil at "splitte ad" med at peppe den op og gøre den lidt mere sporty smiley


  • #8   25. jul 2009 Der ramte du hoved på sømmet, Min plan med min kommede amrikanerbil er at den skal havde lidt a la morfar look udenpå, men helt flad motorhjelm og ingen spoiler bag og et på stålfælge på.
    og under idyliske yder, skal være spær i bagtøjet, manual gear med dobbeltpladet kobling, v8 motor med tre store kaburatore.
    Spjælhus så man kan lukke røgen uden om lydpotterne osv.....

    Der tro jeg nemlig at den sorte camaro ville være et godt basic for, og så er jeg helt vil med den røde stofkabine den, den skulle nok lige have er andet rat.

    Kan du følge mig


  • #9   27. jul 2009 Bjarne:
    For at lave den "sleeper" så ka du jo kigge lidt på min Caprice i stilen smiley
    Der ville Malibuen jo være fin.
    Camaroen forventer folk jo den ka flyve over vandhuller med politiet i hælene og gemme sig under en 18wheeler smiley
    Ellers sku det være den røde som står helt morfar og den så bare lige siger 700hk på baghjulene DET ku være fedt smiley


  • #10   27. jul 2009 He he ja 10-4 snow-man, men du har nok ret i at det skal være en to-dørs malibu eller caprice.

    Min drøm om er 60'er coupe må vente til jeg kan få råd til den rigtig gerne vil have (you know), så kunne man jo hygge sig med en sleeper imens he he....

    Var lige for første gang inden og kigge på summit racing hjemmeside, og når vi snakker sleeper, så kan ikke finde den udgave af Car Carf eller Popula HotRoding how de har den store artikel om kobling og transmision.
    Du skulle aldrig kunne huske hvilket nummer der var i?


  • #11   28. jul 2009 F.U.B.A.R ^


    Øhhh.. muskelbiler ????


  • #12   13. aug 2009 Bjarne:
    Hvor lang tid siden er det den artikel var der?


  • #13   13. aug 2009 du behøver ikke og lede brugte ca. to timer på at finde i min store bladsamling har fundet den, det vsr fordi jeg skulle se hvilken producent der lavede dobbelt-pladet koblinger, fodi det næsten den enste holdbare at kunne trække 750+ hk ud på baghjulede og ikke skulle skifte lamel hver halve år.

    men jeg har sat mig en deadline til den 11-07-10 nemlig min fødelsedag næste år, og inden den dag, skal der være et styk us-jern i mine hænder.

    Venter nok til I har haft messe til efteråret, lige for at se hvordan marked har udviklet sig.


Kommentér på:
Begynder Amerikaner HJÆLP!! DEL 2

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce