{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Voks... Hvornår?
  • #1   1. jul 2009 Hej Danny.
    Brug en voks med et højt indhold af carnaubavoks
    .
    Alle ved jeg sælger Poorboys og derfor synes jeg naturlighvis deres er rigtigt god, du kan den her:
    http://shop.bilvask.nu/product/54/nattys-limited-edition-bilvoks/

Hvilken voks man er til er sgu en personlig ting.
    Nogle er glade for dodo juice, nogle for megs, nogle for autoglyms, nogle for chemical guys.. nogle hader voks hele vejen rundt.;)

Jeg kan personligt rigtigt godt lide både glym + poorboys.

Der er endnu engang nogle der slet ikke bryder sig om at vokse ovenpå en forsegling, og så er der nogen der mener under 3 lag er at snyde smiley

Prøv dig evt. frem.. vigtighed for mig er, let at påføre, let at tørre af, lang holdbarhed.

Mic fra www.bilvask.nu

• #2   1. jul 2009 Canauba voks er SUPER, men vi må bare erkende at de syntetiske vokse holderlængere.. og de kan godt fås UDEN silikone!!!

Jeg ville vælge en syntetisk,såfremt du ikke ofte gider og putte voks på.. Er du en flittig pudser ville jeg stadig starte med et lag syntetisk (polymer) og efter hærdning give den et lag canauba,,,
    '
    Mvh
    Anders
    www.klarbil.nu

• #3   1. jul 2009 Anders S
    Syntetiske vokse er det ikke det man i gængse termer kalder forsegler?

Derudover vil jeg sige jeg vil gøre ligesom Anders anbefaler.. Den syntetiske da den giver størst beskyttelse, og derefter den rigtige voks med carnuaba..

Og hvornår.. Du kan nemt se når din forsegling eller voks ikke virker mere.. Jeg har glemt det danske term (da jeg mest er på engelske sider) men den skal sheet'e.. Den danner små regndråber på lakken som er forsaget af overfladespænding som voks eller forsegler giver.. Ledte efter et billede jeg mente Ebbe havde men kan ikke finde det mere.. Når din bil ikke længere gør det så er din voks og/eller forsegler nedbrudt og dermed ligeledes din beskyttelse af lakken..
    Alt efter hvor ofte du vasker og ordner din bil er som regel forskelligt alt efter temperament og det føre man kører i..
    Men som tommelfingerregel ville jeg sige du sagtens ku klare det hver gang den har fået en vask.. Så den ren og du beskytter den bare igen..

Og husk vedligeholdelse bliver kun nemmere med sådan en tur engang imellem for skidt etc. vil nemmere komme af, og så påfører du et nyt lag og så vedligeholder du blot beskyttelsen og resultatet..

• #4   1. jul 2009 Ababababab! Pas nu på med at påføre voks uden brug af fx Clay. Alm vask fjerner ikke pollen og luftforurening. Hvis dette blir indkapslet under en voks gir det bare ro til at æde sig ned i lakken.

Jeg råder aldrig nogen til at benytte voks medmindre lakken netop er poleret op, skal man ha en hurtig show shine, så er clay nødvendigt og så ville jeg vælge en sprayvoks der holder 5-7 vaske. Den kan ikke indekapsle skidt i overfladen.

• #5   1. jul 2009 Jeg havde også regnet med en carnauba voks.
    Men mit spørgsmål gik mere på om det var nødvendigt eller kunne anbefales, at jeg gav bilen en gangs voks nu? Eller er det for tidligt? Bilen blev poleret for en uge siden.
    Og hvis ja, kan man godt claye ovenpå en lakforsegling uden den tager skade eller fjerner den?

• #6   1. jul 2009 Christina J
    Det rigtigt, men da manden skriver han har fået den poleret for en uge siden ville jeg mene han burde være godt med og ikke behøve koncentrere sig om det lige med det samme..

• #7   2. jul 2009 The Beast - har du set en lak efter bare få timer i nærheden af træer der afgiver meget pollen? Eller parkeret i et industrikvarter? Eller efter 30min på motorvej?

En lak kan sagtens blive snasket til på få dage, så man bør aldrig påføre voks eller lign på en ikke forberedt bund.

• #8   3. jul 2009 Christina J
    Jeg har selv haft selvsamme problemer tidligere så ja jeg kender det godt.. Men efter jeg har haft givet min synes jeg ikke jeg oplever problemer med det ætser sig ind så længe man ikke lader den stå nogle dage med det i solen for så ætser det sig igennem.. Men hvis man bare er klar så synes jeg ikke det har givet mig problemer hvis den er godt forbehandlet med forsegler og en fin voks..

• #9   22. jun 2013 Normalt når man har poleret bilen og givet forsegler kan du lægge voks på efter kort tid, faktisk helst samme dag. Men hvis du vasker bilen med en voksfri og ph neutral shampoo skulle den kunne være klar til et par lag voks. voksen fungerer som slidlag ovenpå forsegleren, så en omgang voks efter hver eller hver anden vask holder din forsegler intakt.

Jeg bruger selv optimum produkter og du kan med fordel give den en omgang optimum spray voks, den er super nem, hurtig og giver et wet look, du kan endda påføre den på hele bilen, også lister og sideruder, skal kun sprayes på og fordeles tørres over med en klud, ingen efter polering...

Skriv mig endelig en pb for mere info.

Kommentér på:
Voks... Hvornår?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce