{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd søges :)
  • #1   28. sep 2009 Det er helt sikkert en lækker bil, men husk lige følgende.

    Vægtafgiften er HØJ.
    Motoren er måske for lille til den bil.
    RUST.
    Kan være meget dyr i drift og reparationer, hvis man ikke selv er en haj.

    Passer km-tallet?


  • #2   29. sep 2009 Sådan en W140 er en af de bedste biler der nogensinde er bygget. Der er virkelig ikke sparet nogen steder i sådan en! Hvis den har fuld service bog, nogenlunde km stand og ikke skiftet ejere 10 gange har du en bil du kan køre i til verdens ende. Men... De er sindsygt dyre at reparere på hvis noget af elektronikken svigter. Og som de andre siger er vægtafgiften også ret høj

  • #3   29. sep 2009 "Dyre at reparere". Der var en dansk gut som havde sådan en som tog over til Sverige for at få fixet sin bil, for han kunne få fixet hele bilen for under halv pris i sverige hos mercedes. Så det er bare om at være lidt snu.

  • #4   29. sep 2009 Hvad ligger vægtafgiften da på ?

  • #5   29. sep 2009 På de S-klasser med 350 turbodielsel motoren i, kan kæden til oliepumpen springe, det er træls, det skal nok også lige med i overvejelserne...

  • #6   1. okt 2009 Nåh men forhandleren solgte til en anden, så det var ikke den jeg skulle have.

    Bliver desværre nødt til at gå af med min Mercer, da jeg skal have mere pendler økonomisk bil. Findes der ældre Mercedes modeller, som ikke har rust problemer eller andre problemer, som går langt på literen og lav vægtafgift (Under 7k om året) som jeg burde kikke på istedet for at skulle køre rundt i en 1,4 HDI ?


  • #7   1. okt 2009 Hvad har ud tænkt dig at lade din gå for?

  • #8   1. okt 2009 Hvis du er til nostalgi, så måske en W123'er smiley

  • #9   2. okt 2009 Den kommer til Mercedes på tirsdag og får skiftet bremsevæske, olie og oliefilter og får lavet en 35 punkts gennemgang. Så må jeg se hvad den siger og sætte prisen udfra det. Men forhandler byttepris ligger på 85k - 90k og umiddelbart ville den komme til salg for 100k. Havde det ikke været "finanskrise" ville den blive sat til 135k.

    Men måske en Mercedes 200 D 2,0 ..... bor i nærheden af TH Classic som importere Ældre Mercedes modeller fra Tyskland. Han vil godt tage min i bytte.


  • #10   6. okt 2009 Lige newtop denne W140 er som mange siger en af de bedste benzer bygget nogen sinde sidestillet med W124eren.

    Og så lige til den allervigtigste part i dit motor valg.

    Ligeprecis denne diesel maskine er mercedes værste motor bygget den gang, den skal anses for at være en tunet diesel motor som ikke har noget nær den samme holdbarhed eller driftsstabilitet.

    Grunden herfor ligger i at motoren nemlig "blot" er en opboret 300TD maskine.
    Og for at nævne de væsentligste karaktere for det uhyggelige hurtige slid denne motor ervherver sig over kort tid, så kan nævnes, usædvaneligt stort olieforbrug som den første fase, årsagen til dette skyldes som regel når vi snakker om over 1L/1000 Km. knækkede stempel ringe, bøjede plejlestænger ovalitet på cyl Nr.1
    En nærm,ere undersøgelse af denne motor viser at plejle stængerne faktisk er for svage til den øgede slaglængde og de større stempler.
    Men hvorfor det ofte kun ses på Cyl. Nr 1 kan i de flestes øjne kun udmunde i en konstruktionsfejl og trods der har været flere ændringer undervej på motoren har det aldrig ændret på at de slides meget hurtigt op.
    Det er ikke utænkeligt at dem være slidt efter blot 150.000 Km. og Mercedes har faktisk (Starmark) lavet nogle af dem på garantien.

    Og det er noget sluder at den er for svag til den rigtig nok store tunge bil, der er rigelig med bund i maskinen til at trække den store bil, men det ligger ogs ålige på grænsen og dermed også grunden til at så mange køre maskinerne oftere med fuld gas og når vi snakker om at pine en motor som ellerede er tunet i forvejen, ja så skal man ikke gange og dividere ret meget før det giver mening at denne motor bare ikke holder lige som alle de andre.

    Men det er uden tvivl en af de fedeste motore ellers i øvrigt når vi snakker diesel.

    jeg havde dog helt sikkert købt en S320 i stedet V6 modellen og ikke R6 modellen.

    Så har man en rigtig fornuftig W140er men har man råd så er den eneste rigtige altså en S500, hold jer fra S600 den er ikke sjov at have med at gøre heller og faktisk er 500eren en meget bedre motor og holder også langt bedre end V12eren.


  • #11   6. okt 2009 Bare læs denne tråd, her har man samlet en masse informationer om lige denne dejlige motor smiley

    http://www.mbz.org/info/complaints/350SD/


  • #12   7. okt 2009 Godt nok også lækker sådanne en S500, men det må blive når børnene er flyttet hjemmefra, lige nu er der en mere på vej.

    Så konklusionen lige PT er at vi nok leder efter en Mercedes Vito eller V220 ..... Nogle gode råd omkring valg af "bus", nogle modeller der er bedre end andre, motor, gear osv ?


  • #13   7. okt 2009 Kan klart anbefale dig en 7 personers W124er i stedet.

    De kan jo fåes som T model altså stationcar med 2 ekstra sæder bagi hvor bagerummet er.

    Elelrs så har jeg da et endnu bedre bud, hva med en 8 personers som kan køres på alm. kørekort.

    Kik i min profil, der er en rigtig stor børnefamilie bil med 6 døre og den skal faktisk sættes til salg snart, grundet alt for mange biler i stalden :o)


  • #14   7. okt 2009 Ja det er en lækker bil, har set den et par gange på min vej til og fra arbejde. Men får nok ikke konen med på den før ungerne er lidt større, da vi har behov for bagagerumsplads til tvillingebarnevogn og hundebure.

    Har lidt lur på en bytter med en Mercedes Vito 110 2,3 TD.


  • #15   7. okt 2009 Hvis du overvejer Vito/V-klasse, så kig efter rust og lyt efter motor gang,...

  • #16   8. okt 2009 Bagerummet på sådan en lang model er faktisk større fordi tanken som på en Stationcar ikke ligger bag bagsædet med ligger under bilen.
    Så du mangler ikke plads til en tvillinge barnevogn, men ok med hundebure så er det nok en anden snak.
    Men så kan du montere en tag reling og montere hundeburene der, der skulle nok kunne blive til en hel del med det lange tag :o) og så har hundene frisk luft samtdig :o) hihi

    Min erfaring med Vito/V klassen er også at man virkelig skal være på udkik efter rust, rust og så igen rust. og nogle siger gearkasse/skiftet hvis den har manuelt.


  • #17   8. okt 2009 Diesel pumpen kan være slidt sådan at den "skraller" rigtig meget op til ca 2000 omdr, hvis den gør det, så er det bagerste leje i pumpen færdig, en ny pumpe koster ca 4500 i ombytning original ved Mercedes.. Og se efter blå/hvid røg i udstødningen, toppakningen kan gå til så den lukker olietryk ind i cyl. 1.. Tja når vi er i gang, så lyt erfter trækaksler når du drejer, de har det med at gå til..

Kommentér på:
Gode råd søges :)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce