1.364 visninger
|
Oprettet:
Gode råd søges :) {{forumTopicSubject}}
Jeg går og overvejer at bytte min Mercedes til en Mercedes S350 3.5 Turbo fra 1993 kørt 144.000 km, er der nogle ting jeg skal være opmærksom på ?
Gode ting som dårlige ?
aug 2006
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 629 Svar: 758
Vægtafgiften er HØJ.
Motoren er måske for lille til den bil.
RUST.
Kan være meget dyr i drift og reparationer, hvis man ikke selv er en haj.
Passer km-tallet?
jun 2004
Følger: 56 Følgere: 55 Biler: 5 Emner: 28 Svar: 921
okt 2005
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 84 Svar: 586
aug 2004
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 5 Emner: 13 Svar: 38
maj 2005
Følger: 32 Følgere: 30 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 60
aug 2004
Bliver desværre nødt til at gå af med min Mercer, da jeg skal have mere pendler økonomisk bil. Findes der ældre Mercedes modeller, som ikke har rust problemer eller andre problemer, som går langt på literen og lav vægtafgift (Under 7k om året) som jeg burde kikke på istedet for at skulle køre rundt i en 1,4 HDI ?
okt 2005
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 84 Svar: 586
aug 2006
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 629 Svar: 758
aug 2004
Men måske en Mercedes 200 D 2,0 ..... bor i nærheden af TH Classic som importere Ældre Mercedes modeller fra Tyskland. Han vil godt tage min i bytte.
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Og så lige til den allervigtigste part i dit motor valg.
Ligeprecis denne diesel maskine er mercedes værste motor bygget den gang, den skal anses for at være en tunet diesel motor som ikke har noget nær den samme holdbarhed eller driftsstabilitet.
Grunden herfor ligger i at motoren nemlig "blot" er en opboret 300TD maskine.
Og for at nævne de væsentligste karaktere for det uhyggelige hurtige slid denne motor ervherver sig over kort tid, så kan nævnes, usædvaneligt stort olieforbrug som den første fase, årsagen til dette skyldes som regel når vi snakker om over 1L/1000 Km. knækkede stempel ringe, bøjede plejlestænger ovalitet på cyl Nr.1
En nærm,ere undersøgelse af denne motor viser at plejle stængerne faktisk er for svage til den øgede slaglængde og de større stempler.
Men hvorfor det ofte kun ses på Cyl. Nr 1 kan i de flestes øjne kun udmunde i en konstruktionsfejl og trods der har været flere ændringer undervej på motoren har det aldrig ændret på at de slides meget hurtigt op.
Det er ikke utænkeligt at dem være slidt efter blot 150.000 Km. og Mercedes har faktisk (Starmark) lavet nogle af dem på garantien.
Og det er noget sluder at den er for svag til den rigtig nok store tunge bil, der er rigelig med bund i maskinen til at trække den store bil, men det ligger ogs ålige på grænsen og dermed også grunden til at så mange køre maskinerne oftere med fuld gas og når vi snakker om at pine en motor som ellerede er tunet i forvejen, ja så skal man ikke gange og dividere ret meget før det giver mening at denne motor bare ikke holder lige som alle de andre.
Men det er uden tvivl en af de fedeste motore ellers i øvrigt når vi snakker diesel.
jeg havde dog helt sikkert købt en S320 i stedet V6 modellen og ikke R6 modellen.
Så har man en rigtig fornuftig W140er men har man råd så er den eneste rigtige altså en S500, hold jer fra S600 den er ikke sjov at have med at gøre heller og faktisk er 500eren en meget bedre motor og holder også langt bedre end V12eren.
jun 2004
http://www.mbz.org/info/complaints/350SD/
aug 2004
Så konklusionen lige PT er at vi nok leder efter en Mercedes Vito eller V220 ..... Nogle gode råd omkring valg af "bus", nogle modeller der er bedre end andre, motor, gear osv ?
jun 2004
De kan jo fåes som T model altså stationcar med 2 ekstra sæder bagi hvor bagerummet er.
Elelrs så har jeg da et endnu bedre bud, hva med en 8 personers som kan køres på alm. kørekort.
Kik i min profil, der er en rigtig stor børnefamilie bil med 6 døre og den skal faktisk sættes til salg snart, grundet alt for mange biler i stalden :o)
aug 2004
Har lidt lur på en bytter med en Mercedes Vito 110 2,3 TD.
maj 2005
jun 2004
Så du mangler ikke plads til en tvillinge barnevogn, men ok med hundebure så er det nok en anden snak.
Men så kan du montere en tag reling og montere hundeburene der, der skulle nok kunne blive til en hel del med det lange tag :o) og så har hundene frisk luft samtdig :o) hihi
Min erfaring med Vito/V klassen er også at man virkelig skal være på udkik efter rust, rust og så igen rust. og nogle siger gearkasse/skiftet hvis den har manuelt.
maj 2005
Gode råd søges :)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside