Holde på Varmen {{forumTopicSubject}}
Nu har langt om længe fået fundet og købt min køre 2.3 20V (7a 170hk) Quattro, Coupé
Da jeg hentede den lagde jeg godt mærke til at den havede problemer med at holde på varmen på motorvejen og den lå lige på omk 95 når blæseren starter.
Problemet er, at på motorvejen falder den helt ned i 50/60 grader, hvis man køre de 140, hvis man holder sig på de 110 en smule højer omk de 70 grader.
Da jeg kom hjem var jeg jo ikke i tvivl om den lige skulle have en ny termostat, så det fik den, men underlidt nok hjalp det ikke noget
Og efter det er blevet koldt om morgenen er det slet ik blevet bedre.
Skal siges der kommer varme i bilen, væsken er lige blevet skiftet og systemet udluftet begge steder.
Næste operation er dog tandrem, vandpumpe og ventilløfter, og så får den nogle nye vand temp. sensor.
Men tror i det er der fejlen ligger?
Min har 2 køler montert orginalt, den der står ved siden af motoreren og en lille en foran tandrems dækslet.
Eller er gode ideer velkommen
dec 2005
Følger: 59 Følgere: 59 Biler: 15 Emner: 41 Svar: 341
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.862
Plejer nu ikke have problemer med dem, men en gang skal da være den første, nogle kendte problemer der da ?
dec 2005
Følger: 59 Følgere: 59 Biler: 15 Emner: 41 Svar: 341
Køb en original så er dit problem garanteret løst.
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 4 Emner: 62 Svar: 440
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.862
Tror lige jeg skifter diverse vand temp føler, og ser om det hjælper.
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 4 Emner: 62 Svar: 440
Ellers tag et multimeter og se om modstanden på vandtemp. føler variere modstanden når den varmes op..
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.862
Det er faktisk lidt bøvlet at lufte dem ud.
Åbner den i køleren, og fylder i indtil den er fyldt, derefter, starter jeg bilen, uden låget, lader den blive driftvarm, og så smider jeg låget på, for uden låget kan du ikke udlufte den i slangen til varme app.
Når det så er udluftet, lufter jeg så køleren ud igen, da der åbenbart så også gemmer sig lidt luft der.
Temp følerne er så billige, det er hurtig og nemmer at skifte dem, i stedet for at slås med at udmåle
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 4 Emner: 62 Svar: 440
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 4 Emner: 62 Svar: 440
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 4 Emner: 62 Svar: 440
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.862
Det underlige er bare, at her, bliver den så meget kold, en smule ville ikke undre mig, men det her, gør faktsk langture umulige.
En sjov side note, er at min (også en B3 Coupe) 2.8 V6'er gør precis det samme, og de er købt i hver sin ende af danmark, inden for samme uge
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 4 Emner: 62 Svar: 440
Sys også 70 som max er meget lidt. Og alle skjolde til luftguide er der top/sider osv..
Og din olietemp er ok ik?
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.862
Holde på Varmen
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside