1.131 visninger
|
Oprettet:
Mapping {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har tænkt mig at købe et Milltek udstødningssystem, det resonerede, manifold, luftfilter m.m.
Jeg er dog i tvivl om hvordan man skal få justeret sin motorstyring. Kan dette ordnes selv? Altså kan man selv gøre dette med f.eks. Dreamscience?
Jeg er ikke så meget for at købe et "færdigt map" men vil hellere kunne justere selv. Kan dette lade sig gøre med Dreamscience eller lignende?
På forhånd tak
Niels
jan 2006
Følger: 63 Følgere: 64 Biler: 5 Emner: 27 Svar: 312
Kan man mappe med en Dreamscience? Desuden kan man måle blandingen på rullefelt, og justere den ind der.
Mvh Niels
aug 2006
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 2 Svar: 176
jan 2006
Følger: 63 Følgere: 64 Biler: 5 Emner: 27 Svar: 312
Morten, den kørt 175.000 med det filter?
Niels
aug 2006
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 2 Svar: 176
jan 2006
Følger: 63 Følgere: 64 Biler: 5 Emner: 27 Svar: 312
aug 2006
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 2 Svar: 176
jan 2006
Følger: 63 Følgere: 64 Biler: 5 Emner: 27 Svar: 312
jan 2006
Følger: 63 Følgere: 64 Biler: 5 Emner: 27 Svar: 312
Jeg tvivler på man vinder fra 165-175 hk alene ved hårdere tænding. Er sikker på det er fordi man opnår et bedre blandingsforhold... Hvis den mapping altså overhovedet dur. Jeg ville helst mappe den ind ud fra standard map, dog med lidt modificeringer så blanding og tænding bare spiller.
maj 2004
Følger: 51 Følgere: 51 Biler: 8 Emner: 17 Svar: 292
Decat+catback+k&n = 163 hk
Decat+catback+k&n+ map = 168 hk
4-1+decat+catback+k&n+map = 173 hk
4-1+decat+catback+k&n+cosworth 200 knaster+ map = 188 hk
Så kan man se hvad der kan betale sig.
jan 2006
Følger: 63 Følgere: 64 Biler: 5 Emner: 27 Svar: 312
Hvilket map har du så anvendt, Kenneth? Et fra Pumaspeed, eller et fra ham Karsten Kjeldsen, som ikke tager sin telefon når man ringer?
Mvh Niels
maj 2004
Følger: 51 Følgere: 51 Biler: 8 Emner: 17 Svar: 292
jan 2006
Følger: 63 Følgere: 64 Biler: 5 Emner: 27 Svar: 312
maj 2004
Følger: 51 Følgere: 51 Biler: 8 Emner: 17 Svar: 292
jan 2006
Følger: 63 Følgere: 64 Biler: 5 Emner: 27 Svar: 312
maj 2004
Følger: 51 Følgere: 51 Biler: 8 Emner: 17 Svar: 292
jan 2006
Følger: 63 Følgere: 64 Biler: 5 Emner: 27 Svar: 312
Hvordan er den til hverdagskørsel med de knastaksler? Og mht syn? Men det har du jo ikke været til endnu når bilen er så ny,
maj 2004
Følger: 51 Følgere: 51 Biler: 8 Emner: 17 Svar: 292
jan 2006
Følger: 63 Følgere: 64 Biler: 5 Emner: 27 Svar: 312
Er det nemt af have med knastskift at gøre, eller er det en stor mundfuld? Kan det bare ordnes oppefra gennem ventildæksel?
Godt nok har den jo 150 hk standard, men synes sgu den taber pusten lidt når man er oppe omkring 160-170 km/h. Men det er måske fordi jeg er vant til at Audien trækker meget bedre ved de hastigheder. Er meget spændt på at se hvad der sker med udstødning og indsugning.
maj 2004
Følger: 51 Følgere: 51 Biler: 8 Emner: 17 Svar: 292
jan 2006
Følger: 63 Følgere: 64 Biler: 5 Emner: 27 Svar: 312
Men skal der ikke også schimses en del? Og er de med faste eller justerbare knasthjul?
maj 2004
Følger: 51 Følgere: 51 Biler: 8 Emner: 17 Svar: 292
jan 2006
Følger: 63 Følgere: 64 Biler: 5 Emner: 27 Svar: 312
Jaa, gearkassen skal løsnes fra motorblokken, får så at skubbe det hele en 5-10 millimeter til siden, så man kan få pakket tæt igen når man samler med noget Ford silikone pakning. Flydende sort silikonestads i tube. Men sikke et afrensearbejde. Er ret perfektionistisk, så bundkar tog 1½ time, og motorblok mindst det samme. Der skulle der så bare renses af under motoren. Trætter sgu lidt i armene, men det gik.
maj 2004
Følger: 51 Følgere: 51 Biler: 8 Emner: 17 Svar: 292
Har også brugt ford's egne paknings stads, og mit er 100 % tæt selvom min gearkasse ikke er blevet løsnet, så om det er strænt nødvendigt har jeg min tvivl om:-) Men kan da lige tjekke det efter når jeg skal have boksen af i løbet af vinteren..
jan 2006
Følger: 63 Følgere: 64 Biler: 5 Emner: 27 Svar: 312
maj 2004
Følger: 51 Følgere: 51 Biler: 8 Emner: 17 Svar: 292
jan 2006
Følger: 63 Følgere: 64 Biler: 5 Emner: 27 Svar: 312
Nå, men jeg har i hvert fald bestilt GGR filterkit, 4-1, katalysator, resoneret milltek, KW gevind, fuldt silikoneslangekit, og så må vi se om ikke der skal knastaksler og en justering i inden længe.
maj 2004
Følger: 51 Følgere: 51 Biler: 8 Emner: 17 Svar: 292
jan 2006
Følger: 63 Følgere: 64 Biler: 5 Emner: 27 Svar: 312
jan 2006
Følger: 63 Følgere: 64 Biler: 5 Emner: 27 Svar: 312
maj 2004
Følger: 51 Følgere: 51 Biler: 8 Emner: 17 Svar: 292
jan 2006
Følger: 63 Følgere: 64 Biler: 5 Emner: 27 Svar: 312
Jeg har bestilt KW'en og har store forventninger til den. Kan godt li at kunne justere.
maj 2004
Følger: 51 Følgere: 51 Biler: 8 Emner: 17 Svar: 292
jan 2006
Følger: 63 Følgere: 64 Biler: 5 Emner: 27 Svar: 312
Mapping
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside