{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mercedes-benz
  • #1   16. jan 2010 kommer de med en ny...???

  • #2   16. jan 2010 ja talte med mercedes i odense og de siger der er lavet en ny med helt nyt design og nyt førrehus men de viste ik hvornår i 2010 den bliver larenceret

  • #3   16. jan 2010 nå så er der ikke engang billeder endnu???

  • #4   16. jan 2010 nej desværre, kunne være nogen viste noget.. er nemlig ret spændt på at se hva de nu har fundet på

  • #5   16. jan 2010 hmmm...hvis ikke engang der er blevet lækket billeder fra mercedes endnu tror jeg sgu ikke den kommer i år...

  • #6   16. jan 2010 nej de snakkede noget om at den blev en del forsinket

  • #7   16. jan 2010 okay...blir spændende at se....

    gad vide om scania snart kommer med noget nyt istedet for det oldgamle dværg førerhus de kalder for deres topmodel...


  • #8   16. jan 2010 hehe ved ikk, de har da ændret lidt på den nye, som seng osv. men scania og volvo kunne lære meget af daf.

  • #9   16. jan 2010 ja de har ændret lidt ved at gøre sengen mindre...Vorherrebevares...Det ER sgu da en parodi...Ja og volvo med for den sags skyld...

  • #10   16. jan 2010 mener da på scaniaen den nye kan man trække den ud så den blev 90 mm bredere eller er det bare mig

  • #11   16. jan 2010 kan godt ske man kan det...så sædet skal køres helt frem...det er osse fedt når man skal ud og pisse klokken 3 om natten...arj, tiden er bare løbet fra de skod biler...der skal puttes mere og mere elektronik i, og det går kun ud over én ting...nemlig pladsen...

  • #12   16. jan 2010 ja eller man kan sige scania og volvo kunne da bruge den plads de nu kunne til at få et stort rummeligt førrehussom daf mercedes og nu også man gør, ved ik hvorfor de ikk gør det.

  • #13   16. jan 2010 rent faktisk er volvos nuværende førerhus 17 år gammelt, og scanias 15....det er sgu da skræmmende at tænke på egentlig...

    og ja du har ret...Selv MAN er blevet scania og volvo overlegen...Hva fanden sker der...


  • #14   16. jan 2010 det jo det. tænk på om 10år hvordan lastbilerne så ser ud

  • #15   16. jan 2010 ja scania og volvo har nok erstattet lidt plastic med lidt andet plastic, og puttet så meget elektronik i hytten der kun er plads til en hængekøje....
    Hahahaha

    Nå vil hoppe i høkassen...nat nat


  • #16   16. jan 2010 Hør nu her drenge, hvis i fulgte lidt med, så ville i vide, at Scania lige har lanceret et facelift af R serien, med forbedret aerodynamik og forbedret indretning der bla. giver mulighed for en bredere underste køje.

    At I mener MAN er Scania overlegen må bero på uvidenhed! Tror jeg!


  • #17   16. jan 2010 morten...

    syntes det er rigtig flot de har opdateret et udueligt førerhus til håbløst...Virkeligt noget de får +++++++ for...Jubelen vil ingen ende tage.. Nu er du jo så smal over skuldrene at du ikke har brug for andet end en size smaaaallll, men os der er i mande størrelse vil gerne have en seng vi kan vende os i...

    At du forsvarer den lortehytte må bero på uvidenhed! Tror jeg!


  • #18   16. jan 2010 morten s

    yes det korrekt at scania har lanceret en facelift model.

    hehe du så klog morten smiley hvis det er michaels mening så er det jo det. har du tit ondt i røven over folk har deres meninger om tingene?


  • #19   16. jan 2010 ronni....
    NEMMERLIG...!!!!

    Bare gi ham tørt på...den sjuft... smiley


  • #20   16. jan 2010 Michael / Ronni


    LooooooL.

    Til forskel fra i hvert fald Michael, så har jeg da boet i en R model! Mon ikke det giver et vis grundlag for bedømmelsen - Det tror jeg.

    Og Ronnis, stik du bare piben ind, folk må ha alle de meninger de har lyst til, men et godt udgangspunkt er at ha praktisk erfaring med det man kritiserer!


  • #21   16. jan 2010 michael yep det rigtig at folk må have alle de menginer de ville, men der ingen grund til at gøre nar af fok, det havde du jo ik behøvet, jeg troed du var den voksne her inde.

    har også boet i en R serie og jo jo er helt med på snakken, nu jeg den lidt mindre af bygning så jeg klager ikk rigtig over scanias førrehus, siger kun at de kunne gøre den bedre ved at udnytte pladsen rigtig som daf og MAN gør smiley


  • #22   16. jan 2010 morten...

    du har ret...jeg har ikke boet i en R model, kun 124´eren...Men...Har kravlet rundt i en R model, og spurgte forsigtigt sælgeren om de ikke havde en model der var bygget til at køre eksport i...Glemmer ikke hans ansigtsudtryk foreløbig, men det er da pinagtigt og komme med sådan nogen hovsa-opdateringer...


  • #23   16. jan 2010 ronni...

    Gøre nar af folk...???????????? Hvad i alverden mener du med det...????


  • #24   16. jan 2010 ups mente morten..

  • #25   16. jan 2010 morten: yep det rigtig at folk må have alle de menginer de ville, men der ingen grund til at gøre nar af fok, det havde du jo ik behøvet, jeg troed du var den voksne her inde.

    har også boet i en R serie og jo jo er helt med på snakken, nu jeg den lidt mindre af bygning så jeg klager ikk rigtig over scanias førrehus, siger kun at de kunne gøre den bedre ved at udnytte pladsen rigtig som daf og MAN gør smiley


  • #26   16. jan 2010 Ronni

    Jeg erkender blankt, at jeg fylder mindre end Michael - Det gør de fleste i øvrigt LoooooL, Men jeg er langt fra lille. 190 høj og knap 120 kg og jeg kan godt være i en R serrie - Jeg siger ikke det ikke kan gøres bedre, men det er ikke slet så dårligt som i fremstiller det - Overhovedet.

    Og så vil jeg gerne pointere, at det kan da godt være, at DAF har en bedre køje, eller det har de uden debat, men så er der så meget andet der halter big time og det er det samme med MAN - Jeg bliver ALDRIG tilhænger af hverken MAN eller DAF - Måske den nye Actros kunne omvende mig, men aldrig de andre to. Faktisk synes jeg den nye DAF 105 er en pæn bil og det samme med den nye MAN TGX, det er bare ikke nok.

    Og så har jeg overhovedet ikke gjort nar af nogen og jeg er slet ikke gammel nok til at kunne være den voksne herinde, jeg er sikker på der er nogen der er meget ældre end mig! Der ud over så må du ha' overset at jeg skrev "tror jeg" til sidste i det indlæg du henviser til. Min mening er vel lige så gangbar som alle andres - Eller hvordan?

    Og så kan jeg bare sige, at førerpladsen er for MIG langt vigtigere end køjen og hvad det angår, halter de andre mærker LANGT bag efter!

    Og så skal vi slet ikke snakke om motor specs. de nævnte mærker i mellem. DAF kører med håbløst forældede motorer og MAN har bare aldrig rigtig lavet noget der kan arbejde udover 462 og 502 der begge var V10 med et voldsomt brændstof forbrug.

    Der er nu nok en grund til, at Scania og Volvo er de mest solgte mærker til trods for at de er dyrere end de andre.


  • #27   16. jan 2010 så blev vi enige morten smiley ja jeg er heller ikk stor fan af man, syntes de er så stive at køre i. daf syntes jeg at knapperne er lidt underligt placeret.
    volvo der imod er jeg ret imponeret over i-shift og volvos sikkerhed. den ulykke jeg haved som du nok kan huske? da mente de falck reddere at havde det været man eller daf havde det set værre ud.;(. men i dag er jeg glad for jeg kollinerede i volvo førrehus hvis i forstår.


  • #28   16. jan 2010 morten....

    120 kg...?!?!?! FÅÅÅÅG du er blevet fed siden jeg så dig sidst...LOL

    Jeg tar de ord med du er en pind i mig igen...:-)))))))

    hvad mener du der halter voldsomt på en daf Morten..??? Mht motorerne har de, mig bekendt, en del bedre brændstoføkonomi end scania....Eller er jeg bare totalt fejlinformeret..???


  • #29   16. jan 2010 jeg undre mig er der slet ikke nogle der har prøvet MAN v8 jw vwd kun hva vi forsvaret kører i og det er MAN det er enste der kan holde til os...

  • #30   16. jan 2010 scania er lige kommet med et opdateret førehus, volvo skulle så vit jeg ved komme med et nyt førehus i år vilket også var på tidet efter som de har noget af det minste på markede, at mercedes kommer med en ny må da kun håbe at de har forbedret ders chassis og nm på pto så vi kan bruge dem til kranbiler igen

  • #32   16. jan 2010 Både Scania Topline og Volvo Globetrotter XL er da dejlige førerhuse i mine øjne... smiley At de så er 15-17 år gamle begge 2 gør jo ikke noget når de ikke fejler noget smiley

    Jeg tror ikke på der kommer en ny Actros. Der kommer sgu da ikke en i 2008 eller 2009 og så en ny igen i 2010 eller 2011? Så må det da være en Axor eller Atego hvis det endelig er.


  • #33   16. jan 2010 Munken : Nej det er ikke sikkert det er dig, som er akavet:) Der er jo virkelig stor forskel på MAN og Scanias opbygning af førerhusene indeni. Der er jo også mere plads i Scaniaen end der var i den XLX'er der.

  • #34   16. jan 2010 munken...

    Er man 2 meter høj er det sgu ikke nemt at få flettet benene ud mellem rat og sæde, hvis de der puder er i.... Det gamle toplineførerhus hvor køjen var over ruden var der sgu da betydeligt mere plads...Og også i underkøjen for den sags skyld...


  • #35   16. jan 2010 Der er da lige kommet en faceliftet model af actros i 2009 så tror ikke rigtig på de sender en ny på dagen allerede et halvt år efter de har lanceret den model.

  • #37   16. jan 2010 per....

    Ja, det er jo også noget helt andet...Finer vogn, og nej der har jeg heller aldrig haft problemer...Men...Nu var det R-serien vi diskuterede... :-)))


  • #39   16. jan 2010 Michael K

    Jeg vejer så heller ikke 120 kg mere, jeg har været på kur siden uge 32, så jeg er helt nede i nærheden af 100 kg igen - Men ja, jeg er/vat blevet pænt fed med rigtig trucker sæk - Bygget på kolde pils - Hyggeligt!

    Mht til brændstoføkonomi, ja så er du fejlinformeret. De vognmænd der suser rundt og fortæller at der DAF kan køre herfra og til Paris og tilbage igen og så skal der tappes olie af når de når hjem fordi den ingenting harbrugt - De er fulde af snak. Snak de er nød til at fyre af for at retfærdiggør overfor dem selv, at de har købt sådan en slæde.

    Bil, motor og gearkasse er håbløst forældet!

    Alle modeller bygger på samme basismotor, som iøvrigt ikke indeholder ret store kraftreserver- Det er derfor den ikke fåes i en ordentlig motorstærk version. Og som Munken er inde på, så stinker instrumentbordet big time, det samme gør spejle og udsyn i øvrigt.

    Men bevares, den kører super godt ud af vejen, fine køreegenskaber det skal de ha' og ikke ret meget støj.

    Nu har jeg flere gange kørt afløser i en DAF 105-410 der kører fast mellem Horsens og Vejen - 18-20 tons på til Vejen og tom tilbage. På den flade strækning hvor man kører tom halvdelen af vejen, der kan sådan en næsten ny DAF dårligt holde 3 km/l i snit og så skal forbruget af Ad Blue tillægges eller trækkes fra i snittet om du vil. Jeg synes ikke det er imponerende.

    Til sammenligning kørte jeg langt over 3 i min R500 ved Rise. Ofte omkring 3.5 km/l - Se det duer. Faktisk har jeg aldrig kørt i noget der kunne køre så langt som de 2 R500 jeg havde ved Rise.

    Jeg siger ikke, at en DAF er en decideret dårlig bil, for det er det ikke, jeg siger bare, at den er klart overvurderet. Underkøjen undtaget, for den er god!


  • #40   16. jan 2010 jamen jeg var ude ved merceds her for en uge siden og de snakkede om at de var spændt på at se den nye udgave af mercedes 2010. og så vidt de fortalte mig så er der lavet meget om på dem.

  • #41   16. jan 2010 Ja døre og vinduer i en DAF stammer i deres oprindelige design fra den der hed DAF 2800 - Lækker vogn, med lækre design detaljer som f.eks. sprosser i vinduerne, så man kun kan se det halve af spejlet!

    Det duer. lidt ala Iveco!


  • #42   16. jan 2010 jeg syntes de sprosser godt kunne have været sparet væk, de ville se pæenre uden. men de siger man vender sig til det..

  • #43   16. jan 2010 Ja Ronni, men sagde de ikke mere end at der kom en ny Mercedes? Om det var en Actros, Axor eller Atego fx??? smiley

  • #44   16. jan 2010 Jo Actros MP3 kom for lidt over 1 år siden..
    Tror personligt ikke rigtigt Mercedes kommer med andet end et Facelift af MP3'en. Før der kommer helt nye boller på suppen i 2012, når de kommer med deres verdens motor som de kalder den.. Det bliver en detroit Diesel DD-15 som Mercedes har hjulpet med at udvikle..

    http://extranet.detroitdiesel.com/engines/dd15/default.aspx


  • #45   16. jan 2010 jo en ny mercedes actros hvor både førrehus og design var ændret meget..

  • #46   16. jan 2010 Er det også stadig.. Men har nu ikke hørt noget om en ny endnu..

  • #47   16. jan 2010 nix men det også nogt som skal være en surpris for alle. der ikk rigtig nogen der ved det ud over mercedes og hvem der ellers lige bliver fortalt til i alt hemelighed.

  • #48   16. jan 2010 Ronni

    Ja, man vænner sig muligvis til sprosserne, men de vil altid genere og tage udsyn. De stinker big time!


  • #49   16. jan 2010 morten: smiley haha ja det ville jeg også menem kørte i en ældre MAN da jeg kørte fragt. jeg bannede over dem tit. det så grimt

  • #50   16. jan 2010 Morten S kan se du prøver at samligne dafen og scaniaen.

    hvordan så med kørselsmønsteret, hvor hurtigt kørte du så i dafen i forhold til de lyn hurtige rise biler.
    Kørte selv i en Daf 105 510 i to måneder, når jeg holdte mig under 85 så kig den i snit 3.4 km literen men kørte jeg over 85-90 så gik lortet heller ikke en dag over 2.85 km literen.
    Kunne godt forestille mig som du skriver at din scania ved Rise ved 80-85 ville gå langt længere på literen end en daf 105 460 for fuld skrue


  • #51   16. jan 2010 Hans B

    Jeg sidder sgu da ikke og sammenligner en bil jeg kører 80-85 i med en hvor jeg kører fuld skrue!
    Men du tror vel som mange andre på alle de historier du har hørt om Rise og hans biler?

    Vi tager den lige engang til Rise's biler er IKKE begrænset til hverken 80 eller 85!

    Jeg kørte eksport for Rise og det var med fuld skrue og en totalvægt på 37-40-42 tons konstant. Og tilmed en del kørsel i bakker (Kassel og omegn) Alligevel kørte jeg typisk 3.4-3.6 og det kan en 105-410 ikke på turen Horsens - Vejen - Horsens hvor den kører tom halvdelen af vejen.

    Da jeg overtog min 2 akslede R500 ved Rise, da havde den kørt 3.72 over de sidste 66.000 km og ja, det var her hjemme med 80.

    Så på baggrund af dine og mine erfaringer kan vi konstatere, at økonomien i sådan en DAF stinker. Der er altså langt fra 2.85 til 3.5 og så er ved vi jo ikke engang om du kun har kørt her hjemme i flade Danmark eller om den har været ude i nogen bakker og bestille noget?


  • #52   16. jan 2010 Morten S Ja den daf jeg kørte i kørte kun rundt herhjemme i dk, tror også selv mest på en V8 motor med højt moment er bedste på økonomien med normal kørsel, altså de V8´er der ikke går langt på literen tror jeg mest af alt skyldes chaufføren, sådan en 8 benet motor har altså noget overskud på bakkerne som gør den ikke skal pines, den slider sig bare op og en motor der ikke arbejder meget bliver jo ikke belastet ( bruger diesel ) så tror stadig på en chaufør med fornuftige kørselsmønster kan få en V8 til at gå 3.3-3.6 km på en liter og det kan man altså ikke på mange andre biler mere

  • #53   16. jan 2010 Hans B

    Jamen så er vi jo ganske enige.

    Jeg må sige, at sådan en R500 den er behagelig at køre i, den er meget fleksibel og arbejder langt ned uden at blive træls og uden at lyde træls. Jeg tror aldrig jeg har kørt med så få omdrejninger som i de biler ved Rise - Faktisk havde jeg aldrig regnet med at komme til at køre sådan nogensinde. Men det falder naturligt i sådan en.

    Det var kun lige hvis der stod nogen og kiggede, eller hvis der holdte en stakkel i en 6 cylindret lastbil med åben vindue den fik nogen omdrejninger, så de kunne høre hvordan en rigtig lastbil siger. LooooooL

    Og tro mig, hvis der er noget Allan Rise går op i, så er det brændstof økonomi så kunne en R500 ikke køre langt på olien, så havde han ikke så mange af dem!

    Det hører med til historien, at jeg normalt ikke er udpræget god til at køre langt på olien, men det kan jeg i en R500!


  • #54   16. jan 2010 Morten : Ja de gik vel omkring 1200 omdrejninger ved 90?

  • #55   16. jan 2010 Og 1000 ved 80

  • #56   16. jan 2010 Pedersen

    Det kan jeg ikke huske med sikkerhed, men jeg mener faktisk, at den 2 akslede jeg havde gik omkring 1.350-1.400 ved 90 og den 3 akslede lidt mere. Der var mindre trækdæk på.

    Men den DAF jeg har kørt det Horsens - Vejen - Horsens i, den går 1.200 ved 90.


  • #57   16. jan 2010 Ja okay:) Ved de nye Scania R500 med den der GRS0900 gearkasse (tror jeg den hedder) går 1000 omdrejninger ved 80 og 1200 ved 90. Går vi ned i R440'eren fra Scania med samme gearkasse går den 800 omdrejninger ved 80 og 1000 ved 90... smiley

  • #58   16. jan 2010 Pedersen

    Ja, men dem jeg havde ved Rise var langtfra nye ;-))


  • #59   16. jan 2010 Nå nej nej smiley Bare til orientering smiley

  • #60   16. jan 2010 Ja det er dejligt når de ikke snurrer flere omdrejninger...:)

  • #62   16. jan 2010 rene n tror du i dag skal være glad for du har arbejde.. smiley

  • #65   16. jan 2010 okay den gang jeg kørte fragt for liller og fragt for lars jacobsen var det rigtig rart at have den kunde tillid, man kunne snakke og pjatte.

Kommentér på:
mercedes-benz

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce