{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.290 visninger | Oprettet:

Hvilken voks fra England?? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg skal vist til at have lagt en bestilling igen hos CYC. Der er nogle ting som er ved at være brugt op, og det dur jo ikke ;o)

Men jeg vil gerne have fat i en anden voks. Den jeg bruger nu, er collinite 476S. Jeg er ikke dårligt tilfreds med den. Men jeg tænkte på om der er en som er bedre til at få vandet til at LØBE af når man vasker bilen. Den skal gerne stadig være stærk og langtidsholdbar.

Jeg har ikke rigtig nogen ide om hvad jeg skal gå efter, så derfor vil jeg gerne lige høre om i har nogle forslag?

Hvis det har noget at sige, skal det primært bruges på en Volvo V70.
Den lakforsegler jeg bruger nu, er Jetseal 109. Det vil være fint hvis det bliver noget som kan bruges oven på denne. Men er dette ikke tilfældet, er jeg villig til at investere i en anden forsegler.

Håber i kan hjælpe mig på vej..

Mvh,
Morten

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken voks fra England??
  • #1   14. jul 2010 Bruger selv jetseal på min egen bil og der er lagt 3x pete´s 53 ovenpå det er en super combo og koster nærmest intet =)

• #2   14. jul 2010 Tak for svar..

Hvordan løber vandet af den? Jeg søger noget hvor vandet bare løber af f.eks. når jeg vasker bilen.

• #3   14. jul 2010 Altså det er ik som at se de dyre zymol og swissvax vokse men synes den er rigtig godt...bare vosk bilen ofte nok så er der en super effekt

• #5   14. jul 2010 ja du har helt ret der niklas...faktisk nok også det der gør mest smiley

• #6   14. jul 2010 Jeg regner med at give vognen den helt store tur denne gang.
    Det bliver
    vask, clay, poorboys SSR1/SSR2, Dodo LPL, Jetseal, og til sidst en super god voks.

På den måde vil jeg mene forarbejdet vil være iorden.

Jeg har set flere film på nettet, hvor vandet løber af - selv de fine dråber fra højtryksrenseren løber af. Det syntes jeg ku være rigtig lækkert hvis man kunne få sådan en overflade. Det vil jo gøre bilvask, og efterfølgende aftøring væsentlig lettere..

• #7   15. jul 2010 Jeg overvejer lidt at prøve collinite 915 eller noget swisswax. Er der nogen der har erfaring med nogle af disse?
    Hvordan er de i forhold til 476s?

Jeg kan ikke lige finde nogle steder hvor man kan købe swisswax, hvor har i købt det?

• #8   15. jul 2010 Inde på detailingworld.com kan du finde en test af wax..

• #9   15. jul 2010 Har du evt. et link til denne voks test?
    jeg syntes ikke lige jeg kan finde den derinde..

• #10   15. jul 2010 Morten: du sal bruge Meguiar's M21 synthetic sealant 2.0 Købt hos meguiars´s dk smiley

• #11   15. jul 2010 Hmm..

Har du prøvet at skrive wax test?.. Det var en super fed test på en hestetrans, han delte op i flere felter..

• #12   15. jul 2010 Jeg har haft og brugt Petes voksen. Den ser godt ud, men holdbarheden er desværre ikke noget vildt. Du kan bruge det meste voks oven på Jetseal109.

Victoria Wax's produkter er ikke så kendte, men jeg har brugt nogle af dem, og deres vokse har overraskende god holdbarhed og så giver de noget til look'et, modsat Collinites 476s. Og du kan købe de små 3 oz. bøtter.

Hvis du vil have at vandet skal løbe rigtigt hurtigt af, så voks bilen med jævne mellemrum. F.eks. Hver måned.

Jeg køber Swissvax i UK, men du kan også købe i Tyskland. Dem i England er fine og meget ordentlige. Kender ikke til tyskerne, men det ville være mærkeligt hvis de snød. Smid dem en mail, så hjælper de dig gennem proceduren. De laver vidst også en "Volvo voks", heh.

Venligst,

Ebbe

• #13   15. jul 2010 Tak for svar til alle.

Kan se der er mange meninger om hvad der er bedst :o)
    Men det kan man jo ikke forvente andet - sådan er det vist med det meste.

Ebbe:
    Har du evt. link til et sted der kan købes Swisswax i UK? Jeg kan ikke lige finde nogle steder´.

80Coupet80:
    Jeg har søgt på wax test, men har ikke lige fundet den endnu.

• #14   15. jul 2010 Jeg har under min profil oploadet en lille film med min uno hvor vandet løber af - Der brugte jeg nattys rød wax til sidst. Det er jeg ret glad for.

• #15   16. jul 2010 Jeg købte sidste år en Victoria's Concours. Den er virkelig lækker og nem at arbejde med. 2x lag oven på en god forsegler og så har en du en god holdbarhed..jeg blev personligt overrasket, da jeg troede Concours voksen var mere "for the looks"

Har også brugt 476s meget, og den er noget tam i dens shine i forhold til Victoria's Concours. Lidt pricey, men værd at anbefale

Mvh
    Michael J

• #16   16. jul 2010 Jeg har nu set på både Victoria's voks og swisswax. Jeg kunne godt finde på at prøve begge, og se hvilken jeg er bedst tilfreds med.

Men jeg kan ikke lige finde ud af hvilken swisswax man skal gå efter. De har jo virkelig mange forskellige. Nogle man højt carnauba indhold, og andre med mindre carnauba indhold. Men hvad vil i anbefale til en mørkgrå metal Volvo?

Prisen betyder ikke så meget - selvfølgelig er der en grænse. Jeg kan se, at swisswax har en som koster 550 £. Det er aligevel i overkanten. hehe..
    Men jeg vil hellere betale lidt ekstra for en voks, hvis så man får noget som både holder længe, men som også giver den effekt, at vandet løber hurtigt af. Det vil også være fint hvis det evt. kunne give noget til farven også..

• #17   16. jul 2010 Swisswax kan jeg desværre ikke udtale mig om, men de fleste roser det til skyerne, så det kan vel ikke være så skidt. Jeg bruger Concours på vores koksmetallic Toyota Yaris, og jeg syns helt bestemt at den tilfører lakken lidt mere liv ifht. 476s. Der er godt med glimmer i vores lak, og det er som om, at den bliver mere levende med Concours. Victoria's tilfører også det eftertragtede "wet look" men min erfaring siger mig, at det skal holdes en del vedlige for at bevare det. Et nyt lag hver måned...som også tidligere nævnt i indlægget, men det er dog langtfra en nødvendighed for at bevare den generelle holdbarhed

Mvh
    Michael J

Kommentér på:
Hvilken voks fra England??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce