{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
992 visninger | Oprettet:

voks til poleret fælgkanter? {{forumTopicSubject}}

Til jer der også køre med poleret fælgkanter hvilken voks efterbehandler i med og hvor længe holder det. Har selv brugt den billige fra biltema holder 3-4uger så er ude efter noget der holder bedre hvis det findes. Jeg poleret mine op med Autosol efter de der 3-4uger har i andre hvad gør i andre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  voks til poleret fælgkanter?
  • #1   3. nov 2013 Ugentlig vask med en god sæbe,

• #2   3. nov 2013 Ja de får også en vask med blød svamp og sæbe ca en gang om ugen. Men efter de der 3-4uger kan man ikke vaske dem ordentligt blanke mere så derfor jeg polere og voks'er igen

• #3   3. nov 2013 Polere dem op, også giv dem klarlak..

Det dog ikke alle malere der har opskiften på hvordan man giver dem klarlak, og de stadig fremstår spejlblanke. Jan Bach's Autolak i Ikast/Funder har styr på det.

Han lakere fælge for LM Opretning

• #4   3. nov 2013 http://shop.bilvask.nu/faelgforsegler Dette virker!
    Dog skal det ikke på lakeret fælge som ikke er 100% "glatte" .

• #5   3. nov 2013 Problemet med voksen er at den ikke kan bide sig ordentligt fast i metallet, og at fælgene når en højere temperatur, grundet bremserne, som brænder voksen væk.
    Fælgforsegler bruger også lakken til at bide sig fast i og er derfor heller ikke brugbar på polerede metal overflader.

Jeg vasker mine ugentligt med en god autoshampoo (lige nu med Nymann Kemi autoshampoo som stadig laves på den gamle måde) Og så autosol 1 gang månedligt. Det fungere fint. Blankpolerede kanter uden klarlak kræver meget mere vedligeholdelse, men se så til gengæld 100 gange federe og blankere ud. Der er heller ikke risiko for hvide "edderkopper" under klarlakken.

• #6   3. nov 2013 på min audi der vaskede jeg dem bare en gang i ugen, uden at gøre andet ved dem, og de lignede stadig nye fælge da bilen blev solgt.
    så en grundig vask hver uge er i langt de fleste tilfælde nok smiley

• #7   3. nov 2013 @Tommy P

Der var vel også klarlak på kanterne på de Dotz Mugello??
    Her snakker vi om kanter hvor klarlakken er fjernet og så højglanspoleret bagefter. Og så vedligeholdelsen af dem.

• #8   3. nov 2013 ikke ud over det der er på fra fabrikken smiley
    for de har ikke fået nogen form for behandling efterfølgende

• #9   3. nov 2013 Dotz har klarlak fra ny ja...

Mine work fælge er uden klarlak, men er vedligeholdelses frie, lissom man kan få til lastbiler. De er ca 10år gamle og er aldrig blevet poleret, kun vasket. Udover små stenslag pga strech på dækkene så står de stadig som nye og spejlblanke... hvad forskellen er på alm blanke kanter og de vedligeholdelsesfrie ved jeg dog ikke...
    Mine gamle splitfælge polerede jeg med peek og brasso en gang hver måned ca for er de stod blanke...

• #10   3. nov 2013 Problemet med at gi klarlak på rå poleret metal er jo at npr det første lille stenslag er der, så har man aluorm/edderkopper under lakken, og så er det bare at starte forfra. Jeg har renoveret de gamles carlson fælge, en fælg i virkelig god kvalitet. Der blev kanterne drejet af og så fik de en hurtig gang autosol da de ikke sku stå helt blanke. Så der har overfladen ikke engang været helt glat. De fik noget spec klarlak til rå alu, kostede en formue, men trods det var der aluorm igen efter en sæson. Klarlak kan ikke anbefales efter min mening, så hellere polere dem den ene gang hver måned...

• #11   3. nov 2013 Klarlak er udelukket, vil se på det peek hvad det er brasso kender jeg godt, men virker det bedre end autosol???

• #12   3. nov 2013 Peek er lidt finere end autosol. Og så bruger du brasso til sidst...

Kommentér på:
voks til poleret fælgkanter?

Annonce