{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  told afgift
  • #1   14. aug 2010 den skal kunne gå igennem et alm syn for at blive toldsynet

• #2   14. aug 2010 åhh
    hvor træls så skal jeg jo betale told+mom af de dele jeg bruger til at renovere den 2 gange:(

• #3   16. aug 2010 Nej nej, hvilken bil drejer det sig om?
    Er den importeret fra et land uden for EU, hvis den er skal der betales told og moms af bilen. Tolden og momsen skal kun betales af den pris du har givet for bilen og evt. transportudgifter.

Afgiften kan først søges når bilen er toldsynet, et told syn er ligesom et almindeligt periodisk syn de arbejder bare lidt mere i at sikre bilens identitet samt skal vurdere bilens generelle stand. Så skal synsvirksomheden udfærdige nogle dokumenter du skal medbringe til skat for fastsættelse af reg. afgiften.

Mht. stand så vurderes bilen i forhold til hvad man kunne forvente for en bil med den pågældende alder og km.
    Standen kategoriseres som under middel, middel eller over middel. Jeg er dog endnu ikke stødt på en syshal som har vurderet over midde,l ofte spørger de også hvad man selv syntes.
    Hvis bilen vurderes lægges der ca. 5% til afgiften og vurderes den under middel trækkes der ca. 5% fra, det svare til +- 5000,- på en afgift på 100.000,- så det betyder altså ikke det store.

Ring til Skat hvis du er i tvivl om noget så er de flinke til at hjælpe eller spørg i den lokale synshal de kender som regel også noget til det.

• #4   17. aug 2010 oka tak men at den ikke er helt "syns" driftssikker trækker alt så ikke ned i min afgift.

• #5   17. aug 2010 Nej for du kan ikke søge afgiften før bilen er synet.

• #6   18. aug 2010 sådan noget lort. så kommer jeg jo til at betale mom af de dele 2 gang
    men mange tak anders

• #7   19. aug 2010 NEJ DET GØR DU IKKE. Der skal KUN betales moms af det beløb du har betalt for bilen og evt. fragt.
    Læs mere her:
    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=134400&vId=202418&i=2#i134400

• #8   19. aug 2010 ja men den skal jo værdi sættes til middel "højest mulig" men hvis den ikk var i god stand ville det hedde under middel

Kommentér på:
told afgift

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce