{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.795 visninger | Oprettet:

Brake Fault i passat 3BG???? {{forumTopicSubject}}

Hej alle i kloge brugere...

Jeg var ude og køre i dag og pludselig sprang der en alarm op på displayet i min passat hvor der stod brake fault og derefter STOP samtidig med 3 hyle toner...

jeg stopper så bilen og slukker og hiver nøglen ud og derefter starter bilen igen hvor den kommer med samme alarm....

det første jeg gør er at tjekke om der er bremsevæske på eller den er for lav men det gør der ikke...så OK for det. derefter tjekker jeg om håndbremsen er trukket det er den ikke og skiverne er heller ikke varme hvis nu de skulle hænge...så OK for det..

derefter prøver jeg og køre videre og tjekke om bilen bremser som normalt og ja det gør den....

så jeg vurdere at det er forsvarligt og køre videre...

alarm kommer og går på hele køreturen og bilens køre og bremse egenskaber fungere helt perfekt...

det skal lige siges der er skiftet skiver og klodser helevejen rundt for 4 mdr. siden... men fejlen kommer først idag...

min konklution er at det må være en løsforbindelse et sted eller en absring/stik. der er i stykker...

ved godt mange af jeres svar vil være at få læst fejlen ud med tester... hvilket jeg også gør når VW har tid eller min kammerat har...

men vil meget gerne høre om der er nogen der kender problemet og hvad jeres løsning var på problemet..

på forhånd tak... go weekend

Mvh Ronni

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brake Fault i passat 3BG????
  • #1   14. aug 2010 bremselys virker fint har ikke tjekket om abs virker...

• #2   15. aug 2010 klodser er skiftet og det er ikke den samme meddelelse der kommer når det er bremseklodser...

tror ikke det er slangerne da det er under accelerering alarmen kommer og ikke når bremseslangerne kommer under tryk... og desuden er der den samme mængde i bremsebeholderen så den mister ikke bremsevæske

• #3   15. aug 2010 synes ikke jeg kan få abs til at slå til og kan heller ikke få den til at klodse bremserne....og hvis jeg bremser hurtigt 3 gange i træk bremser den dårligt.... ikke særlig meget tryk...

• #4   25. aug 2010 Her kommer så løsningen på Brake fault !!!! (Griner højt)

-------------BREMSEVÆSKE----------------

Blev snydt af den udvændige strej på beholderen..

der sidder nemlig væskestands måler i denne beholder som så udløser denne Brake Fault alarm hvis der er for lidt bremsevæske..

Ked af jeg har spildt jeres tid på mit pinlige problem...

Mvh Ronni

• #5   25. aug 2010 ja dejligt at det var så billigt bilen har lige fået stort service

Kommentér på:
Brake Fault i passat 3BG????

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce