{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.930 visninger | Oprettet:

Selvstændig vognmand {{forumTopicSubject}}

Halløjsa..

Well.. Nu det jo ikke ligefrem de gyldne tider..
Har fået "tilbudt" at overtage en vognmandsforretning, med 2 biler, ude fra lokal samfundet som jeg kommer fra.
Det er min oldefar der har startet det op, og så solgt det til en lokal dengang, og ham der har det nu er så af "gammel skole" så han ville jo gerne at det kom tilbage i familien.. og vil nok overdrage det til en fornuftig mindste pris.. der er masser af køren..

Han vil jo selvfølgelig selv hjælpe til så længe han kan endnu også...
Tanken tænder da en, det kunne jo være spændende..

Er det noget i ville turde binde an på?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Selvstændig vognmand
  • #1   7. sep 2010 Hvis regnskab og sådan noget er i orden så ja...

  • #2   7. sep 2010 ja få en revisor til at kigge det igennem med dig, den 1 gang er typisk gratis rådgivning osv, så se da endelig af få styr på det smiley

  • #3   7. sep 2010 Hapser snapser.. Bid på.. Det er livets chance..

  • #4   7. sep 2010 Jamen det jo også det..
    Tror også det er det vi skal..
    Det er jo som du siger Bergman - livets chance..


  • #5   7. sep 2010 Ja det tror jeg da.. Har da ikke så meget forstand på den slags.. smiley men man skal da undersøge det meget mere.. Sæt det nu er drømme firmaet du kan gå glib af..

  • #6   8. sep 2010 Johnny

    Hvorfor skal det startes i selskabsform? Det giver ingen mening med mindre virksomheden generer et relativt stort overskud - I så fald kan man slippe billigere i skat. Hvis ikke, så er det absolut lettere, at få til at løbe rundt i personfotm hvor man kan fradrage alle driftsomkostninger, hvorfro man "kun" betaler skat af det reelle overskud!


  • #7   8. sep 2010 Ja hvis regnskabet ser fornuftigt ud, så havde jeg også bidt på, det er helt sikekrt, men som andre er inde på, får en revisor ti lat kikke på det, mener der noget gratis hjælp på kommunen med sådan noget...

  • #8   8. sep 2010 Hvis jeg fik sådan et tilbud og det virker som en fornuftig vognmandsforretning vil jeg ikke være i tvivl.

  • #9   8. sep 2010 Johnny

    Du snakker som du har forstand til. At man skulle kunne kreditorbeskytte sig via et selskab er en saga blot, det er mange år siden det var tilfældet. I dag afgiver man personlig kaution overfor bank, leasingselskaber osv. olieselskaberne kræver typisk em bankgaranti på mindst 2 måneders forbrug incl. moms og afgifter.

    Hvis man skal/vil drive virksomhed i selskabsform og være kreditorbeskyttet, så skal egenkapitalen være relativ stor og det vil sige langt højere end f.eks. 80 eller 125.000.

    Kreditorbeskyttelsen bag et selskab eksisterer kun for dem med mange penge og for alle andre er den teoretisk. Faktisk har jeg netop drøftet det med min revisor lige her i formiddag, hvor jeg fik ovenstående bekræftet.

    Desuden har min mor lige lukket en forretning der var drevet i selskabform - Så jeg har en lille smule indsigt i hvordan virkelighedn er.

    Med hensyn til, at beholde hus osv. så er det også muligt ved drift i personform, det handler udelukkende om, at stille tingene rigtigt an - Med andre ord, så er de rigtige rådgivere guld værd!


  • #10   8. sep 2010 Held og lykke med det, hvis du sætter det i værk smiley

  • #11   8. sep 2010 Som nogen af de andre få en revisor til at kigge, og ser det ud til at være i orden, så er det bare at overtage det... smiley

  • #12   8. sep 2010 Jamen tror også jeg bider på.. Det jo den ultimative chance..
    Vi skal ha en snak med ham, og ha en revisor på.

    Vi snakkede om evt noget med I/S til at starte med, hvor han så evt ligesom stod for planlægningen, og kunder til at starte med hvor jeg så kørte, og han så kørte også som der var behov for.
    Og jeg så på den måde også langsom kan komme ind i det, i stedet for at blive smidt ud i det..


  • #13   8. sep 2010 Lyder som en fornuftig løsningen med en glidende overgang - Både for dig og for kunderne.

  • #14   9. sep 2010 nå så spøger ham johnny igen..hehe..men er da enig med de andre.tag chancen.især nu han hjælper til så længe han kan og du kan komme ordenligt ind i det..held og lykke..

  • #15   11. sep 2010 Finn

    Med andre ord, så påstår du, at jeg ikke har ret i, at man ikke er kreditorbeskyttet i et selskab, til trods for, at du erkender, at både banker og leasingselskaber og endda olieselskaber kræver personlig sikkerhed - Hvad er det lige du mener jeg ikke har ret i?

    At du ikke har skullet stille sikkerhed overfor YX fortæller mig kun EEN ting og det er at ,enten så sidder du men en relativt stor intakt egenkapital, ellers har du en positiv forhistorie med dem. Jeg er indblandet i to kundeforhold med YX og de er temmelig hysteriske med den sikkerhed de forlanger. Statoil er knap så hysteriske, til gengæld tilbyder de langt dårligere rabat og kredit!

    Du har da fuldstændig ret i, at SKAT ikke har fat i andet en selskabet, men hvis man går på røven med virksomhed drevet i personform, så har man fradrag i sin personlige indkomst for underskuddet. Det er ikke tilfældet i selskabform.

    Jeg er som sådan enig i, at det er roden til alt ondt, at starte virksomhed på basis af en kassekredit, men for hvor mange tror du, at det er en reel mulighed at starte uden driftskredit? Mit gæt er, at det er et fåtal!


  • #16   12. sep 2010 Finn D

    Jamen vi er skam helt enige om, at man er beskyttet i forhold til Skat, men det er stort set det eneste man er beskyttet i mod. Og det var DET jeg opponerede i mod. Det er en udbredt misforståelse, at man ikke kommer til at hænge på noget som helst hvis man driver virksomhed i selskabsform. For det gør man!

    Så hvis man går på røven med et selskab og der er en skyld til Skat på f.eks. 200.000, så er der sikkert også skyldige beløb til andre kreditorer og dem kommer man til at hænge på, så huset ryger under alle omstændigheder, med mindre man virkelig har fået sig sikret via sindrige selskabkonstruktioner, for selvfølgelig kan det lade sig gøre, men det er ikke noget man bare lige gør.

    Nu kan jeg jo ikke sidde her og sige med sikkerhed, at jeg faktuelt ved, at de er færreste der starter op der ikke gør det på bankens nåde, men det er bestemt mit indtryk, svaret giver du jo selv, var det ikke tilfældet, så var der ikke så mange der gik ned.

    Jeg driver selv virksomhed uden kassekredit og det virker fint so far - Tiden vil vise om det er holdbart i længden.


  • #17   3. okt 2010 Så skete der endelig lidt nyt idag, fik endelig snakket med vognmanden.
    Og vi blev så enige om at jeg starter ved ham til januar, og så bare starter med at køre der, for at se om vi kan sammen og sådan.
    Og så nok lave en glidende overgang som årene går hvis det går godt.

    Så det bliver spændende, endelig et skridt nærmere på at blive selvstændig..:)


  • #18   3. okt 2010 Det var da en rigtig god måde i fik lavet det på... Tillykke med det smiley

  • #19   3. okt 2010 Mange tak..

    Er nu også selv godt tilfreds med det, for lige at se om der er kemi og sådan også.
    Og jo også rart med en "læremester" til man selv kommer ind i det.


  • #20   3. okt 2010 Jamen du får jo også en god ide i om det overhovedet er noget du vil ud i... - Det kan jo også være du finder ud af, at det er et lorte job og det kan/vil du bare slet ikke arbejde med...

  • #21   3. okt 2010 Tillykke med det. helt klart den bedste og nemmeste måde.

  • #22   3. okt 2010 Du skal bare i dene branche være forberedt på at det hele kan ændre sig fra dag til dag smiley

  • #23   3. okt 2010 Søren: Du har så ret.
    Rasmus A
    Sørg bare for at du får den samme kontakt til kunderne mens at han har det, så det ikke kommer som et chok at der sidder en ny person. Find evt om der er nogen kontrakter der ophøre. Det er så sørgeligt at starte og 2 måneder efter har du 2 biler men ikke nået kørelse.
    Få dig en god revisor. Det har så meget at sige.
    Og vi har kun et lod i livet...


  • #24   3. okt 2010 Og hvis det er nået specielt du skal køre med. Så hold det for dig selv. Der er en masse gribbe i den her branche.

  • #25   4. okt 2010 Hvem trækker du for med din HCP?

  • #26   4. okt 2010 Ser nu også frem til at komme igang.
    Men det jo da klart, der er op og nedture.. Men han har nu egentlig alt det køren han vil ha til begge biler.

    HC P - Det rigtig, men planen er jeg skal køre der, og så skal han stå som "leder" de næste par år, for ligsom at ha en "læremester"
    Området der skal køres i er hovedsagligt lokalområdet, som jeg kommer fra, så kender mange af dem i forvejen.
    Så det hele kommer til at foregå over flere år, da han heller ikke er klar til at stoppe endnu. Men spændende bliver det da..


  • #27   4. okt 2010 Rasmus A. super. Håber det bedste for dig..

    Søren: Ja jeg kan ikke holde det hemmeligt. For hvis man ser den trailer som jeg har efter står der freja..


Kommentér på:
Selvstændig vognmand

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce