{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp. Død motor vil have ny.
  • #1   12. dec 2010 nok en ide hvis du skriver hvad bil det drejer sig om

    men går ud fra det er en escort ??


  • #2   12. dec 2010 hvis det er din focuss så ja og nej.. motoren passer fint over i da det er samme blok bare med en anden boring ihvertilfælde hva zetec angår.. men gearkassen passer ikke.. kan ikke lige huske det men kan da undersøge det til imorgen

  • #3   13. dec 2010 en 1,6 og en 1,8 motor har absolut ingen ting med hinanden at gøre, 1,8

  • #4   13. dec 2010 jo jens det har de sjovt nok.. samme force kode samme blok bare ændret.. slå det op på ford europe.. de bruger enda samme reservedels numre hva mange ting angår.. har selv været ved ford i esbjerg..

  • #5   13. dec 2010 UPS.... Ja det er lige en forglemelse at jeg ikke skrev hvilken bil det er. det er min Ford Focus Trend 1,6 1999. har fundet en motor 1.6 med ca 160.000 km til en god pris. men var mere intreseret i en 1.8 motor. men hvis der er meget der skal laves om så kan det ikke betale sig, at købe sådan en. men det kunne være interessent at vide hvad der skal laves om og hvad der passer sammen hvis jeg vil lave det.


  • #6   13. dec 2010 det du skal have for at kunne bygge en 1,8 i er styringen samt motor og gearkasse.. ledningsnettet er det samme.. meen vil nu nok sige du kan hive samme heste ud a din 1,6 for mindre end det vil koste at smide en 1,8 i den..

  • #7   13. dec 2010 nu har jeg selv været ford mekaniker de sidste 10år, og en focus 1,6 zetec se kan på ingen måde sammenlignes med en 1,8 zetec fra en focus, oliefilter konsollen sidder foran på en 1,6, bagpå på en 1,8, krumtappen er uden not til krumtaphjul og den er med not på en 1,8 og sidst men ikke mindst så er blokken på en 1,6 i alu mens den er i stål på en 1,8. en 1,8zetec blacktop motor er en videre udvikling af den zetec der kom i escorten/mondeoen i starten af 90erne, mens 1,6 er udviklet i samarbejde med yamaha

  • #8   13. dec 2010 Som Jes N er inde på er din motor en Zetec S (eller SE i andre kredse) udviklet af Yamaha og har ikke meget tilfældes med de mere gængse Zetec E motore hvor 1,6.2,0 er kontrruktionsmæssige ens.

    Der er dog lavet en 1.7L Zetec S fra Pumaén, måske det var noget?


  • #9   17. dec 2010 hej, jeg takker for infoen om hvad der skulle udskiftes, hvis det var jeg ville have en 1.8 i. men jeg har så nu valgt at købe en 1.6 med 140.000 km til 4500 kr. og vil måsked prøve at bygge den op til lidt flere hk næste år når pengene er der.

Kommentér på:
Hjælp. Død motor vil have ny.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce