{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.830 visninger | Oprettet:

spørgsmål om 2h motor {{forumTopicSubject}}

Hej Golf gruppen...

Jeg har lige nogle spørgsmål omkring denne motor (98hk).

1. Denne chip her, http://www.dbm.dk/advert.asp?cat=4&s=23&id=11858. er der nogle der har erfaring med sådan en? Synes det lyder for godt til at være sandt.

2. Vil det give lidt ekstra hk at montere en knast og dyser fra en g60 motor (pg) eller evt få den slebet om?

Står foran et mindre motor/tun projekt med min motor i cabriolet`en smiley

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgsmål om 2h motor
  • #1   16. dec 2010 en chip vil aldrig virke... og g60 knaster vil drosle din motor fordi de er mindre skarpe end dem du har..
    hvis jeg tager fejl så sig til


  • #2   16. dec 2010 Jeg gad godt vide hvad det er der får folk til at tro at en G60 knast vil give noget på en almindelig suge motor..
    Det er et ret hyppigt spørgsmål


  • #3   17. dec 2010 1. Den chip lyder som fusk.

    2. Dyserne kan du godt bruge, men der skal en anden skarpere knast til, en bananmanifold og en chipning til inden det kommer til at give nogle heste.

    En bearbejdning af dit topsykke så det får bedre flow ville også være godt, men nu ved jeg ikke hvad dit mål er med projektet?



  • #4   17. dec 2010 mit mål er omkring de 130 hk, men det skal stradig være med en fornuftig motorgang. Knasten skal ikk være alt for skarp, så trækkraften kommer alt for langt op i omdrejningerne. Så om det kan gå at få slebet den knastaksel der sidder i eller om man skal ud og investere i en...

    Tak for svarene indtil videre


  • #5   17. dec 2010 Så skal du nok have din top bearbejdet også.

    Med mindre du kender en der kan gøre det orange kan det nok bedst betale sig at købe en evt. i tyskland.


  • #6   17. dec 2010 Jeg ville ALDRIG få slebet en knast.. hvorfor skulle man risikere at fylde sin motor med spåner når en schrick knast ikke koster mere end 2500kr fra ny.

    Men for at få så meget som muligt ud af knasten vil jeg også klart sige at toppen skal portes. Og så køb en 268gr schrick knast og et ordentligt banan manifold 4-2-1 og lav en 2½" afgang på manifolden der hvor de 2 sidste rør samles, og komplet 2½ udst der fra.


  • #7   17. dec 2010 Har mødt en delte meninger om knaster der er blevet slebet, både for og imod. Men det ender nok med en investering. En bearbejdning og portning af topstykke, hvad render det op i? 2,3,4 eller 5 kilo?

  • #8   17. dec 2010 montere en top fra en g60 pg motor den her større indsuning og større ventiler. for det er jo billiger en at skulle til at lave en anden top

  • #9   17. dec 2010 Det er jo selvfølgelig en mulighed. Men det er vel ikk lovligt? Men det er der jo så meget der ikk er smiley

  • #10   17. dec 2010 G60 top er klart det bedste udgangspunkt, og det er magen til, så der er ikke noget ulovligt i det.


  • #11   17. dec 2010 Så er det jo rart man lige har fået sådan en i overskud. smiley Er det "bare" plug & play?

  • #12   18. dec 2010 Som jeg lige husker 2H motoren så er den med det gamle indsprøjtning fra G1 GTI, er det ikke rigtigt.

    På den motor passer G60 toppen lige over, men skal du køre med det gamle sprøjt i det nye topstykke skal du finde en løsning få at flytte dyseholderne i selve topstykket, jeg mener ikke de har samme diameter gevind.

    Men det aller bedste du kunne gøre i samme omgang var at sætte PF indsprøjtning på, så er G60 toppen lige plug and play, og PF kører multipoint sprøjt, så det er nemmere at få til at køre ordentligt, og den motorstyring kan du få omprogrameret.

    Kaj fra Aabenå cylinderservice anbefalede mig at købe en banan fra Simons, den flower rigtigt fint, men så skære samleren af og svejse en 2½" på istedet for den 2"

    Med den rigtige portning, en 268gr knast, og med webere eller spjældhuse og en kompression på 11.5-12:1 mente Kaj at 150-160hk ikke var umuligt.
    Så samme opsætning, bare med alm sprøjt og manifold skulle kunne lave de 130hk du leder efter.


  • #13   20. dec 2010 Rasmus F: Min 2h motor kører med digifant indsprøjtning, der sidder ikk noget mekanisk indsprøjtning på ihvertfald smiley Skal der gøres noget ved g60 topstykket? (udover jeg vil ha` planslebet og trykprøvet det) Eller skal den bare monteres?
    Shrick 268gr med justerbar knasthjul skal helst ankomme idag. Og jeg har dyserne fra en g60 også. Har også nogle dobbelt karb til at ligge både i 40 og 45 mm, i yderste tilfælde smiley Så hvad jeg lige kan forstå, så mangler jeg kun bananmanifold samt resten af udstødningsystemet

    Håber på svar, takker ihvertfald indtil videre


Kommentér på:
spørgsmål om 2h motor

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce