1.830 visninger
|
Oprettet:
spørgsmål om 2h motor {{forumTopicSubject}}
Hej Golf gruppen...
Jeg har lige nogle spørgsmål omkring denne motor (98hk).
1. Denne chip her, http://www.dbm.dk/advert.asp?cat=4&s=23&id=11858. er der nogle der har erfaring med sådan en? Synes det lyder for godt til at være sandt.
2. Vil det give lidt ekstra hk at montere en knast og dyser fra en g60 motor (pg) eller evt få den slebet om?
Står foran et mindre motor/tun projekt med min motor i cabriolet`en
På forhånd tak
apr 2006
Følger: 126 Følgere: 122 Biler: 4 Emner: 56 Svar: 1.311
hvis jeg tager fejl så sig til
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.947
Det er et ret hyppigt spørgsmål
jun 2004
Følger: 85 Følgere: 87 Biler: 5 Emner: 15 Svar: 331
2. Dyserne kan du godt bruge, men der skal en anden skarpere knast til, en bananmanifold og en chipning til inden det kommer til at give nogle heste.
En bearbejdning af dit topsykke så det får bedre flow ville også være godt, men nu ved jeg ikke hvad dit mål er med projektet?
feb 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 116 Svar: 285
Tak for svarene indtil videre
jun 2004
Følger: 85 Følgere: 87 Biler: 5 Emner: 15 Svar: 331
Med mindre du kender en der kan gøre det orange kan det nok bedst betale sig at købe en evt. i tyskland.
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.947
Men for at få så meget som muligt ud af knasten vil jeg også klart sige at toppen skal portes. Og så køb en 268gr schrick knast og et ordentligt banan manifold 4-2-1 og lav en 2½" afgang på manifolden der hvor de 2 sidste rør samles, og komplet 2½ udst der fra.
feb 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 116 Svar: 285
maj 2007
Følger: 39 Følgere: 40 Biler: 5 Emner: 6 Svar: 516
feb 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 116 Svar: 285
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.947
feb 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 116 Svar: 285
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.947
På den motor passer G60 toppen lige over, men skal du køre med det gamle sprøjt i det nye topstykke skal du finde en løsning få at flytte dyseholderne i selve topstykket, jeg mener ikke de har samme diameter gevind.
Men det aller bedste du kunne gøre i samme omgang var at sætte PF indsprøjtning på, så er G60 toppen lige plug and play, og PF kører multipoint sprøjt, så det er nemmere at få til at køre ordentligt, og den motorstyring kan du få omprogrameret.
Kaj fra Aabenå cylinderservice anbefalede mig at købe en banan fra Simons, den flower rigtigt fint, men så skære samleren af og svejse en 2½" på istedet for den 2"
Med den rigtige portning, en 268gr knast, og med webere eller spjældhuse og en kompression på 11.5-12:1 mente Kaj at 150-160hk ikke var umuligt.
Så samme opsætning, bare med alm sprøjt og manifold skulle kunne lave de 130hk du leder efter.
feb 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 116 Svar: 285
Shrick 268gr med justerbar knasthjul skal helst ankomme idag. Og jeg har dyserne fra en g60 også. Har også nogle dobbelt karb til at ligge både i 40 og 45 mm, i yderste tilfælde Så hvad jeg lige kan forstå, så mangler jeg kun bananmanifold samt resten af udstødningsystemet
Håber på svar, takker ihvertfald indtil videre
spørgsmål om 2h motor
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside