Land Cruiser - Motorspørgsmål 2H & 12H-T {{forumTopicSubject}}
Så kom dagen hvor det igen gik op for mig at jeg mangler en Land Cruiser (min gamle blev kidnappet)
Dertil har jeg nogle spørgsmål som jeg håber i herinde kan hjælpe mig med,
Nu er jeg på udgik efter en HJ60/61. med én af de ovennævnte arbejdsheste
Jeg kan forstå at der ikke er det store problem i at bygge tryk på en 2H motor. -Hvor meget kræver det ?
12H-T motoren.. Hvor stor forskel fra 2H motoren er der? 2H motoren er jo den gamle udgave om man så må sige hvis jeg har forstået det korrekt? Så der må jo være nogle ændringer i 12'eren som gør den mere velegnet som turbomotor, stempler plejlstænger osv.. ??
Jeg fik af vide et sted at 12H-T motoren er bedre kølet af motorolien indvendigt end 2H motoren og derfor vil man kunne risikrer under kampen i grusgraven eller kørsel i varmere klima at 2H motoren bliver for varm, hvis der er bygget turbo på og derved presser motoren mere end beregnet. ved i om dette har sin rigtighed?
På forhånd tak.
Michael
mar 2006
Følger: 60 Følgere: 60 Biler: 3 Emner: 56 Svar: 376
mar 2007
Følger: 45 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 8.852
mar 2006
Følger: 60 Følgere: 60 Biler: 3 Emner: 56 Svar: 376
aug 2006
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 3
Er der ellers noget der generelt taler for at gå efter en med 12H-T motoren frem for den anden 2H? Hvor meget yder 2H motoren med turbo i forhold til 12H-t ?
Land Cruiser - Motorspørgsmål 2H & 12H-T