{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
782 visninger | Oprettet:

Michael L
Michael L
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 3

Land Cruiser - Motorspørgsmål 2H & 12H-T {{forumTopicSubject}}

Så kom dagen hvor det igen gik op for mig at jeg mangler en Land Cruiser (min gamle blev kidnappet)

Dertil har jeg nogle spørgsmål som jeg håber i herinde kan hjælpe mig med,

Nu er jeg på udgik efter en HJ60/61. med én af de ovennævnte arbejdsheste
Jeg kan forstå at der ikke er det store problem i at bygge tryk på en 2H motor. -Hvor meget kræver det ?
12H-T motoren.. Hvor stor forskel fra 2H motoren er der? 2H motoren er jo den gamle udgave om man så må sige hvis jeg har forstået det korrekt? Så der må jo være nogle ændringer i 12'eren som gør den mere velegnet som turbomotor, stempler plejlstænger osv.. ??
Jeg fik af vide et sted at 12H-T motoren er bedre kølet af motorolien indvendigt end 2H motoren og derfor vil man kunne risikrer under kampen i grusgraven eller kørsel i varmere klima at 2H motoren bliver for varm, hvis der er bygget turbo på og derved presser motoren mere end beregnet. ved i om dette har sin rigtighed?

På forhånd tak.
Michael

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Land Cruiser - Motorspørgsmål 2H & 12H-T
  • #1   24. jun 2012 der er noget forskel på de to motorer, bla. pumperne osv. men hvis du bygger turbo på en 2h motor, så skal du bare have udvidet din køler, så er det intet problem med at køle den.

• #2   24. jun 2012 Det behøver du overhovedet ikke. Jeg kørte 2 år med 1,5bar tryk og Saab 9000 intercooler på en 2H motor. Det eneste problem var varm sommerdag, ingen vind og så i en grusgrav. Hvis jeg skulle gøre det om idag, ville jeg demontere viskoseblæser, og montere el-blæser. Evt. med bypass-switch så du kan overstyre termokontakten.

• #3   24. jun 2012 jeg tænkte lige på at det var en bj 70-73 for så er det nødvendigt at udvide den, men det er jo en lidt større køler der sidder på en 60er

• Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    aug 2006

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 3
    #4   24. jun 2012 Super ! Tak for jeres indlæg..
    Er der ellers noget der generelt taler for at gå efter en med 12H-T motoren frem for den anden 2H? Hvor meget yder 2H motoren med turbo i forhold til 12H-t ?

Kommentér på:
Land Cruiser - Motorspørgsmål 2H & 12H-T

Annonce