Klar til sommer? {{forumTopicSubject}}
Nå er folk ved at være klar til sommerpolering?
Nogen der er ved at få nogle ting hjem? Evt. vil dele porto fra cleanyourcar.co.uk til nordsjælland?
Hvilke projekter venter og hvad får i hjem?
Lad os høre lidt om hvad planer i har for sommeren.. Er det nye dele og polergjrej der skal prøves? Ny lak/bil der skal ordnes? Ordnes fælge? Nye bildele der skal sættes på?
Hvis i får andre dele hjem så fortæl gerne hvad i får hjem
Jeg personligt glæder mig meget til sommer da jeg har en "ny" (LÆS: upoleret) Golf IV GTI 20VT der skal ses på og få nogle nye dele (polergrej hjem). Den har den værste lak jeg nogensinde har set før da førerdøren ser helt vild ud i sollys da den er blevet vasket forkert og alle ridser nærmerst er selvlysende
Blir dejligt at få væk!
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 50 Biler: 6 Emner: 2.087 Svar: 19.819
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 4 Emner: 62 Svar: 440
Hvis du sætter dig ned og regner på det er det ikke mange penge du skal betale xtra for at få det samme ved bilvask.nu..
Men ok, har man den holdning at man vil gøre sine landsmænd arbejdsløse, så skal man bare give den gas.
En anden ting er at support + anden service.. Det får du bare ikke ved køb hos CYC.
jun 2006
sep 2006
Jeg køber kun ting i udlandet hvis ikke det fås her hjemme. ( dobb. moralen længe leve).
Laver jeg en indkøbsliste hos CYC og sammenligner den med eks. bilvask.nu er det ikke mange kr/øre jeg kommer til at smide oven i.
De der ligger i det er, at det i sidste ende er dig selv du gør arbejdsløs;-)
sep 2006
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 22 Svar: 740
Jeg skal have bestilt min første, egen polermaskine. Jeg har i flere omgange lånt en, men vil have min egen nu. Jeg har desværre pt. ikke egen bil (husleje i Århus C og SU tillader det ikke), men den gamles skal Octavia skal lige have en tur, ligesom der skal kæles lidt for en kammerats bil når han kommer hjem fra Afghanistan. Selvom jeg ikke længere har egen bil, så har bilpleje stadig min interesse og der skal nok komme egen bil senere - i mellemtiden kan man jo så lave lidt arbejde for venner og bekendte når tiden er til det
Derudover skal der selvfølgelig en røvfuld produkter med i bestillingen. Maskinen bliver en fødselsdagsgave fra mine forældre, så den koster mig ikke meget
maj 2010
Følger: 52 Følgere: 49 Biler: 3 Emner: 74 Svar: 276
OG jeg handler ikke hos dem for de har ikke de mærker eller produkter jeg ønsker mig. Desuden har jeg handlet hos CYC flere gange, med rigtigt god service og har ALDRIG været noget som helst at sætte en finger på! Service er CYC gode til - ja da manden er populær har han travlt og derfor kan der godt gå lidt inden han svarer, men jeg bestiller som regel mere end et par dage før jeg skal bruge det så har tiden til at vente på et simpelt svar.
Support nævner du (80coupe80) og det er da meget fint, men hvis jeg ikke skal bruge det hva så? Jeg har ikke behov for at ringe og spørge hvordan jeg polerer, hvilke pads jeg skal have etc. etc. for jeg har lavet forundersøgelserne og tager mine egne beslutninger (til tider med hjælp fra andre - fx forums som dette eller DW) så hvorfor betale ekstra for noget jeg ikke bruger? Og spare porto.. Ja jeg synes personligt det er rimeligt dumt at sende to pakker samme vej med dyr porto - det svarer til at to naboer kører 100 km på arbejde i hver sin bil side om side. Hvorfor ikke køre sammen så?
Jeg oprettede dette indlæg for at høre jeres planer - ikke for at høre hvor i synes jeg skal handle og i mener jeg ruinerer manden ved ikke at handle hos ham.
Jeg er sikker på han laver et yderst godt stykke arbejde uden tvivl og til fine priser, men det var ikke det dette indlæg var baseret på!
Mikkel K
Du er vist den eneste der forstod hensigten i mit indlæg
Men lad os (mig) høre hvad du får hjem.
Jeg forstår dig godt at selvom man ikke har bil vil man stadig gerne ud og polere fordi man nyder det! Jeg har selv haft lyst sidste sommer, men jeg havde simpelthen for travlt til jeg kunne nå det så i år regner jeg med at tage revance for ffs jeg savner det for jeg slapper af med det og så det rigtigt lækkert at se på resultatet bagefter af en ren og lækker lak der skinner i solen.
sep 2006
En anden ting er så at de folk der køre over grænsen efter sprut, øl mm.. skal op i meget meget store mængder for det overhovedet kan betale sig.. Så dumt at sammenligne med det..
Men når du nu alligevel handler hos CYC hvorfor handler du så ikke hos en af de andre inde fra DW som er billigere.. Så kan du jo spare en 20'er. Og med garanti få samme service. Bestiller du under 30kg i GB er det jo rigtigt billigt. Og de bruger stort set de samme transport-firma'er.
At spare Porto'en ved at dele den er da en god ting, kan absolut intet galt se i det..
Ville skam bare sætte det i relief..
Mine planer er:
Få poleret min nye bil op med min nye flex.
Det eneste jeg skal have købt mig er:
Affedter, polercreme, bagskive, tyreshine.
Og glæder mig som en grønlænder med sin uåbnet kirsebærvin, til at komme igang..
feb 2007
maj 2010
Jeg har handlet ved flere andre, men jeg mener jeg får mest value-for-money hos CYC. Der får jeg en lille lækker detalje med underskrevet tak og som regel lidt ekstra oveni ved større ordrer og det er ikke altid det samme oplevelse fra andre shops.
80Coupe80
Har du nogen ide om hvilke specifikke produkter du skal have eller er det endnu uvist?
sep 2006
Jeg syntes de fleste i detailing verdenen er gode ved deres kunder. Og gør meget for at holde på dem. Ses på råd/ vejledning, extra ting man får med mm.. Og betragter os "detailere" som nogle af dem der er bedst til at hjælpe hinanden inden for bilverdenen. Både i den gruppe der er herinde og på DW.. Der er god tone..
Jeg skal have følgende: 3m's 125mm bagskive til min flex, Karma's Mellem polish, og Poorboys bold n bright. Kan ikke helt finde ud af om jeg skal købe mig en affedter eller tørre den over i 50/50 mix af sprit og demi.vand.
maj 2010
Men umiddelbart tænker jeg at sprit ikke vil være helt "krads" nok, men skal ikke kunne sige det
jun 2006
sep 2006
feb 2007
- ikke mere fra mig ang. det emne - det var jo ikke hvad tråden gik ud på
feb 2003
Følger: 51 Følgere: 50 Biler: 9 Emner: 83 Svar: 1.009
Nu er det bare ikke alt der kan fås i danmark. Fik lige inden vinteren begyndte. en ordre på over 10.000 kr lagt ind hos cyc - det var med ting der IKKE kunne fås herhjemme. Men drejer det sig om et par bøtter nattys og en shampoo så ser jeg ingen grund til at købe i udlandet.
apr 2008
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 15 Svar: 404
Denne samtale er i den grad fyldt med, såvel livsfilosofi og generelle holdninger til hvordan verden er skruet sammen. Så tillad mig, at springe lidt i tingene, men hæng på, der kommer noget der ligner en morale til sidst.
FAKTA:
1. Jeg har intet imod folk handler i UK - det er deres valg
2. Jeg har intet imod folk der vil have mest muligt for pengene - det er sund fornuft.
3. Jeg HADER folk der skriver eller ringer til mig for at få råd, og så bruger penge i udlandet.
4. Servicen i UK er fin hos nogle firmaer, afskyelig hos andre. Men hos de fleste af de store firmaer, har det overordnet styr på tingene.
5. Post danmark er et firma som forringer mulighederne for at drive web-baseret forretning i DK.
.... Så var fakta på plads.
Hvorfor er varer billigere i UK ?
Fordi de kan købe mere
Betaler mindre i moms
Betaler Mindre i skat
Betaler Mindre til deres medarbejdere.
Lever i et land hvor de sociale ydelser er helt fucked.
Har en økonomi der ligger i ruiner. ( ex. moms stigning fra 17-20% )
Hvorfor er varer dyrere i DK ?
Fordi vi er et mindre marked og kan købe mindre
Betaler mere i skat
Betaler mere i moms
Betaler mere til vores medarbejdere.
Lever i et land hvor de sociale ydelser er bedre end mange andre steder
Har en økonomi der stadig, på trods af alt, holder sig i NOGENLUNDE god form....
jeg skriver stadig, fordi jeg ikke tror det kan blive ved som danmark udvikler sig i disse dage....
Hvor er vi så på vej hen i DK ? det er vel det spændende i denne samtale.
Som jeg ser det - er vi på vej til at blive et samfund af MIG MIG MIG mennesker, som ikke længere bekymrer sig om naboen, som ikke længere støtter eller kæmper for fagforeningen i dens sande natur, naboen, jobbet eller Danmark i al almindelighed.
Alt det der har gjort dette land så fantastisk, alt det som har gjort danmark et rart sted at leve. Alt det vores forældre, og i endnu større grad vores bedsteforældre har kæmpet for.
I Danmark, handler folk rask væk i kiosker, hvor de ved der ikke er betalt moms af deres Cola - de handler raskvæk billige øl i Tyskland for at spare nogle håndører.
Hver gang der skal bruges penge, til at få KØBERS liv til at virke bedre ved hjælp af forbrug, skal der sparres, og det er ligemeget hvem det går ud over.. For det er jo aldrig KØBER selv der oplever resultatet af besparelsen.
Men det ER dig og mig, naboen, din chef, dit arbejde, og i sidste ende det sikkerhedsnet der hedder Danmark det går ud over.
For vi mister i disse år mange arbejdspladser til udlandet - vi får mindre ind i skat for hver dag der går, vores varer og tjenesteydelser bliver solgt mindre, grundet priskonkurrencen.
Hvorfor er det så at alting bliver dyrere ?
Fordi pengene fosser ud af Danmark, virksomhederne skrider i et tempo som aldrig set før.
Fordi nogen jo skal betale regningen - så det ER dig og mig der bliver straffet, hver gang kronerne ryger ud af Danmark.
Så for guds skyld - i skal da handle hvor i lyster, og få da endeligt lidt mere ud af den sidste hundredekrone seddel.
Jeg er skam ligeglad, for jeg har mit på det tørre - jeg har job, firma og en lille opsparing at tærre på.
Bliver jeg for træt af DK, skattebyrden, nassementaliteten, jeg skal da ha;, jeg har krav på; tudehovederne og folk der ikke kan forstå hvor vigtigt nationaløkonomi er, kan jeg jo følge strømmen af mindre virksomheder og flytte til Tyskland, Sverige eller UK.
For jeg kunne levere nøjagtigt den samme service med mit firma beliggende i Tyskland, UK eller SE.
Eneste forskel for køberen, ville være at denne ikke lagde sine penge i en virksomhed i Danmark, som betalte moms og skat i Danmark, som betalte sine medarbejdere i Danmark, så de kunne betale skat i Danmark - og derved være med til at betale for vores allesammens forbrug af skoler, hospitaler, børnepasning og vores generelle høje levestandard.
Gjorde jeg det, kunne jeg med sindsro hver gang eller anden blev arbejdsløs i DK, tænke, nåå ja, jeg har mine skattebetalinger i et land hvor jeg kan forsikre mig fra alt dårligt, og så er jeg iøvrigt skideligeglad med hvis onkel der er syg, eller har brug for en ny hofte.
For hver gang, vi kun tænker på den korte bane - går det ud over os alle. Hver gang en skrider fra DK grundet den høje omkostning til vores fælles samfund bliver det dyrere for resten. Og hver gang kroner bliver brugt i udlandet, for at spare små penge, bliver hullet dybere og dybere. Vores sikkerhedsnet bliver udvandet, hullet som en si, og ubrugeligt og ligegyldigt.
Beklager den noget deprimerende forudsigelse på BG på en dejlig Lørdag aften, men jeg har haft denne samtale med 1.000 mennesker, nu er den nede på papir.
(jeg er gået i gang med at øve mig)
Med vänlig hälsning
Best Regards
Mit freundlichen Grüßen
Michael Vilnov Hansen
indehaver af Bilvask.Nu
Forfatter af bloggen Bilpleje.nu
maj 2010
Ja jeg kan godt følge dig og i lang tid var der også mange ting jeg havde det på samme måde med - fx at ingen køber danske grøntsager udover pensionister fordi der kan spares en krone hvilket gør at Bilka, Coop etc. af forhandlere siger i skal sælge dem billigere for ellers får vi bare et vognlæs af lastbiler til at hente de samme varer andre steder i EU for billigere penge som så gør at det smager af lort! Hvis man har smagt en drivhusplante med druer, meloner, agurker etc. som ikke er presset frem blot fordi man skal have så mange solgt som muligt, så får man en naturligt voksen plante der indeholder meget mere smag og saft og kraft som er SÅ meget bedre end en vandmelon der smager af ingenting, fuld af vand og kerner istedet for en sød velvandet og lækker oplevelse.
Men nu kommer vi jo desværre ind på noget meget samfundspolitisk for jeg kan jo godt se at Danmark bliver ikke et bedre sted fordi jeg køber de Danske agurker og varer for problemet ligger stadig også i at alle forsøger at spare fordi man ikke ved forskellen på hvad man KUNNE få for så lidt mere (og nu ikke kan smage forskel i fordi danskerne skal producere mere fordi de bliver presset prismæssigt og derfor presser planterne så produktet bliver ringere) og den eneste der skummer fløden er forhandlerne ikke gasa og i sidste ende dem der laver arbejdet - nej bilka, coop danmark osv. er dem der skummer fløden for når jeg ved hvad en vare bliver solgt for er det sygeligt at selvsamme vare pludselig sælges for 10 gange købsprisen.
Jeg ved godt jeg egentligt ikke kan klage for jeg har mit helbred og gud forbyde det der sker mig noget så kan jeg blive behandlet, men når jeg tænker på at for hver kr. jeg tjener skal jeg give en halv til staten så vil jeg have så meget som muligt for den lille smule jeg får tilbage.
Der er rigtigt meget i Danmark jeg ikke forstår er som det er for hvis nogen har set Operation X igår så tænker jeg IGEN (igen igen igen igen x 20) hvordan FANDEN kan det lade sig gøre!
Når jeg ser på industrien og erhvervslivet så kan jeg se hvordan man ser efter hvordan man kan gøre tingene bedre, og mere rationelt og man lærer af fejl og finder bedre måder at gøre det samme på.
Men nej der kan staten SAGTENS spilde penge på højhastighedstog som bliver forsinket og forsinket og som ikke kan det der er stillet som krav til det og stadig betale en masse oveni uden rigtigt at få noget for pengene.
Der kan betales oceaner af penge til nyt digitalt system for politiet uden at lortet fungerer eller tidsplanen overholdes.
Jeg synes der er en del ting der kunne gøres rigtigt meget bedre, men problemet er at uanset hvor jeg sætter mit kryds så der sku noget lort med som jeg ikke ønsker eller også skal de samarbejde med nogen som ønsker noget af det som jeg ikke vil ha.
Men nu tror jeg også hellere jeg må stoppe inden jeg kommer for godt igang for oprettede ikke dette emne for at lave samfundsdebat - egentligt bare høre nærmere om hvad folk havde af planer for sommeren og hvilke produkter de skulle have/har fået så man måske kunne lære om noget nyt og fedt man skulle se på.
Men godt lørdag til jer allesammen derude også.
apr 2008
Men, som du siger, og det er din tråd, lad os tage samfundsdebatten i en anden tråd - det lyder som om det kunne blive allerhelvedes interessant
Michael.
maj 2010
Tak og som jeg skriver jeg forstår dig men lad os tage den en anden gang og høre hvad sommeren bringer så vi kan høre om hinandens planer og glæde os til vi kan få noget mere sol, grillmad og polering i skyggen af en skinnende lækker lak
sep 2006
Og det er jo helt rart at se der er 2 mennesker her inde der kan kører en debat uden at skulle kalde hinanden fuckhoveder eller andre former for latterlige ord..
Lad debatten fortsætte et andet sted. Må endelig ikke gå tabt..
feb 2003
Mvh Morten
jun 2005
Følger: 18 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 201
Jeg har anskaffet mig ny bil år, som kommer til at indebære alt hvad gruppen her står for lige fra "grundrens", til vandslibning af appelsinhud, så det ser jeg meget frem til
Har aldrig set så ilde tilredt en lak før, så der bliver nok afsat 1 uge's ferie til den
Af produkter kommer der ikke noget nyt hjem, da finanserne ikke rigtig er til det, men forventer da at holde mig til mine 3M produkter til polering, mit Poorboys til rengøring, og enten meguiars eller chemical guys til beskyttelsen
Dog håber jeg da på at der skulle blive råd til en 3M polermaskine. (kvinder har deres mærker, og jeg har mit)
Udover det har jeg nuppet et sæt 18" chrom fælge fra min bror som ikke har set skyggen af hverken vand, sæbe eller børste
Hvis nogen har gode råd til Honda lak, hører jeg gerne fra jer. Er vant til tyske lakker, og kunne forestille mig de japanske (fra midt '90), ikke skal "Man handles" på samme måde..
Mvh Michael.
apr 2008
Honda Lak er så blød at den ridser hvis du bare ser på den så du skal ud i noget blødere polercreme til den.
Og så skal der forsegles og vokses til den store guldmedalje, for at give bilen lidt overflade at tærre på.
Michael.
jun 2005
Følger: 18 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 201
Det er vel både godt og ondt at lakken er så blød
Vi starter med den mildeste og arbejder baglæns derfra.
maj 2010
CQuartz IronX 50ml sample
FinishKare - Sample Kit
Dodo Purple Haze PRO - 30ml
Dodo Juice - Blue Velvet (30ml)
Aquartz ReLoad - Spray Sealant 50ml
Clay Magic Perfect Finish Kit (100g clay)
Optimum Poli-Seal - 8oz
Optimum Hyper Polish Spray
DAS-6 PRO Dual Action Polisher - Meguiars Kit
Optimum Opti-Seal
Prima Hydro - Polymer Spray Wax
Optimum Car Wax
Prima Slick - Quick Detailer
Z-6 Ultra Clean Gloss Enhancer Spray
303 High Tech Fabric Guard
303 Aerospace Protectant
Stoner - Invisible Glass
3M 3434 Masking Tape
600ml Plastic Bottle with Sprayer
Silverline Heat Gun
Stoner Tarminator
feb 2003
maj 2010
Jeg har flere produkter der kan det samme, men lidt fordi jeg godt kan lide at prøve nyt for at se om der er noget der er bedre måske eller giver mig noget nyt jeg ikke har prøvet før. Fx. Optimum har jeg hørt godt om, så vil prøve det af. Prima produkterne virker interessante så dem vil jeg prøve af nysgerrighed. 303 skal afløse ting jeg har, da jeg længe har ønsket mig disse produkter.
Jeg har en anden polermaskine, men besluttede mig for at jeg ville prøve en dual action for at se hvordan arbejdet er med den - og ja der kommer pads og polish med fra meguiars.
Dette indkøb bærer i høj grad præg af jeg vil prøve "nye" ting, og derfor der er så meget af det der er sample-size så jeg kan se om noget måske er bedre end det jeg allerede har. Derfor de 5 første ting er prøver
feb 2003
maj 2010
Ja jeg fik 2 bunker hjem sidst jeg bestilte
Finishkare 1000 er god og effektiv ja, men den synes jeg dog man skal passe mere på med mængden end andre voks da den kan være MEGET svær at få af hvis laget er lidt for tykt. Været der en gang for meget
Ville egentligt også gerne prøve netop no rinse, men ind til videre bliver det næste gang. Men intet er fast før jeg bestiller og så kan man jo "komme til" at lave lidt "impulskøb" istedet for at have det på ønskelisten.
feb 2003
Klar til sommer?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside