{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forbrug
  • #1   5. feb 2011 Jep, her gennem vinter har min gennemsnit lagt på 13,6km/l

• #2   5. feb 2011 ok jeg har ikke helt styr på det i nu men tror også jeg ligger der omkring

• #3   5. feb 2011 Det skulle ikke undre mig, er spændt på at se om det bliver bedre når det bliver varmere, eller om det først bliver efter mit første service..
    Den burde da ligge på mindst 15 ved blandet kørsel, hvis man ellers kan stole på fabriks oplysningerne (hvilket jeg tvivler noget på!)

• Jay J
    Jay J Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 15
    #5   6. feb 2011 Vores har lige væretpå værksted. Da jeg har regnet ud i 3 måneder har den kørt mellem 9-10 på literen. Hvilket ikke er respektabel

• #6   6. feb 2011 Det er ikke første gang det er sket fra chevrolets side..
    Det er ecu'en der skal nulstilles, da de har "glemt" det fra fabrikken!

• Jay J
    Jay J Tilmeldt:
    dec 2007

#7   7. feb 2011 Okay tak smiley for bliver hurtigt en dyr bil med 9 kilometer per liter

• #8   7. feb 2011 Jeg bor inden i indre KBH, så køre en del by-kørsel.

Men køre så også rigtig meget på motorvej, da jeg arbejder i Køge og er kørende sælger, så kommer en del rundt i DK.

Jeg har regnet ud, jeg ca. køre 15 på literen - men køre også altid frisk til smiley

• Jay J
    Jay J Tilmeldt:
    dec 2007

#9   7. feb 2011 Ja men jeg synes også jeg køre godt til. men 9 kilometer på literen er ikke acceptabelt synes jeg

• #10   14. feb 2011 Jeg har lige målt at på 35l benzin har jeg kørt 12.6 km/liter.. ved sku ikke om jeg skal hendvende mig hos forhandleren og brokke mig! hvad syntes i??

• #11   15. feb 2011 Muligvis..
    Jeg nævner/brokker mig over det, når jeg skal have den første service, hvis det ikke bliver bedre!
    Købte den jo for at den skulle være økonomisk!
    Ellers kunne jeg ligeså godt have valgt en anden bil!

• Jay J
    Jay J Tilmeldt:
    dec 2007

#12   15. feb 2011 Jeg har brokket mig.. Vores kærte lige godt 10.3 og finder jeg ikke acceptabelt. Jeg fik afvide at det nok bare var min kørsel.
    Lige meget hvor slemt man køre den kan du ikke få den ned på 10,3 km/l. Er for langt fra det fabrikken lover den skal kunne... Men vi overvejer allerede et skift.

• #13   15. feb 2011 Har du overvejet at prøve at kontakte fdm, hvis de ikke vil gøre noget ved det?
    Det er muligvis et forsøg værd, men der er selvfølgelig ingen garantier..

• Jay J
    Jay J Tilmeldt:
    dec 2007

#14   15. feb 2011 Ja har vi overvejet smiley

• #15   15. feb 2011 heh, ja jeg ligger ikke skjul på hvad jeg havde gjort, så jeg syntes i burde gøre det smiley

• Jay J
    Jay J Tilmeldt:
    dec 2007

#16   15. feb 2011 Okay smiley tak for det.

• #17   15. feb 2011 Om ikke andet, så burde de da hos fdm hurtigt kunne vudere om det kan betale sig for dem at gøre mere ud af sagen..
    Men mon ikke det er det..
    Er fuldstændig enig i, den burde overhovedet ikke -kun- køre 10.3 km/l
    Selv ældre biler med større motorer og forældet teknologi kan køre længere end det!

• Jay J
    Jay J Tilmeldt:
    dec 2007

#18   15. feb 2011 Lige ved min honda civic type r køre mere -.-

• #19   15. feb 2011 heh, min silvia kan køre længere på literen.. Ok, den skal køres pænt, men den kan da køre længere end det smiley

• Jay J
    Jay J Tilmeldt:
    dec 2007

#20   15. feb 2011 Passer heller ikke med hondaen. køre ca 6-7 per litter
    smiley men synes 10.3 for en spark. er sku ikk iorden

• #21   15. feb 2011 niksen, det er sku for dårligt..

• Jay J
    Jay J Tilmeldt:
    dec 2007

#22   15. feb 2011 yep

• #23   8. mar 2011 så fik jeg også målt forbrug 10,8 det var sku ikke meget

• #24   9. mar 2011 Jeg har prøvet at søge lidt på problemet, men intet er dukket op..
    Det er åbenbart et generelt problem for spark ejere at forbruget bliver pisse dårligt..
    Ingen har en løsning efter hvad jeg har kunnet finde frem til..
    Jeg foreslår at i holder en kørebog over hvor langt i kører og hvor meget der tankes, samt noterer forbruget pr. opfyldning..
    Få evt. værkstedet til at udmåle forbruget, hvis det er noget de kan finde ud af..
    Jeg begynder at notere mit forbrug på papir fra idag, så jeg har noget at komme med til første service..

Finder i en løsning eller får det at vide fra værkstedet så vær ikke bleg for at dele det smiley

• #25   26. mar 2011 Min spark kører i gennemsnit 16 km. De sidste 6 gange jeg har tanket, har jeg skrevet op hvad mine km tal er, og så regnet ud fra hvor meget benzin jeg hælder på. Jeg kører mange kilometer på motortrafik og motorvej hver dag.

• Jay J
    Jay J Tilmeldt:
    dec 2007

#26   26. mar 2011 Vores køre kun lige godt 10, jeg køre ca 110 km/t til fredericia fra sydfyn 3-4 gange om ugen

• #27   30. mar 2011 jeg snakkede i dag med værkførren på det sted hvor jeg købte min spark om mit benzin forbrug, og han sagde at 10,8 km/l var helt fint når det var så koldt udenfor, og at den i frostvejr brugte 0,5 l bare på at starte og brugte rigtig meget benzin de første 5 km. for at blive varm (da var kommet nye regler efter 2005 som gjorde at den skulle være drift varm efter 5 km. og derfor brugte den meget benzin der) men at det nok skulle blive bedre når det blev bedre vejr, men hvis jeg stadig var utilfreds til sommer kunne de lave en test hvor de kørte fra værksted og ud på motorvej og tilbage igen, en tur på 100 km. hvor han ville garantere at den mindst ville køre 18 km/l
    synes nu mest det lyder som en dårlig undskylding men nu må vi se

• Jay J
    Jay J Tilmeldt:
    dec 2007

#28   31. mar 2011 Jeg kan da høre de siger forskællige ting. min sagde det ikke kunne lade sig gøre,. 15 km/l måske men ikke 10

• #29   31. mar 2011 Pff motorvej er en dræber.. Var på en tur til kbh, medvind og hele lortet..
    130 måske 135 og alligevel var gennemsnittet for motorvej under 13km/l..
    Få den op på 18.. Hah.. Måske ved ren landevejs kørsel, men jeg nægter at tro den ryger op på 18 med motorvejskørsel..

• #30   27. jul 2012 Jeg tror umiddelbart der er kommet ny software til bilen, for efter min var til service er den begyndt at gå længere end den gjorde før. Inden da lå jeg på 14,2-14,7 (med "frisk" kørsel), og efterfølgende har jeg aldrig haft den under 15,5 km/l. Hvis jeg kører øko (dog ikke lige så øko som Casper S, da jeg skifter gear ved 2500-2800), kan jeg få den op over 17 km/l.

• #31   25. sep 2012 Så er det ikke kun mig smiley

Jeg er i gang med et lille forsøg, med at skifte gear allerede ved 2000 RPM, for at se hvad det giver. Jeg forventer dog ikke de 23-24 km/l som du oplever, da min er en 1.2 med 16" alu-fælge på, men glæder mig til at se resultatet.

• #32   5. okt 2012 Så har jeg kørt et par tankfulde på "den nye måde". Første tank sagde 16 km/l, hvilket jeg egentlig var lidt skuffet over (selvom det var en anelse mere end normalt). Næste tank kørte jeg på samme måde noget af tiden, og andre gange blev den fyret af (så meget som man nu kan i en Spark). Stor var forundringen da jeg tankede i morges, og jeg alligevel havde kørt 16,4 km/l. Så jeg tror helt klart at hvis jeg kørte en hel tank nu på samme måde, så ville jeg sagtens kunne få den over 17 km/l, hvilket jeg synes er meget pænt for en 1,2'er med tunge 16" alufælge og 195mm brede dæk.

Så et godt råd derude. Hvis i gerne vil køre økonomisk, skal i køre som Casper S: Skift allerede ved 2000 omdrejninger. Og lad jer ikke slå ud over hvis først tankning efter skift af kørestil ikke er imponerende. Det er ECU'en der lige skal have lov til at justere sig ind igen.

Kommentér på:
forbrug

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce