{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
195 visninger | Oprettet:

Forbrug? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige købt en Peugeot 3008 1,6 Hybrid First Selection EAT8 5d fra 2020, og Har haft den i omkring en måned. Er det virkelig rigtigt, at den kun kan køre cirka 20 km på ren strøm? Når den er i hybridtilstand med fuldt opladet batteri, kører den omkring 30-40 km/L, men efter ca. 30 km løber den tør for strøm. Uden strøm bruger den en del mere, og så ligger den på omkring 10-13 km/L. Jeg ved godt, at batteriet yder mindre om vinteren, men 20 km på ren strøm? Kan det virkelig passe?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forbrug?
  • #1   i går kl. 17:19 ja lyder meget rigtigt smiley
    kan godt se den opgivet til 63 km på el.
    men det ikke meget på 13 kwh

kan godt passe den mister rækkevidde når det koldt. du vil nok opleve den køre længder her til sommer.

med venlig hilsen En mekaniker

• Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    dec 2023

Følgere: 81 Emner: 12 Svar: 31
    #2   i går kl. 17:42 Jeg havde en golf gte,fra 2020 den kørte ca 25 km og var opgivet,til 3 gange så meget ca.så det passer godt med dine tal.

• #3   i går kl. 17:51 Det er værre hvis de bruger for lidt, så brænder lortet af smiley

• Von Z
    Von Z Online Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Følgere: 11 Emner: 21 Svar: 874
    #4   i går kl. 18:47 Elbiler/hybridbiler er det største scam ever!!
    Utroligt folk ikke har fattet det endnu!

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.606
    #5   i går kl. 20:01 Tiden på året, og normale overdriverlser på forbrug, så er det desvæære ret passende

• #6   i går kl. 20:02 Min Passat GTE kører ala 35 km. på el her vinter - sommer 55-60 km.
    En glimrende kombination på de små ture.

Er el og hybrid scam?
    I går ladede jeg 10 kW på batteriet, det kostede 1,30 pr kWh.
    Får 90 øre retur, så 0,4 kr. pr. KWh.
    Så for 4 kroner kan jeg altså køre ca. 35 km.
    De km. rækker fint til at smutte ungerne i skole, fruen på kontorer osv. og også samme tur eftermiddag.
    Med den slags småture i min diesel Volvo, så går den under 10 literen.

• #7   i går kl. 20:06 jeg er nu os rigtig for min lexus med fuld hybrid. (ikke plug in hybrid)

ved pænt kørelse samt udnyttedes af fjernestyring af klimaanlæget.

kan alligevel hold fint på 16kml ved ren by kørelse og nuværende temperatur. det sgu pænt af en 2,0 liters benzin. smiley

vil ikke undvære min hybrid og den kræft el motor giver.

• #8   i går kl. 22:47 #6 så glemmer du at der er andre ting som du skal betale du ikke får retur. Der var vist ikke nogle elpriser som inden for den sidste uge har været 7 øre (eller mindre) for at du kan komme ned på 40 øre…
    Du glemmer
    Nettrarif
    Transmissionstrarif
    Systemtrarif

De er når de er lavest på mindst 33øre pr. KWh. Så reelt har din pris så været højere.

• #9   i dag kl. 05:19 Nej jeg glemmer ingen ting, der er med service aftale jo tilbagebetaling.
    Læs igen hvad jeg faktisk skrev og kig priser fra denne nat.

profilbillede
  • #10   i dag kl. 05:22 Her er sammensætningen for en af timerne.

profilbillede
Kommentér på:
Forbrug?

Annonce