1.206 visninger
|
Oprettet:
Stroke M50b25 {{forumTopicSubject}}
Er blevet tilbudt en 2.8 blok hvor jeg fik at vide jeg ku ta stempler og krumtap og bruge på min M50b25 kværn.
Er det plug´n´play eller hvor meget mere skal der laves før det kommer til at spille?
Nogle der har lavet denne ombygning?
mar 2008
Følger: 40 Følgere: 41 Biler: 29 Emner: 45 Svar: 219
Bore × stroke 84.00 mm × 75.00 mm
Cylinders Inline 6
Displacement 2.5 litre -2494 cc
Compression ratio 10.00:1
Maximum power
DIN 192 bhp v 5900 rpm
Maximum torque
DIN 244.0 Nm v 4700 rpm
M52B28 Motor
Bore × stroke 84.00 mm × 84.00 mm
Cylinders Inline 6
Displacement 2.8 litre - 2793 cc
Compression ratio 10.20:1
Maximum power
DIN 191 bhp v 5300 rpm
Maximum torque
DIN 280.0 Nm v 3950 rpm
De køre med 84mm stempler begge to, det er slaglængden der er forskellige
mar 2003
Følger: 201 Følgere: 219 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.649
Skal man ha toppen af den for at skifte stemplerne, eller blir de pillet ud fra bunden på M50 motoren?
Det er nemlig fordi min M50b25 periodevis ryger helt sindsygt, så har en idé om at enten er der en oliering der er ringe eller toppakningen der er revnet så den ryger som en Golf diesel (med blå/hvidlig røg) men kun ind imellem og der er ingen sammenhæng i om den er varm eller kold eller man gir den noget at leve af eller kører tomgang i byen.
Så hvis man alligevel sku splitte den ad, ku man jo ligeså godt stroke den hvis det ikke kræver det vilde udover stempler plejlstænger og krumtap fra 2.8eren
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.518
mar 2003
Følger: 201 Følgere: 219 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.649
Det har jeg Sierraen til
jan 2005
Følger: 152 Følgere: 154 Biler: 18 Emner: 227 Svar: 1.044
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.518
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.518
mar 2003
Følger: 201 Følgere: 219 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.649
Det var mere fordi at hvis toppen skal af, så kan jeg få tjekket toppakningen om det er den der er gået, eller topstykket, eller om det "Bare" er en oliering (der forhåbentlig ikke har skadet en cylindervæg) for, så vil jeg jo få løst mit problem ved at skulle skille den ad for at stroke den
Men efter både undervogn og M6 fælgene er kommet på er det yderst begrænset hvor hårdt den blir kørt plus jeg har Sierraen til at køre råddent i.
Stroke M50b25
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside