{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.214 visninger | Oprettet:

Spørgsmål ang Skyline {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen hvor hk. kan man hive ud af en motor som min en RB25DET. uden at den brækker sig så jeg mener altså safe mode, så længe man kører med std krumtap stempler pejlstænger og alt det?
Og man selvfølgelig lader dem varme op hvergang inden man kører og lader den køle af.
Og man ikke tæsker livet af den hvergang man kører i den.

Hvor mange hk holder den std 5 trins gearkasse til?

Og hvad med std. bagtøj hvor holder det til?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål ang Skyline
  • #1   7. nov 2011 350-400

  • #2   7. nov 2011 Okay, ja det på motoren ikke. hvad med gearkasse og bagtøj, har du en ide om det

  • #3   7. nov 2011 Det er det samme.
    Over 400 hk har gearkasserne det med at dø en horibel død.


  • #4   7. nov 2011 Hvor meget motoren holder til er meget forskelligt fra setup til setup. Hvis du vil koste en kevlar tandrem, en stor indsugningsmanifold, en rigtig topmount manifold, en god turbo og vigtigst af alt få det kørt ind med rigtig motorstyring på noget godt olie, kan den sagtens klare 500hk i lang tid. Den går selvfølgelig ikke ret langt på literen, men den laver mange hk. Hvis du vil køre med den til dagligt vil jeg nok foreslå at holde den under 450 hk. Det er ikke så meget de heste den skal yde, men derimod manglen på benzin til at køle stemplerne, som normalt dræber RB25'eren.

    For hvad angår gearkassen er det ikke hestene der dræber dem, men kiksede gearskift. Vi har i snart 2 år nu kørt med den samme Nissan 200sx med RB25DET med den lille model gearkasse (fra RB20det), vi har hele tiden hævet ladetrykket gradvist og kører nu 2,55 bar med en GT35R med standart indmad og stadig med de originale leger vi end ikke har skulle skifte. Vi har endnu ikke skulle skifte hverken gearkasse eller motordele, hvilket kun er et bevis på et det handler mere om hvor godt du behandler dit udstyr, som hvor meget du forlanger af det.


  • #5   7. nov 2011 Hej Morten.

    Jamen mange takk for info.

    Der blev jeg da meget klogere, men ja korrekt tilførsel af benzin er stort set alfaomega i alle tunede motore:-)


  • #6   7. nov 2011 Så må den originale motorstyring bare hukkes af med en stor økse og på med noger det give noget mad:-)

  • #7   8. nov 2011 Præcist, Apexi laver en god plug and play motorstyring, den er meget nem at justere og har aldrig hørt om problemer med dem. De kører med alle de originale følere, men kan samtidig håndtere hvis du skifter til eksempelvis 300zx luftmængdemåler.

  • #8   8. nov 2011 Okay, jamen det lyder jo til at kunne gøre forholdvis nemt og billigt så:-)

  • #9   9. nov 2011 Jeg kan 100% tilslutte mig det morten skriver....

    Gearkasse og bagtøj skal du ikke tænke på før du kommer op på 600-700hk.... Det er MEGET stærkt og hvis du passer på det med godt olie mm. Samt laver "pæne gearskift" holdder det fint!
    motoren skal nok holde til 500hk til hverdag... kræver self at du køre som du beskriver. og passer på den. Olie mm.
    og så skal du være ligeglad med benzinforbrug da den nok bliver lidt tørstig i et sikkert map til 500hk smiley


  • #10   9. nov 2011 Hej Martin H.
    Okay, ja 500hk skal have lidt at leve, så kunne nok godt nøjes med 400hk til daglig, så hjælper jeg vel os rigelig med til at vi kan holde varmen her i den kolde tid(global opvarmning) hvis jeg kører den som dagligdagsbil


  • #11   9. nov 2011 og hvorfor mener du at det er et must med en kevlar tandrem ?

    stresset på remmen er stor set det samme, om bilen laver 250 hk eller 500!..

    Har du derimod nogle dobblet ventilfjedre og highlift knaster, vil jeg anbefale det



  • #12   9. nov 2011 Der er jo også den mulighed, at købe en lidt dyrere motorstyring, så du kan gemme 2 programmer, så du kan have et benzinøkonomisk 400 HK map til dagligt og et safe, mindre benzinøkonomisk 500HK map til når højrefoden føles tung. Det kan laves, så du kun skal vippe en kontakt for at skifte og samtidig skifte ladetryk.

  • #13   9. nov 2011 Ronni N - Jeg vil give dig ret et langt stykke hen ad vejen, bare sjovere at være sikker. Og så er prisforskellen jo ikke mere end 500 kr.-

  • #14   9. nov 2011 Ja, det var selvfølgelig os en mulighed, og det er nok mere sådan noget jeg ville gå efter:-)

  • #15   9. nov 2011 Nu kan du også vælge at lave et map til højt tryk, og så "bare" ændre den i ladetryk i din evc eller hvilken ladetryksstyring du nu bruger.

    Du kommer aldrig til at køre med lavt tryk alligevel. min kører altid i "b" højt tryk, og så styrer du din lyst med højre fod smiley


  • #16   9. nov 2011 Ronni N. Tja det kan godt være du har ret, men alligvel 500hk er nu os en slant.

    Kunne forstå hvis vi snakkede 200 og 300 for så ville jeg os kører på 300hk hele tiden, men hvis jeg skulle lave det ville step 1 nok blive 350hk og step 2 500hk


Kommentér på:
Spørgsmål ang Skyline

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce