Stadig el-problem {{forumTopicSubject}}
Jeg havde jo en del problemer med tændingen på min ae86'er og det endte med at en mekaniker kiggede på det.
Der var en del fejl, som han rettede.
-tændingsmodul samt tændspole skiftet
-fejl på signal til knast aksel føler
-Rotor ingen gennemgang, Den blev så pudset og skal skiftes til en ny, som jeg har fået lov til at låne af Henrik
-Styrerelæ (efi) defekt, det "hænger" alså er sluttet hele tiden.
Men når bilen bliver godt varm nu her, så kan den finde på at gå ud og 5 min efter vil den starte igen.
Det styre relæ som hænger er meget varmt, men kan det være det relæ som driller?? Det har jo ingen betydning at det er sluttet hele tiden, men aner ikke hvorfor det bliver så sindssygt varmt. Det må være en stor belastning på siden det bliver så varmt.
jun 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 503 Svar: 4.480
jun 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 503 Svar: 4.480
Det er ved at være en stor belastning med de her skod fejl. Tør jo ikke rigtig kører i bilen.
jun 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 503 Svar: 4.480
Ude i motorrum sidder der en sort strøm box, men relæ'er i og der sidder Efi relæ samt sikring. Sidst havde den jo også sprunget en 15A Efi sikring
jun 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 503 Svar: 4.480
Men det er efter lidt tid, den så dør og det relæ er bare mega varmt
jun 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 503 Svar: 4.480
å udskiftet til en wahlbro fra turbomotor.dk
Men, ja kan IKKE forestille mig at det skal blive så varmt. Så der er noget helt galt ihvertfald.
Kan du se hvad det Efi relæ skal trække? Hvad er TPS?
jun 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 503 Svar: 4.480
Men forklarer bare ikke hvorfor den går ud når motoren er driftsvarm.
Jeg ringer til den mekaniker igen senere idag
jun 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 503 Svar: 4.480
Kan eneste forslag var at prøve med en anden Ecu
jun 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 503 Svar: 4.480
Den gjorde det kun den ene gang. Det er noget er tænding som glipper når den bliver varm. Så vil ikke mene det har noget med brændstof pumpen at gøre, men det er da forsøget værd ihvertfald
jun 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 503 Svar: 4.480
Jeg må undersøge det nærmere.
Men det må være noget føler halløj, som bliver påvirket af varmen
jun 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 503 Svar: 4.480
Men da jeg bankede let på rotor dæksel, kunne jeg hører at benzin pumpen lige statede kort og derefter kunne bilen starte igen.
Så dvs. at det er rotoren som skaber det her problem.
Grunden til at den lige pumper kort er at EFI relæ er sluttet hele tiden (defekt), men når den mister signal fra knast aksel føleren, så vil den stoppe alt.
Så håber på at når rotor og relæ er skiftet at problemerne er løst.
Giver det mening for nogen at det signal fra den føler er så vigtig?
jan 2004
Følger: 5 Følgere: 48 Emner: 18 Svar: 263
Så der kom en ledning uden om stikket og alt virkede derefter ,
Kunne måske være et sted at kigge
jun 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 503 Svar: 4.480
jun 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 503 Svar: 4.480
Men gør jeg bil det samme? Hvis i kun sidder tænding på og banker let på rotordæksel. Kan i så hører jeres Benzinpumpe?
Syntes sgu det er mærkeligt, men nu bliver den skiftet ihvertfald
jun 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 503 Svar: 4.480
Stadig el-problem
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside