{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.827 visninger | Oprettet:

Bl. a. For høj tomgang 300E {{forumTopicSubject}}

Hej igen igen.
Efter motorskiftet i min 201 fra 2,3 til 3,0 har jeg nu efterhånden fået styr på ledningsnettet,
men men men...
Når bilen går i tomgang, stiger den stille og roligt op til ca. 2000 omdr. hvis jeg derimod gasser den op bliver den hængende på 4000omdr. hvis jeg manuelt løfter luftspjældet op, går den perfekt i tomgang indtil næste gang den bliver gasset op.
Når jeg kører i bilen kører den umiddelbart fint hvis man kun giver den lidt gas, hvis man giver den 50% eller derover "kvæles" den simpelhen, og den trækker først igen så snart jeg slipper gassen.
Co procenten er derudover meget svingende, jeg kan eksempelvis stille den på 0,5% og efter en kørt køretur er den typisk nede omkring 0,1-0,2%


Er er der nogle af jer dygtige mennesker som har en god ide??

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bl. a. For høj tomgang 300E
  • #1   3. jun 2012 umilbart vil jeg sige der er et eller andet der ikke er lavet ordenligt. har du fået alle fjedre på og hvordan har kablet det fra pedalen. og noget tyder på pumpen ikke er i orden siden den svinger så meget. så var det mig ville jeg nok starte forfra. da der er noget du har overset.

  • #2   3. jun 2012 Du mener gas kablet ikke? Det hænger ikke i hvert fald.

  • #3   3. jun 2012 jeg mener helt fra pedalen og ned til pumpen se om om gas pinden kommer op af sig selv om det hele bevæger sig som det skal få målt trykket på pumpen også filteret. få tjækket pakningerne og om alt er spændt. for der er noget der ikke er som det skal være


  • #4   3. jun 2012 Det er jeg slet ikke i tvivl om. Det er derfor bilen ikke kører ordentligt:) hehe

  • #5   3. jun 2012 Jeg har målt benzintrykket helt oppe ved fordeleren. Og det er 5,3-5,5 både i tomgang og mens den sætter ud. Så det er i hvert fald ikke der at fejlen ligger.

  • #6   3. jun 2012 lyder som enden gasspjældsføleren det ikke virker eller ikke er kalibreret ordenligt.

    hvis du skriver hvad motoren er taget fra model årgang og ja du kender de oplysninger der skal bruges skal jeg slå den op i autodata så er det det også nemmere at svar på hvad fejlen kan være
    og 5,3 til 5,5 bars tryk lyder ret volsomt på en alm indsprøjtning. de lægger normalt fra 0,53 til 2,95 bar enkelte er på 3,5.


  • #7   3. jun 2012 ups nå fortsætter texten her. hvis du køre med for højt tryk kan det også skyldes den får for meget i toppen.

  • #8   3. jun 2012 Den er taget fra en Mercedes 124 300E fra 1988. Jeg har kigget i autodata mht. Benzintryk. Der står at det skal ligge mellem 5 og 5,5.
    Bilen som den er lagt i er en w201 2,3 fra 1990. Jeg har fremskaffet pin data og ledningsdiagram og udmålt alle ledningerne og værdier fra styreboks til alle følere.


  • #9   3. jun 2012 ja der står godt nok 5,3 til 5,5 skulle jeg komme med et bud så er det insugnings delen der er defekt enden slidt op eller bare utæt. men jeg hælder til den er utæt eller har du problemmer med CTP og VAF sensor forkerte tændrør injektor der er i stykker samt TP der skal justeres. det er mine bud. men tror det er som det plejer at der er noget ikke har fortalt.

    jeg er dog sikker på at dit intake er utæt og at VAF sensor er defekt samt gasspjælsføleren er ude af justering hvis det ikk er en af de ting har du pillet eller glemt at efter se det.


  • #10   4. jun 2012 Det er rart du kan komme med nogle gode bud.
    Jeg må igang med at tjekke hele lortet igen igen:)


  • #11   4. jun 2012 ja der er ikke ret meget andet at gøre. noter hvad du får tjækket og verdierne så bliver det nemmere at udedlukke tilgene

  • #12   8. jun 2012 Så er fejlen fundet. Det var en defekt vandtemperatur føler


  • #13   8. jun 2012 det var godt du fandt fejlen

Kommentér på:
Bl. a. For høj tomgang 300E

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce