{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.346 visninger | Oprettet:

Elektriske motorproblemer C20XE {{forumTopicSubject}}

Mojn. Min Astra F, begyndte for et halvt års tid siden, ikke at ville starte første gang nøglen blev drejet, den kom dog anden gang jeg drejede nøglen, og fejlen var sjælden... Så pludselig den ene dag da vi skulle hjemme fra ville den ikke starte. Prøvede med extra stel til motoren, osv. uden held. det viste sig at benzinpumpen var stået af, og denne blev så skiftet, bilen kunne state igen.. men så kom problemerne...

1. Hvis den skal trække i lave omdrejninger 1200-2000 omdr../min. kører den kun på tre af cylindrerne...

2. Når man kører i en jævn hastighed, "taber" den pludselig gnisten i ca. 1 sek, som hvis man drejede nøglen retur.

3. Når den holder i tomgang, kan den finde på et give gas, op til ca 2500 omdr./min. og så tilbage til normal igen efter ca. 2 sek ca 800 omdr./min.

Motor lampen lyser selvfølgelig når fejlene er der.
Så jeg har udlæst koderne som er følgende.
15 = temp føler, spænding for høj.
19 = motor RPM senser, ukorrekt signal
21 = gas spjel pos. sensor, spænding for høj.
45 = oxegen sensor, blanding for fed.

Jeg har kontroleret sensorene og de er som de skal værre i følge AutoData.

Nogen der har oplevet dette før ?

Eller kan den have disse fejl pga. en måske ny-defekt benzinpumpe?

Håber på hjælp, den har kun kørt 440.000 km. skal holde mange endnu smiley

PS. det er modellen med 2.8 motorstyring, elektronisk tændspole og temp føler i indsugningsluften

Hilsen Allan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Elektriske motorproblemer C20XE
Kommentér på:
Elektriske motorproblemer C20XE

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce