{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
953 visninger | Oprettet:

Elektriske motorproblemer C20XE {{forumTopicSubject}}

Mojn. Min Astra F, begyndte for et halvt års tid siden, ikke at ville starte første gang nøglen blev drejet, den kom dog anden gang jeg drejede nøglen, og fejlen var sjælden... Så pludselig den ene dag da vi skulle hjemme fra ville den ikke starte. Prøvede med extra stel til motoren, osv. uden held. det viste sig at benzinpumpen var stået af, og denne blev så skiftet, bilen kunne state igen.. men så kom problemerne...

1. Hvis den skal trække i lave omdrejninger 1200-2000 omdr../min. kører den kun på tre af cylindrerne...

2. Når man kører i en jævn hastighed, "taber" den pludselig gnisten i ca. 1 sek, som hvis man drejede nøglen retur.

3. Når den holder i tomgang, kan den finde på et give gas, op til ca 2500 omdr./min. og så tilbage til normal igen efter ca. 2 sek ca 800 omdr./min.

Motor lampen lyser selvfølgelig når fejlene er der.
Så jeg har udlæst koderne som er følgende.
15 = temp føler, spænding for høj.
19 = motor RPM senser, ukorrekt signal
21 = gas spjel pos. sensor, spænding for høj.
45 = oxegen sensor, blanding for fed.

Jeg har kontroleret sensorene og de er som de skal værre i følge AutoData.

Nogen der har oplevet dette før ?

Eller kan den have disse fejl pga. en måske ny-defekt benzinpumpe?

Håber på hjælp, den har kun kørt 440.000 km. skal holde mange endnu smiley

Hilsen Allan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Elektriske motorproblemer C20XE
  • #1   25. nov 2012 Glemte at skrive en ting. Det er modellen med den elektroniske tænding, og temp føler i indsugnings luften...

  • #2   25. nov 2012 Det jeg tænker selvom du har udlæst med en test.

    1. Tænderør skal skiftes.
    2. Køb og prøv en brugt LMM.
    3.Evt. køb en ny Oxygen føler smiley

    Hvis det ikke er prøvet. skader det ikke med noget nyt smiley OG så er de nævnte ting ikke særlig dyrer forsøg smiley


  • #3   25. nov 2012 Mojn Tommy. Tændrøren er skiftet, det gjorde jeg sammen med benzinpumpen.

    ??? hvad er en LMM ??


  • #4   25. nov 2012 Lmm= Luft mændge/masse måler.

    Den føler som sider i mellem dit luft filter og indsugning.
    Den er med til at styre din benzin tilførelse og luft..

    Oki hvis de er skiftet kunne det tyde på tænde spoler som kunne lave fejl siden du kun køre på 3 cyl.


  • #5   25. nov 2012 Det tænker jeg også, men den kørte fejl frit indtil benzinpumpen gik og jeg fik en ny i , og det er kun i de lave omdrejninger at den manger en cylinder, den anden fejl kommer så uanset omdr. tal...

  • #6   25. nov 2012 Det virker som om der er noget dårlig forbindelse et sted.

    Om det er et tilfælde, at det bare passer sammen, at de problemer er kommet, pga. dårlig benzin pumpe vides ikke, men de ting burde jo ikke have noget med udskiftning af din benzin pumpe, med mnidre der den nye benzin pumpe fejler noget eller ikke får strøm nok??


  • #7   25. nov 2012 Det kan også være en dårlig indsprøjtningsdyse.
    Hvis en af dem ikke kan lukke, smider den så meget benzin ind, at den drukner på en cylinder, og derved får du også fejlen med for fed blanding.

    Men når den får noget gas, kan den godt tykke den fede blanding.

    Den fejl har kostet min ven hans motor.
    Det blev først opdaget da den smed en plejlstang gennem blokken, fordi der var så meget benzin i olien, at den ikke havde mere smøre evne.

    Prøv at lugte til din olie, om den lugter af benzin.

    Det kan jo vlre den gamle pumpe ikke leverede nok tryk, så fejlen ikke var mærkbar.


Kommentér på:
Elektriske motorproblemer C20XE

Annonce