Ladelampe + fejlkoder!! {{forumTopicSubject}}
Halløj
Jeg ejer en mondeo MK3 1.8 fra 2001 som jeg hidtil har været glad for.
Den seneste uges tid (efter forudeskift) har ladelampen lyst lejlighedsvist og slukket igen under kørsel. Når den lyser slukker den andet elektrisk udstyr som sædevarme, aircon og rudevarme, og jeg kan ikke tænde det igen før lampen er gået ud.
Her til morgen fik jeg så fejl på motoren og udlæste fejl P0135 og P0141, som jeg via en google søgning kan konstatere drejer sig om lambdasonder.
Kan disse fejl have noget med hinanden at gøre? Hvad er chancen for at begge sonder ryger samtidig? Har tjekket sikringen uden fejl.
Ladelampen lyser stadig en gang imellem, men motorfejlen lyser konstant. Kan jeg egentlig køre med denne fejl indtil den er udbedret?
Jeg har i øvrigt også haft problemer med min centrallås. En morgen hvor jeg havde sat bilen til at varme op og tø ruder, havde den låst døre da jeg kom ud til bilen, hvorefter jeg måtte have fat i reservenøglen. Ydermere virker centrallåsen i bagklappen ikke altid.
What to do?
okt 2002
Følger: 2 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 29 Svar: 584
Normalt checker man sonden ved at måle spændingen fra den. Den skal være fra 0,5 til 0.9 volt dc.
Det behøver ikke være sensorer, det kan også være andre fejl som får motoren til at køre så mager i benzin luft blanding at sonden melder fejl. En fejl i maf sensorer kan f.eks også give samme fejlkode. Så du er nød til at måle nogle signaler fra de forskellige sensorer
feb 2007
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 29
Ladelampe + fejlkoder!!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside