2.092 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Per K
Per K
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 29

Ladelampe + fejlkoder!! Ladelampe + fejlkoder!!

Halløj

Jeg ejer en mondeo MK3 1.8 fra 2001 som jeg hidtil har været glad for.
Den seneste uges tid (efter forudeskift) har ladelampen lyst lejlighedsvist og slukket igen under kørsel. Når den lyser slukker den andet elektrisk udstyr som sædevarme, aircon og rudevarme, og jeg kan ikke tænde det igen før lampen er gået ud.

Her til morgen fik jeg så fejl på motoren og udlæste fejl P0135 og P0141, som jeg via en google søgning kan konstatere drejer sig om lambdasonder.

Kan disse fejl have noget med hinanden at gøre? Hvad er chancen for at begge sonder ryger samtidig? Har tjekket sikringen uden fejl.

Ladelampen lyser stadig en gang imellem, men motorfejlen lyser konstant. Kan jeg egentlig køre med denne fejl indtil den er udbedret?

Jeg har i øvrigt også haft problemer med min centrallås. En morgen hvor jeg havde sat bilen til at varme op og tø ruder, havde den låst døre da jeg kom ud til bilen, hvorefter jeg måtte have fat i reservenøglen. Ydermere virker centrallåsen i bagklappen ikke altid.

What to do?

Slå lyden til
00:00
/
00:23
LIVE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

PEUGEOT E-5008 - DET KAN GØRES BEDRE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY SUZUKI EVITARA - SÅDAN KØRER DEN!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

VW ID.7 TOURER GTX - FEDESTE VW PÅ MARKEDET!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

DENZA Z9 GT - KINESISK OVERKLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

ZEEKR 7X - DE FØRSTE INDTRYK!

NOW PLAYING

SKODA ELROQ - ET UDMÆRKET VALG!

NOW PLAYING

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ladelampe + fejlkoder!!
  • #1   2. apr 2013 De 2 fejl du har på sonderne er til opvarmningen. Hvis der ikke er strøm nok når de skal varme op vil den sætte disse fejl.

Tjek din generator

• #2   2. apr 2013 Og klart dit andet udtyr slukker hvis generator ikke lader.

• Per K
    Per K Tilmeldt:
    feb 2007

#3   2. apr 2013 aNONYMOUS: Hvordan kan jeg tjekke en generator og hvad skal jeg tjekke?

• #4   2. apr 2013 Du kan måle generatoren, sluk motoren, også skulle batteriet gerne ha ca 12 volt.. Start bilen, og mål batteriet, så skulle det meget gerne ha ca 14 volt.. Hvis der er mindre end de 14 volt, er generatoren død.. Muligvis bare kulne, der skal skiftes..

RET MIG GERNE HVIS JEG ER FORKERT PÅ DEN..

• Per K
    Per K Tilmeldt:
    feb 2007

#5   2. apr 2013 aNONYMOUS: Skal jeg i øvrigt forstå det sådan, at hvis jeg lader batteriet helt op med en lader, så burde de 2 fejl forsvinde, og motorlampen stoppe med at lyse? Eller skal man nulstille det selv?

• #6   2. apr 2013 Nej, de forsvinder ikke selv, men tror du kan fjerne dem fra aktive fejl ved at tage batteri polen af et par minutter.

• Per K
    Per K Tilmeldt:
    feb 2007

#7   2. apr 2013 ok, tak for info.
    Som supplement kørte jeg lidt videre i den og efter 1 km begyndte ABS lampen og lyse. Yderligere efter 1 km røg strømmen til hele instrumentbordet og efter de sidste par hundrede meter gik den død.
    Den er nu kørt til min lokale mekker for at få skiftet generator eller hvad der nu er galt.

• #8   2. apr 2013 Alle systemer kræver strøm, og når der er for lidt af det lukker de ned.

• #9   3. apr 2013 Bilens boducomputer lukker ned for de forskellige forbrugs ting når din generator stopper med at lade. Men abs og airbags melder fejl på underspænding

Kommentér på:
Ladelampe + fejlkoder!!

Annonce