{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.482 visninger | Oprettet:

Diverse motorproblemer :( {{forumTopicSubject}}

Hej Volvo fæller smiley Har lige købt en ellers udemærket 850 2.5 SE, med automatgear fra 1993. Det er 10V uden turbo, altså 140 hk udgaven.. Der er desværre et par problemer med den, det ene er at den røde lampe for lav kølervand er begyndt at lyse konstant, men ekspansionsbeholderen til kølevand er helt fuld ?? Nogen der ved hvad problemet er? Derudover, så når man skyder den af med kickdown, begynder den at lugte kraftigt af enten udstødningsgas eller måske noget andet, lidt svært at vurdere, men det er ikke benzin ihvertfald. Lugten varer ikke ret længe, men den er sikker hver gang man gør det. Olie og filter er skiftet for to måneder siden.
Den har også et tredje underligt problem, når man kører ganske almindeligt, så jævnligt sætter motoren ud, den går simpelthen i stå og temperatur måleren begynder at hoppe nedad og som regel ryger den helt NED på nul , for så at smutte tilbage på almindelig drift temperatur, den stiger IKKE på noget tidspunkt. Den kan uden problemer starte igen med det samme og køre videre, som om ingenting var sket. Den går også fuldstændig roligt i tomgang. Fandme mærkeligt, nogen der har ideer??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Diverse motorproblemer :(
  • #1   7. maj 2013 alså det med lampen for kølervæske, det kan jo nemt være en føler som det er galt med?
    og det andet ved jeg desværre ikke (:


  • #2   7. maj 2013 Tjek din flammefilter, om den er tilstoppet + tjek dine pakdåser om de er skudt ud af hvor knastføler sidder & dine strømfordeler. Så tror jeg du finder problemet med at den sætter ud + det med at den lugter kraftigt på kort tid.

  • #3   7. maj 2013 det er højt sandsynligt flyderen inde i beholderen der sidder fast prøv at give den et ordenlig dask med håndtaget af en skrue trækker eller evt vend den på hoved og slukker lampen er det sådan en ny en du skal have koster 250kr hos volvo...



  • #4   8. maj 2013 Den med flyderen i beholderen er jeg næsten enig i. Jeg tror bare at det er selve føleren det er galt med, og ikke beholderen/flyderen som sådan. Den sidder op i bunden af beholderen, som sådan en stift, og den kan let lirkes ud med en skruetrækker. Det er nemlig også galt med min V70 (ny bil der ikke er kommet herind endnu), og efter at have talt med Volvo har jeg fundet ud af, at det er en meget almindelig fejl, og en føler som de sælger rigtig mange af.
    Mht til lugten, kan det sagtens være en slange eller rør i forbindelse med krumtapudluftningen, den som gør at motoren trækker dampene med ind og forbrænder dem. Hvis dette system er lidt utæt, vil det lugte af en blanding af varm olie og sod, lidt svært at forklare en lugt, når man laver en hård acceleration.
    Det med at den går ud, kan have mange årsager, men har du prøvet at få udlæst fejlkoder på den? Det er ikke altid at motorlampen lyser, selvom der er registreret en fejl. Det kommer an på hvor alvorligt fejlen er for normal motorgang. Det kan sagtens være en lille bagatel, en dårlig forbindelse i et stik f.eks.


  • #5   8. maj 2013 Okay tak for svarene, det med den defekte føler har jeg også fundet ud af. Når man køber stumper hos volvo, skal man så henvende sig hos en forhandler, eller har de en webhop? Hvor sidder flammefilter og knastføler? Jeg har fået udlæst fejl, havde kun en 123, den med føleren.

  • #6   9. maj 2013 Flammefilter sidder i din indsugningslange, ind i siden af den, du kan på de fleste dreje den en halv omgang så kan du tage den ud, den kan ses med en slange som kommer nede fra under indsugningsmanifold.
    Knastføler sidder oppe forenden af knasten længst ind mod bilen smiley


Kommentér på:
Diverse motorproblemer :(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce